Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor 654321 » 10 jul 2014 15:35

liefie schreef:Ja dat weet ik maar als ze vanaf haar 4de jaar naar school mag hebben we gewoon ''pech'' en gaan we in de zomervakantie weg.
Ik denk niet dat ik haar blij maak met thuishouden voor een goedkope vakantie :D Ze vraagt nu al heel vaak wanneer mag ik naar school :lol:


Je kunt als ze eenmaal een tijdje in groep 1 zit (helemaal aan het begin lijkt mij voor het kind niet zo fijn) ook gerust nog een weekje weggaan.
Wij zijn nog nooit in een schoolvakantie op vakantie geweest. Gingen altijd op vakantie wanneer niemand vakantie had... Maar dat is nu voorbij :-(. De oudste is alweer 5!
Scheelt wel enorm in kosten. Wij boekten hooguit een dag van tevoren en hebben hele mooie vakanties gehad voor 100-200euro per week...

Hier mogen de kindjes die na 1 april 4jaar worden niet meer beginnen voor de zomervakantie!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor 654321 » 10 jul 2014 15:38

jeepeecee schreef:Mijn vader gaat een foto van onze kids borduren. Nu hebben we van alle 3 een baby foto bij elkaar gezet van toen ze ongeveer de zelfde leeftijd hadden.
Leuk om te zien dat E en I veel op elkaar lijken. (vinden wij dan)


Ik weet niet wie wie is. Maar ik vind de middelste en de rechtse echt veel op elkaar lijken!
Wat een klus trouwens om dat te borduren, respect...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor 654321 » 10 jul 2014 15:43

Ik keek uit naar de vakantie, maar............
Wat vond ik vandaag (de eerste vakantiedag) lang duren...
Misschien moeten we even onze draai vinden?
Vinden jullie soms hele dagen thuis met de kids ook niet 'vermoeiend'....?
Ook wel leuk en gezellig hoor, vooral daagjes weg enzo. En heerlijk 's morgens tot 9uur in de pyama rondlopen.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor juffiejuf » 10 jul 2014 16:01

@654321; herkenbaar hoor dat kinderen hun draai nog moeten vinden. Hier is de oudste vandaag ook niet echt te genieten. Overal maar paar seconde mee spelen en erg huilerig. Ik denk dat ze ook soort moe zijn en het benauwde weer van vandaag kan misschien ook wel meespelen?!

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Jess » 10 jul 2014 16:32

Eerlijk gezegd zie ik ook op als een beer tegen de komende vakantie periode.

Heb je net de ontbijtboel opgeruimd willen ze weer middageten :( Middageten overslaan werkt niet want dan zijn ze uit hun ritme. Als ik ze vraag of ze me ergens mee willen helpen is het huis te klein, want dat willen ze niet. Ook al leg ik het uit, of vraag ik het of wat ook. Eigen rommel opruimen? Krijsen omdat de ander ook wat heeft laten liggen enz.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor meribel » 10 jul 2014 18:26

Jess schreef:Eerlijk gezegd zie ik ook op als een beer tegen de komende vakantie periode.

Heb je net de ontbijtboel opgeruimd willen ze weer middageten :( Middageten overslaan werkt niet want dan zijn ze uit hun ritme. Als ik ze vraag of ze me ergens mee willen helpen is het huis te klein, want dat willen ze niet. Ook al leg ik het uit, of vraag ik het of wat ook. Eigen rommel opruimen? Krijsen omdat de ander ook wat heeft laten liggen enz.


Doe je toch alleen in de koelkast wat in de koelkast moet?
Laat je de rest lekker staan en recycle je het..
Per slot van rekening vakantie 8)


Ik zou als tip geven, niet vragen of ze ergens mee willen helpen, maar als je wil dat ze wat doen, dan aan het begin van de vakantie laten uitkiezen wat ze zelf gaan doen. Ofzoiets.
Zou dat beter gaan?
Misschien vinden oudsten het leuk om in de vakantie een keer voor het eten te zorgen ( ja ik weet het...boodschappen en troep, in eerste kost dat je meer moeite maar als ze het kunstje onder de knie hebben heb je er later wel wat aan )

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor 654321 » 10 jul 2014 18:42

@Jess; ik denk dat het wel erg belangrijk is dat je zelf positief aan de vakantie begint met de kinderen... Voor de kids moet het ook een leuke en fijne tijd zijn, toch? En je eigen positiviteit breng je dan over op de kids.

Hier helpt het om wel een beetje ritme aan te houden. Ze zitten gerust een uurtje later aan ontbijt (en aan middageten) en ze liggen gerust een uurtje later in bed, maar verder hou ik wel het normale dagritme aan.

En in een positieve, gezellige sfeer kun je ook gerust eens een keer een opdrachtje aan de kids geven. Als vragen niet werkt dan gewoon op de 'ik wil dat jij nu enz.' manier. Of met een beloning: 'als jij nu gauw even dit of dat doet kunnen we daarna... (een leuk spel doen ofzo)'.
En lekker makkelijk zijn: want netjes houden gaat niet.

Ik vind vakantie heel leuk, maar ook wel vermoeiend.
Leuk: iets langer liggen, rustig opstarten, nog een poosje in de pyama lopen, veel leuke dingen doen, tijd voor leuke bezoekjes, veel tijd met elkaar doorbrengen, 's avonds nog even opblijven etc.
Vermoeiend: Ik mis gewoon een beetje tijd voor mijzelf denk ik? De hele dag heb je de kids om je heen. En vandaag speelden ze weinig zelf en wisten ze de hele tijd niet wat ze moesten doen. De laatste tijd was ik onder schooltijden alleen, dus het zal er ook wel een beetje aan liggen dat ik zelf ook even moet wennen... ;-)

Maandag krijgen we voor 3 weken een vakantiekindje: ben benieuwd! Ervaringen hiermee?

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jul 2014 21:03

hier trekken we er op drogen dagen altijd opuit.. lekker een bos in en anders drie dagen van de week het bos in.... etc etc.. en op vakantie niet te vergeten :)

Verder hebben we juis tin de vakantie meer tijd om gezellig aan tafel te eten, ik hoef niet al kokend brood te smeren voor een volgende dag oid... maar kan gewoon rommelen, koken, samen afruimen.....

en stuk later naar bed! hopelijk dat ze slapen tot zeven uur de volgende dag! :) voelt voor mij al als uitslapen!

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Sterretje » 10 jul 2014 22:17

Hier ook een dame die erg aan haar eerste echte vakantie moet wennen.
Ik herken bovenstaande verhalen (gelukkig :mrgreen: )
Daarbij komt dat ze ook erg moet wennen aan het feit dat ze echt veel minder aandacht krijgt.
Het voeden enz van de tweeling kost heel veel tijd. (volgende week worden de lipjes losgemaakt dus hopelijk gaat dat echt tijd schelen). Vandaag en gisteren hadden ze een regeldag dus was de hele tijd aan het voeden, doodmoe... en dan ook minder kunnen hebben van de kids. Dus wisselwerking. Maar ik hoorde ook van moeders om me heen dat de vakantie tussen groep 1 en 2 bij hun kinderen ook niet altijd alles was in het begin. Wij gaan nu ook niet weg met de kleintjes (misschien in september, als AJS vrij mag..) dus ik probeer wel 2 keer per week een speelmaatje of een dagje naar familie voor haar te regelen zodat ze wel wat te doen heeft. Morgen komt ook onze au pair, dus dat geeft ook wat ademlucht;-)
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 11 jul 2014 13:32

@Sterretje mooie foto. En wat heeft ze lange vingers. Of lijkt dat zo? :wink:

Hier vanochtend bij de KNO geweest en bij S. word onder narcose naar z'n oren gekeken (schoongemaakt en eventueel worden er buisjes geplaatst).
Met logopedie loopt het ook erg goed. Hij pakt het zo leuk op.
Mensen in onze omgeving en de leidster van het kdv zien voorruitgang.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 11 jul 2014 13:47

Ooh wat lief sterretje. En logisch dat je oudste moet wennen, het is ook heel wat denk ik, een broertje én zusje erbij.
AJS is toch al 5, of niet? Zou je dan wel vrij mogen in september voor haar?

Wat goed dat hij vooruitgaat Evelien! Fijn!

Pff, het is hier de laatste dagen ook wel afzien, Jurian heeft het zo gehad, slaapt heel laat in, en is 's morgens amper wakker te krijgen. Had vandaag de neiging hem te laten liggen, maar toch maar naar school gebracht. Die laatste dagen komen vast ook wel goed :) Nog 5 dagen, waarvan 1 afscheid kleuterschool en vrijdag maar een uurtje. Dan gaan we flink genieten (of niet, zoals ik hierboven lees ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor jeepeecee » 11 jul 2014 14:33

654321 schreef:Ik weet niet wie wie is. Maar ik vind de middelste en de rechtse echt veel op elkaar lijken!
Wat een klus trouwens om dat te borduren, respect...


Links is h anna, 2e E lianne en 3e I rene

schelpje3 schreef:Dat is een grote klus jeepeecee. Hoe maakt je vader dan het patroon, op de computer met kruissteek?
En gebruikt hij dan deze kleuren?
Toen wij 25 jaar getrouwd waren, hebben wij van het kadogeld een portret van de kinderen, ook allemaal op dezelfde leeftijd, laten schilderen, bij een professionele portretschilder. Het kostte een paar centen, maar dan heb je wel wat.
Mooie passende lijst erom heen en hij hangt nu te pronken boven de sidetable.
Het is echt een blikvanger geworden. :D
Als ik er naar kijk, denk ik: owww wat gaat dat toch snel voorbij. :?


Hij heeft er een programma die het omzet in een patroon met kruissteekjes. Hij gaat ook deze kleuren gebruiken. Het worden wel ongeveer 86000 steekjes. (geen typfout, het zijn er echt zo veel :shock: )
Ik vind het idd ook heel leuk voor 'later'. Zeker omdat mijn vader het dan heeft gemaakt.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Haai » 11 jul 2014 20:14

Wow, gaaf JPC! Zal nog wel even duren voor het klaar is dan ;)

Hier nog een weekje school, en dan eindelijk vakantie. Kids zijn er echt aan toe, zeker Sylke. We gaan dit jaar niet op vakantie, maar hebben een museumjaarkaart aangeschaft, dus we gaan er regelmatig opuit. Vooral Timon vindt al die musea erg interessant. Afgelopen week zijn we al naar Naturalis in Leiden geweest; echt een aanrader voor nieuwsgierige kids!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 14 jul 2014 07:15

Hier ook nog een weekje school. Dat zij er echt aan toe zijn, merk ik niet zo. Het hobbelt hier nog gewoon wat door. De eerste 2 weken van de vakantie moet ik nog werken en dat is wel veel knip- en plakwerk om alles te regleen. Naar de bso gaan ze niet in de vakantie ( wij hebben geen vakantieopvang). Wij overwogen om het het toch voor een paar dagen te doen, maar zijn teruggeschrokken van het bedrag dat dat extra kost.

@ sterretje wel logisch dat AJS er wat moeite mee heeft. Een kind heeft ook tijd nodig om te wennen aan de nieuwe gezinssituatie. En de overgang van 2 naar 4 kinderen is gewoon groot en veel drukker. Ik vind 4 kids voor het eerste eigenlijk wel druk. Bij de vorige kids nam de drukte wel af na een tijdje, maar nu blijft het bezig :wink:
Wij zaten vorig jaar in hetzelfde schuitje. O was net geboren toen de zomervakantie begon en eigenlijk zijn wij nergens heen geweest. Het was best warm en ik was niet fit , k vond de vakantie toen erg lang duren. Fijn dat je hulp hebt!

@ jess Helpen jouw kinderen buiten de vakantie wel eens mee met het huishouden? Als ze normaliter al nooit mee helpen is de overgang naar nu helpen ( en mogelijke puberleeftijd) ook erg groot.

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor bakvis » 14 jul 2014 10:04

oooo die laatste schoolweek...Pfft! :(
ze zijn niet uit bed te krijgen smorgens en savonds slapen ze pas laat...
oudste neemt morgen afscheid vd basisschool, heeft dus dan al vakantie, de andere 3 moeten nog t/m vrijdagmiddag half 4.
Ze zijn echt moet en het zat en aan vakantie toe!
Wij gaan 3 weken weg. Voor het eerst kamperen...ben heel benieuwd...Iemand nog tips? :?:
Wat betreft klusjes; ik maak een lijstje met dingen als; stofzuigen beneden en de trap, stofzuigen boven en de zoldertrap, boodschapje doen, woonkamer stoffen, badkamer schoonmaken(toilet, en sopje doorwastafel en bad) was opvouwen, was ophangen, etc.
Daar mogen ze om de andere dag een klusje van kiezen. Dat moet die dag gedaan maar het tijdstip mogen ze zelf weten. Zo geef je ze een soort van keuze en doen ze toch gewoon een klusje. Ik zet er geen beloning tegenover omdat ik vind dat ze moeten leren dat vakantie = met z'n allen leuke dingen doen maar dus ook met z'n allen er voor zorgen dat het schoon is etc. Het werkt hier heel goed. Ze mogen ook om beurten als eerste kiezen dus je kan allemaal wel een keer het leukste klusje kiezen (volgens hen is dat de badkamer doen...)

Ze hebben hier ook altijd wel een paar dagen nodig om hun draai te vinden hoor! eerste twee, drie dagen 'vervelen'ze zich, maken snel ruzie, huilen overal om, etc. Nou ja, ik probeer er maar een beetje relax mee om te gaan :wink: T is toch af en toe wel schipperen met 2 ADHD'er, eentje met autistische trekjes en een kleuter en peuter...k heb geleerd dat het t beste werkt als ik voor mezelf de lat niet hoog leg. dat scheelt enorm!
succes iedereen en fijna vakantie! Vergeet niet te genieten :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten