Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor cornelia77 » 01 jul 2014 20:22

Gelukkig hebben ze op de school waar onze kinderen zitten, veel extra's te bieden. Onze dochter heeft in groep 3 echt wel leuke dingen geleerd. Ze is met een project bezig geweest over kinderliteratuur bijvoorbeeld. Dat moet ze dan wel redelijk zelfstandig doen.
Ook hebben ze groepjes kinderen die extra rekenwerk en taalwerk krijgen. Voordeel van een grotere school is wel dat ze uit verschillende klassen groepjes kunnen maken die dan met een onderwijsassistent aan de gang kunnen.
Ik merk wel dat het wel heel belangrijk is dat de leerkracht zich ervoor inzet. Het vraagt wel meer tijd en inzet van een leerkracht. Ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat.
In de bovenbouw hebben ze ook 1 dag in de week een plusklas. Daar doen ze ook hele leuke dingen.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Jannoek » 01 jul 2014 20:54

Wauw, ik moest ook even e.e.a. bij lezen ;-) 2 kids, werken, beslissingen nemen over nieuw huis en dan 's avonds werken voor manlief is best druk. :mrgreen:

Hier fotootje van onze jongens (van 4 wk geleden)

-foto weg-
Ik moet zeggen dat ik me nu al helemaal niet meer druk maak over wat J wel/niet doet en wanneer dat zou moeten. Hij is een heel actief mannetje qua bewegen, en verder heel makkelijk. Hapjes vindt hij nog niet echt wat, alleen volgens het consultatiebureau moet het écht, want z'n gewichtcurve zakte iets in (maar hij is super tevreden en weegt 8,6 kg (bij z'n 4mnd controle) dus ik maak me nog geen zorgen. 8)

F moeten we ook nodig op gaan geven voor school, maar twijfelen nog steeds. Ref. basisschool komt in de achtertuin, gereformeerde basisschool aan de andere kant vd stad en evt. kan nog een school met de bijbel in een dorp naast de stad.
We neigen nu naar gemak, maar ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen...
Sowieso wel heel benieuwd naar hoe het op school gaat, en ook over hoe we dit jaar nog gaan uitdagen. :-oo alle peuterspeelzalen in de buurt hebben een enorme wachtlijst, dus dat gaat 'm niet meer worden. Wel blij om te lezen dat we niet de enigen zijn die hier mee te maken hebben :D
Laatst gewijzigd door Jannoek op 05 jul 2014 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Saskia » 02 jul 2014 03:58

Leuk om te zien dat J net zulke dikke wangen en volle bos haar heeft als z'n broer toen ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 02 jul 2014 07:01

Wat een leuke foto van een stel leuke broers.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Dippie » 02 jul 2014 16:01

Leuke foto Jannoek!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Acire » 02 jul 2014 20:08

Wat een leukies Jannoek! En niet zo raar als J zakt in z'n curve als hij zo beweeglijk is. Raar CB 8-[ Het schijnt veel beter te zijn voor de darmen om te wachten tot 6 maand met hapjes, en toch elke keer dat advies.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 03 jul 2014 07:24

Daar schijnen ze ook weer van terug te komen. Maar goed het wisselt wel vaak. Bij de oudste 2 mocht ik pertinent het eerste jaar geen enkel melkprodukt geven en bij de jongste twee vanaf 8 mnd yoghurt. Onze jonste telg eet al vanaf 9 mnd echt alles mee, qua kruiden let ik nog een beetje op, maar verder is het hek van de dam. Vorige week zijn eerste zoute haring en ook dat ging prima.

Leuke foto jannoek

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Duschka » 03 jul 2014 08:03

@CB en tips
Volgens mij is tegenwoordig bij de meeste CB's de "vanaf 4 maanden bijvoeding" regel weer advies.

Ik kreeg ook met 4 maanden 't advies om te gaan beginnen met bijvoeden. Niet gedaan, dat vonden ze een beetje gek :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor bakvis » 03 jul 2014 09:47

ach ja..het CB.... ](*,) ](*,) ](*,)
ik ga alleen nog voor de inentingen en verder niet meer.
onze jongste was met 13 mnd. 87 cm en bijna 13 kilo...hij was te zwaar! Zat boven de lijn...Ik zeg "ja maar z'n lengte zit toch ook boven de lijn?" Nee, dat maakte niks uit hij was te zwaar en er zijn al zoveel kinderen met obesitas dus we moeten echt oppassen met hem!
Tsss!! t kind weet amper wat koek of snoep is! eet smorgens 1 boterham en smiddags 1 en savonds een prakkie. tussendoor rijstwafel of fruit.
De één na jongste is een krielkip maar eet als een bootwerker, 4 jaar en nog geen meter en bijna 16 kilo. Was ook weer niet goed...hij was te klein! Ja hallo, moet ik hem gaan uitrekken ofzo?!
Ze kunnen van mij de boom in met dat hele CB!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 03 jul 2014 10:08

haha klopt. Ik moest verplicht op komen draven met 11 mnd, omdat ik met 3 mnd voor het laatst was geweest, met 4 mnd wel een prik gehaald, maar verder niet. Vraagt de cb vpk hoe het gaat. Ik antwoord alleen prima en er viel een doodse stilte in de hoop dat ik meer zou vertellen. Er was alleen niet meer, het ging goed en ik had weinig tijd. Dus met 12 mnd weer een prik.

@ bakvis onze oudste was ook te licht, terwijl hij ook enorm eet.. Ben benieuwd wat de schoolarts ervan zegt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 03 jul 2014 10:36

CB, hm ook niet ons ding. Wij komen er niet meer. Hier gaat die van ons echt de lengte in.
Eet ook gewoon goed en snoept amper, en als hij het krijgt dan is het meestal 1 likje en trekt hij een vies gezegd loopt naar de fruitmand en pakt dan een stuk fruit.
En al zou hij een snoepje of iets krijgen dan mag hij dat gerust eten, bij een ander. Maken we geen probleem van. Thuis hebben we geen snoep.

Gisteren zo gelachen met S. Ik had twee bakjes fruit klaar gemaakt en we gingen gezellig even wat drinken en fruit eten. Voor S. had ik stukjes kiwi, een paar stukjes appel (daar houd hij niet echt heel erg van) en wat plakjes banaan. En ik had banaan en appel. Hij at alles op behalve die stukjes appel, komt met zijn bakje naar mij toe en pakt mijn bakje af (waar nog een paar stukjes banaan in zit) en zet zijn bakje bij mij op schoot. Die schurk. ;-)

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 04 jul 2014 09:18

Wat een leuke foto Jannoek wat leuk dat jullie gaan verhuizen als snel of niet?

CB ik ga er altijd wel graag naar toe vind het leuk om alles bij te houden... Al zeg ik niet alles zo weten ze niet dat Nina een buikslaper was vanaf 3 weken en nog wel meer dingen :lol:

Evelien geweldig dat soort acties :mrgreen:

School gaat hier ook al weer opschieten pff gaat zo vlug allemaal ik ben benieuwd of Nina in mei 2015 al mag of pas na de zomervakantie.
Ik hoop zelf eigenlijk pas na de zomervakantie dan kunnen we in het voorseizoen nog een keer goedkoop op vakantie 8)

Voor de rest is het echt mega genieten van ons meisje erg ondeugend maar wel op een leuke manier... En hoe slecht ze de eerste 13/14 maanden van haar leventje sliep zo goed slaapt ze nu.
Ik denk dat ze morgen echt overgaat naar een 1 persoonsbed (nu ligt ze nog in mijn peuterbedje) ben benieuwd of ze er niet uit gaat vallen op vakantie in Praag lag ze ook een paar keer naast bed :lol:

Ik ga mij eens nuttig maken Nina is tot 14.00 op het kdv en ik ga de keuken muren en plafond schilderen...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 04 jul 2014 09:38

Hier hebben wij een juniorbed voor S. Een 1 persoonsbed past net niet in zijn kamertje.
Dit bed is het:

http://plaatjesdump.nl/upload/b4996f02b ... be5ed5.jpg

Je hebt ook van die bedbeschermers, is niet heel erg mooi misschien, he.

Sliep Nina zo slecht? Is ze erg bezig met haar nieuwe kamertje?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 04 jul 2014 10:42

Leuk bed! Dat waar nina nu in slaapt zit een heel klein randje en volgens mij zit dat ook aan de zijkant van haar 1 persoonsbed maar die zit nog in dozen.
Nee dat valt wel mee alleen vind ze het niet leuk dat haar speen weg moet :D

Nina heeft heel slecht geslapen het eerste jaar gelukkig is dat achter de rug maar ja ik ga er maar vanuit als alles goed mag gaan dat de 2de dit ook gaat doen kan het alleen maar meevallen :wink:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jul 2014 20:17

ooh jullie worden vast jaloers op ons cb.. zo betrokken en fijn!!! zze heeft ons zo gesteund toen M klein was en nog!! Kwam haar laatst tegen en vroeg ze hoe het met J was!! oooh zo tof mens!

niks gezeur over klein of groot, alleen leuke dingen.. M was voor het bezoekje druk aan het rennen geweest, binnen aan het draven bij de arts, toen wilde ze even zijn hartje luisteren en die klopte nog net zo relaxt net alsof hij heel de tijd heel rustig op mijn schoot had gezeten. Maar over de lengte en gewicht... tja.. kan genoeg over gezegd worden.. maaaar...... doen ze neit. Ze laten wel de curve zien, maar jah zodra hij gewoon eet en normaal doet.. geven zijn aan dat de onderzoeken het verder maar uit moeten wijzen.

Ach jah.. hier lekker zes weken vakantie! begonnen met de eerste mooie dag, hopelijk volgen er nog veeeeeeele! J was erg blij om vakantie te hebben... ze is zo klaar met school. Hopeljk gaat het na de vakantie in de volgende groep beter, we hebben duidelijker in beeld hoe en wat dmv een onderzoek en hopelijk kan de school ons nu ook geloven en krijgen wij weer ons originele enthousiaste meisje terug! Het was spannend, starten met een onderzoek, maar het is voor ons zeer verrijkend!! echt aan te raden


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 51 gasten