De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 02 jul 2014 10:46

De EO roept Christenen op om "solidair" te zijn met de "Ramadan" ??

http://www.eo.nl/geloven/nieuws/item/4- ... e-ramadan/
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 02 jul 2014 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 02 jul 2014 11:02

Wilsophie schreef:De EO roept Christenen op om solidair te zijn met de "Ramadan".

http://www.eo.nl/geloven/nieuws/item/4- ... e-ramadan/

Solidair ? Wat een vreemde conclusie #-o

dit is de complete tekst ;

Op 28 juni begint de vastenperiode voor de moslims. Hoewel veel christenen niets met de Ramadan hebben, is dit voor veel moslims wel een hele belangrijke periode. Wat kunnen we tijdens de ramadan als christen betekenen voor deze mensen? We geven je vier tips!

1. Bid voor de moslims
De Ramadan is een goede aanleiding om voor moslims te bidden. Je kan bidden voor kracht tijdens deze periode van niet eten en drinken, maar je mag ook bidden dat ze Jezus mogen leren kennen. Weet je niet waarvoor je precies moet bidden? Stichting evangelie & moslims publiceert ieder jaar een internationale gebedskalender waar tips en onderwerpen staan om voor te bidden tijdens de Ramadan.

2. Heb geduld
Tijdens de Ramadan hebben veel moslims verplichtingen waar ze zich aan moeten houden. Bijvoorbeeld het treffen van speciale voorbereidingen voor het eten en ze gaan het liefst vijf keer per dag naar de moskee om te bidden. Moslims zijn dus vooral met zichzelf, hun familie en verplichtingen bezig. Heb dus als christen geduld met je islamitische buren, buurtgenoten en vrienden als ze niet direct kunnen reageren of op jouw uitnodiging in kunnen gaan.

3. Ga in op uitnodigingen
Bij de ramadan maaltijden worden regelmatig vrienden, familie, buren en buurtgenoten uitgenodigd om met hen de maaltijd te delen. Stichting evangelie & moslims adviseert om op deze uitnodigingen in te gaan. Zo krijg je een goede band met je medemens en meer begrip voor de vastenperiode van de moslims. Daarnaast is het een goede gelegenheid om voor en met ze te bidden.

4. Bemoedig de moslims om God te zoeken
De beste tip die we kunnen geven is: Bemoedig de moslims om God te zoeken in deze periode. Overdag niet eten en drinken is zwaar en de beste manier om hierdoor heen te komen is om God te zoeken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jul 2014 11:14

Wat is dit voor vreemd advies:
Bij de ramadan maaltijden worden regelmatig vrienden, familie, buren en buurtgenoten uitgenodigd om met hen de maaltijd te delen. Stichting evangelie & moslims adviseert om op deze uitnodigingen in te gaan. Zo krijg je een goede band met je medemens en meer begrip voor de vastenperiode van de moslims. Daarnaast is het een goede gelegenheid om voor en met ze te bidden.

Stel je voor dat je moslims bij je thuis uitnodigt om te komen eten en zij lezen uit de koran voor en bidden tot hun profeet, en zij gaan evangeliseren. :?
Als ik bij mijn lieve buuf thee ging drinken, praatten we over van alles en nog wat, maar nooit over het geloof.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 02 jul 2014 11:32

schelpje3 schreef:Als ik bij mijn lieve buuf thee ging drinken, praatten we over van alles en nog wat, maar nooit over het geloof.

Nee dat doe je met wildvreemden, zoals hier op het forum.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jul 2014 11:48

@ Schelpje ....Dat is voor mij heel vreemd dat je nooit met de buurvrouw over je geloof praat.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 02 jul 2014 11:54

Wilsophie schreef:@ Schelpje ....Dat is voor mij heel vreemd dat je nooit met de buurvrouw over je geloof praat.

Men wordt door de maatschappij al ingeprent dat iedere vorm van het niet verdraagzaam genoeg zijn naar de gastarbeider, sorry buitenlander, sorry allochtoon, politiek incorrect is.
Je durft bijna niets meer te zeggen, toch?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jul 2014 12:08

Dat heb ik gemerkt aan de reacties op Ineke en haar uitleg/visie op de opmars van de Islam.
Deze tolerantie of eigenlijk intolerantie maakt mensen monddood.
De link heb ik op een ander forum ook geplaatst en het is opmerkelijk hoe men reageert.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 jul 2014 12:10

Met mijn islamitische collega praat ik heel vaak over het geloof - zeer boeiend, altijd met wederzijds respect en nieuwsgierigheid ("hoe zit dat dan bij jullie?") en je komt er altijd weer achter dat er qua moraal en medemenselijkheid bijzonder veel overeenkomsten zijn tussen zijn interpretatie van de islam en mijn interpretatie van het christendom.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jul 2014 12:12

Dat hele stuk had ik ook kunnen publiceren Rotterdam, maar op een ander forum is dit niet toegestaan. Vandaar dat ik even in de war was met al die verschillende regels, dus plaatste ik alleen de link, aldaar maar dat mag ook niet, het moet voorzien zijn van commentaar of gespreksingang, dus deed ik dat hier weer wel. :-oo
Dus voorzie ik hier de link van commentaar, met een conclusie, maar dat is in jouw optiek geen juiste conclusie en misschien heb je gelijk. ](*,)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jul 2014 12:24

Wilsophie schreef:@ Schelpje ....Dat is voor mij heel vreemd dat je nooit met de buurvrouw over je geloof praat.

Als ik uitgenodigd wordt door haar, vat ik dat niet op als een uitnodiging om te komen preken.
Zij weet naar welke kerk wij gaan hoor en ik welke moskee zij bezocht. (Ze zijn een paar maanden geleden teruggegaan naar Marokko)
Dus op vragen gaven wij antwoord, aan elkaar.
Maar ik ga niet ongevraagd bij iemand in huis het geloof opdringen, dat werkt averechts!
Stel je toch voor dat zij dat bij ons ook doen, dat is toch niet bevorderlijk voor de onderlinge verstandhouding?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jul 2014 12:27

mealybug schreef:Nee dat doe je met wildvreemden, zoals hier op het forum.

Zeker op de manier zoals jij hier op het forum doet zeker.
DAT is nodigend en positief NOT.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 02 jul 2014 12:27

schelpje3 schreef:Als ik uitgenodigd wordt door haar, vat ik dat niet op als een uitnodiging om te komen preken.

Heb je haar nooit uitgenodigd?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jul 2014 12:28

mealybug schreef:
Heb je haar nooit uitgenodigd?

Sterker nog, ik was eerst :D

Bambi

Berichtdoor Bambi » 02 jul 2014 13:03

Wat die fanatieke moslims doen verschilt niet veel van wat Paulus eerst deed.
Hij was ook fanatiek bezig met Christenvervolging.
Hij vond ook dat die Christenen leugenaars waren, als ze zeiden dat de Heere Jezus de zoon van God was.
Hij dacht ook dat hij God een dienst bewees, als hij hen oppakte en uitleverde, zodat ze gemarteld en gedood werden.
Totdat God hem stilzette en hem juist inzette voor Zijn Koninkrijk.
Toen werd hij daar de fanatiekste apostel.

Laten we dus allemaal maar bidden, of dat God de fanatieke moslims, net als Paulus stil wil zetten en in wil zetten in Zijn Koninkrijk.
En elkaar daar maar iedere keer op wijzen, want dat is het enige wat daadwerkelijk helpt.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 02 jul 2014 13:09

Doen er hier ook mensen mee met de maand van gebed tijdens de rammandan? Hier een linkje: LINK

Terug naar “Archief”