Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor jeepeecee » 28 jun 2014 21:27

Hier heeft e ook nog 3 spenen. Ze weet wel dat ze in bed moeten en doet het ook gelijk als we er wat van zeggen. Soms neemt ze ze toch stiekem mee naar beneden. De afgelopen week komt ze 's avonds uit bed de spenen beneden brengen, dus zal ze er zelf aan toe zijn om er mee te stoppen denk ik.

Ze hebben beiden ook een beker water bij hun bed. Zeker H heeft dat nodig, ze zweet heel erg in bed, en dat compenseert weer, 's ochtends is de beker altijd leeg!

Bij jullie de rapporten ook al binnen?
H heeft haar 1e rapport deze week gekregen. Ze doet alles heel goed, loopt mooi met haar leeftijd mee. Alleen het contact met andere kinderen ontaard nog wel eens in een driftbui.
Haar spraakontwikkeling loopt 1 jaar voor !?!
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 29 jun 2014 09:06

Nina heeft een speen in bed en die is binnen nu en 2 weken weg dan gaat ze over naar haar nieuwe kamer en een groot bed en daar past geen speen bij :wink:
We zeggen het nu al geregeld tegen haar ik ben benieuwd hoe het straks echt gaat zal misschien wel een beetje drama zijn.
Ik gooi ze gewoon in de prullenbak en dan is het klaar.

Wij zijn weer thuis van een stedentrip Praag ontzettend genoten met zijn 3-en. Nina heeft het echt voorbeeldig gedaan had ik echt niet verwacht in 6 dagen tijd 2200km gereden en 3 dagen in de stad rondgelopen en van alles bekeken.

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor parkiet » 29 jun 2014 21:27

vpk schreef:Nog mensen met kids die 'niet goed' praten? R heeft een grote woordenschat, praat veel en kan alles duidelijk maken maar slist verschrikkelijk en kan bepaalde letters niet uitspreken: k, r, f, w, g.. vanaf welke leeftijd zou je eraan gaan denken om logopedie in te schakelen?


Mijn dochter van net drie spreekt ook nog niet alle letters goed uit. Het wordt wel langzaamaan steeds beter. Dat zou voor mij een belangrijke overweging zijn wb hulp inschakelen: of er verbetering in zit. Ik maak me er tot nu toe nog totaal niet druk om eigenlijk. De w hoor ik sinds een week ofzo steeds beter uitgesproken, terwijl ze de r weer ineens wat minder goed doet. Ik zie persoonlijk nog niet echt reden tot zorg bij mijn dochter.

Als je twijfelt misschien vrijblijvend een logopedist bellen en om zijn/haar mening vragen?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor jamillah » 30 jun 2014 00:39

Mijn dochter van net 3 praat eigenlijk vergeleken met de rest voor geen meter maar ze maakt wel zelf der rits van de jas dicht.. En zoonlief van 8 maanden zit en staat. Ik maak me niet meer zo druk als bij nr 1 :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 30 jun 2014 07:24

Nee, klopt jamillah. Dat merk ik ook. Bij nr 4 maak je je veel minder druk en geniet je vooral.
Knap hoor dat jouw jongste al zit en staat. Onze jongste is nog niet zo ver. Afgelopen zaterdag is hij op zijn verjaardag voor het eerst zelf gaan zitten, maar kruipen en staan dat duurt nog even en eigenlijk vind ik dat wel fijn.

@ jpc Krijgen ze bij jullie op de kleuterschool al rapporten? Hier nog echt niet. Deze week wel gesprek over mogelijk versnellen van C. Zij zit nu in groep 1, maar kan wellicht naar groep 2, maar ik weet nog niet waar ik goed aan doe. Zit erg in dubio.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 30 jun 2014 07:40

Nina kan de R ook niet goed zeggen en ze praat heel vaak erg bekakt :lol: En vooral ook lekker zeeuws :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2014 08:33

Wat grappig die verschillen. Hier kan S. juist wel de R zeggen (roek=broek). Afgelopen weekend heeft hij me toch een woordenschat ontdekt. :shock: :shock:
Hier afgelopen vrijdag de intake gehad voor logopedie. Ik ben benieuwd.

@Ajl, is jullie jongste al weer 1 jaar? :shock: Men wat gaat dat snel. Nog gefeliciteerd.

@Liefie, altijd fijn als de kids het goed doen tijdens zo'n vakantie he. Heerlijk hoor. Zaten jullie in een appartementje? of hotel?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 30 jun 2014 08:49

Evelien schreef:@Ajl, is jullie jongste al weer 1 jaar? :shock: Men wat gaat dat snel. Nog gefeliciteerd.



Dank je! Ben ook wel een beetje weemoedig! Altijd zo'n mijlpaal!

Fijn dat S beter gaat praten! Spannend de logopedie! Hier vond dl het erg leuk, helemaal de spelletjes die zij mocht doen.

@ liefie spreken jullie ook echt Zeeuws met haar? Is dat straks voor school geen bezwaar?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 30 jun 2014 09:10

Evelien fijn dat S ineens zoveel praat kun je al snel starten met logopedie? Nina kan sommige woorden wel met een R zeggen maar als je zegt zeg eens R dat kan ze niet haha
Ja is echt fijn dat het zo goed ging wij zaten in een Hotel wel met een mega sub tropisch zwembad dus elke dag een paar uur heerlijk gezwommen.

Ajl Zo dat gaat hard 1 jaar alweer nog gefeliciteerd! Ja wij praten Zeeuws met Nina alleen kan ze ook gewoon Nederlands en dit hoort ze ook genoeg ik ben zelf niet volledig Zeeuws opgevoed (mijn moeder komt uit Hilversum en is na haar trouwen in Zeeland gaan wonen)
Op het kdv praten de meeste ook gewoon Nederlands. Op school mogen ze gewoon Zeeuws praten.
Dus ik zie geen problemen mijn man kan ook gewoon heel goed Nederlands terwijl hij dat van thuis uit niet geleerd is.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jun 2014 10:24

gefeliciteerd ajl!!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor LauraC » 30 jun 2014 13:01

.
Laatst gewijzigd door LauraC op 04 jul 2014 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2014 13:38

@Laura, wat een leuke foto. Gaat het goed met de kids?

@Liefie, ja we kunnen gelijk starten met logopedie. 1,5 week geleden aangemeld (week later, afgelopen vrijdag dus, al de intake en a.s. vrijdag de 1e afspraak). Echt wel fijn en thuis zijn we ook al aan het oefenen (hij heeft altijd z'n mond open staan).

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 30 jun 2014 14:06

Laura wat een super leuke foto! Gaat het voor de rest goed?

Evelien fijn dat het zo snel gaat. Heel veel suc6 wat vind S er zelf van?

Hier nog een foto van ons ondeugend meisje

Afbeelding

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor cornelia77 » 30 jun 2014 14:13

Hier gelukkig duidelijkheid over dochterlief, na een hele riedel (cito)testen. Ze gaat geen klas overslaan, maar ze gaan versmallen en verdiepen. Dus minder aanbieden van stof die ze beheerst, maar veel extra's.
Ben er wel blij mee, want ze is nog erg jong. Er was sprake van dat ze van groep 3 naar groep 5 zou gaan. Nadeel is wel dat ze in de klas een uitzonderingspositie heeft. Maar wij zijn wel blij met deze oplossing. Hopelijk gaat ze dat de basisschoolperiode volhouden...

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Bumba » 30 jun 2014 14:28

cornelia77 schreef:Hier gelukkig duidelijkheid over dochterlief, na een hele riedel (cito)testen. Ze gaat geen klas overslaan, maar ze gaan versmallen en verdiepen. Dus minder aanbieden van stof die ze beheerst, maar veel extra's.
Ben er wel blij mee, want ze is nog erg jong. Er was sprake van dat ze van groep 3 naar groep 5 zou gaan. Nadeel is wel dat ze in de klas een uitzonderingspositie heeft. Maar wij zijn wel blij met deze oplossing. Hopelijk gaat ze dat de basisschoolperiode volhouden...


@Cornelia: fijn dat dit kan bij jullie op school! zit jouw dochter op een kleine school? Klinkt als een maatwerkoplossing, iets wat op onze school waarschijnlijk nooit zal gebeuren.

Wij kregen deze week de nieuwe groepsindeling en daar staat zoonlief ook gewoon ingedeeld in groep 2, zonder overleg overigens. (wij moeten het 10-minutengesprek nog krijgen) Hij is dit jaar januari gestart. Vind het maar lastig hoor! Ik denk, zonder arrogant over te willen komen, namelijk dat hij het nu best aan kan. Probleem is alleen dat hij nu al de jongste is uit zijn groep en ik weet niet of ik blij moet zijn dat hij met 11 jaar naar de middelbare school gaat. Ze krijgen hier geen rapport, maar een plakboek. Die is bij J. erg leeg, want hij houdt helemaaaaal niet van knutselen. Loomen vindt hij wel weer leuk, maar dat leert hij ook van zijn zus.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten