Bambi schreef:als je alleen maar omgang met God hebt als je in de Bijbel leest, tijdens het bidden drie keer per dag en als je naar de kerk gaat, dan is er meer mis met je relatie met God.
Dan iemand die God bij alles in het leven betrekt, de hele dag door bidt en maar 1x naar de kerk gaat.
Kan even niet laten te reageren...
Dit wordt nu tegen over elkaar geplaatst, beter weinig in de kerk met God, dan veel in de kerk zonder God.
Maar het kan natuurlijk ook andersom, veel in de kerk met God of weinig in de kerk zonder God. Dat laatste zou heel erg zijn.
Ik kan alleen voor mezelf spreken dat ik wel eens gedacht heb: ik wilde hier (in de kerk) wel altijd blijven zitten, totdat de Heere weer kwam, en ik bij Hem mag zijn in Zijn koninkrijk. Dat je zo kunt genieten, dat je eet en drinkt. Een voorsmaakje van de hemel. Daarom kan ik Schelpje best begrijpen als zij zegt:
schelpje3 schreef:En dan begrijp ik dus niet als 2 keer per week een uurtje al te veel is, wat je je dan voorstelt van een hemel. Voor altijd in de nabijheid van God
Ik kan me ook niet voorstellen dat er dan vanaf maandag t/m zaterdag geen relatie meer met de Heere zou zijn. Dat is toch onmogelijk? Ik vind het fijn om met elkaar als gemeente samen te komen. Dat Gods woord aan je hart bediend wordt, door de werking van de Heilige Geest. Maar de werking van Gods Geest is niet gebonden aan de zondag gelukkig, en ook niet aan de kerkdienst alleen. Hij werkt ook op dinsdagmiddag. Of donderdagavond, of midden in de nacht... (soms dan juist).