Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 mei 2014 19:44

We zijn sinds vorige week vrijdag op vakantie!! Heerlijk!! Even niets moeten.. Helaas is Matteo ziek geworden, hij heeft ruim 39 graden koorts! :(

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Duschka » 28 mei 2014 21:18

@TJ
Beterschap, wat jammer van jullie vakantie en wat naar voor 't mannetje!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor jeepeecee » 29 mei 2014 08:01

Hier allemaal al ziek geweest behalve ik.(spugen diarree) Nu is E lianne aan de beurt. 4 luiers in nog geen 1,5 uur tijd..... Gaat nog een leuk dagje worden :(
Afbeelding

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor cornelia77 » 29 mei 2014 09:21

Heeft iemand nog een idee voor een traktatie voor meesters/juffen? Het valt in een druk weekje met verjaardagen/feestjes, dus ik heb geen tijd om iets te bakken ofzo. Eigenlijk vind ik het een vreemde gewoonte om de meesters en juffen iets te geven met een verjaardag, maar ja, het is nu eenmaal de gewoonte hier. Ik hoor van de kinderen dat het vaak weggegeven wordt in de klas....Dus daar doe je je best dan voor.....

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor meribel » 29 mei 2014 10:33

Basisschool bij mijn kinderen is het gelukkig niet de gewoonte, maar in mijn kindertijd was dat wel zo,

Ik kreeg van mijn moeder altijd een mooie mand appels mee voor langs de juffen ( want met een grote school hebben ze bijna elke dag wel een traktatie en dit was lekker en gezond, en makkelijk. )

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 29 mei 2014 10:33

cornelia77 schreef:Heeft iemand nog een idee voor een traktatie voor meesters/juffen? Het valt in een druk weekje met verjaardagen/feestjes, dus ik heb geen tijd om iets te bakken ofzo. Eigenlijk vind ik het een vreemde gewoonte om de meesters en juffen iets te geven met een verjaardag, maar ja, het is nu eenmaal de gewoonte hier. Ik hoor van de kinderen dat het vaak weggegeven wordt in de klas....Dus daar doe je je best dan voor.....

Gewoon zo'n doosje van die Mercy of zo geef ik altijd, ieder een paar, dan zijn ze reuze blij.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Haai » 29 mei 2014 11:07

Ik heb eens navraag gedaan bij een aantal juffen in de familie, en begreep dat die nogal simpel worden van de pakten koek etc.die als traktatie vaak voorbij komen. Wat ideetjes: fruitspiesjes, spiesjes met kaas, worst etc. schaaltje bowl, leuk bekertje met cup a soup of theezakje met een lekkere bonbon..

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Memmem » 29 mei 2014 12:18

Hier geven we meestal gewoon hetzelfde wat de kinderen ook krijgen. Hoor van de juffen in de familie dat ze dat het fijnst vinden. 1 Juf zei eens: 'krijgen de kinderen een lekkere frikandel en krijg ik een koek of een stuk fruit'. Hier dus gewoon hetzelfde en willen ze het niet opeten dan verdelen ze het maar of geven ze het aan iemand die het wel lust. Bij ons mogen ze in de onderbouw alleen in de onderbouw trakteren, in de middenbouw en bovenbouw ook hetzelfde. Scheelt veel traktaties.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 29 mei 2014 16:42

Fijne vakantie TJ!

Ik doe ook niks anders voor de juffen, hoor. Tot nu toe altijd gezond gedaan, dat lusten de juffen vast ook wel.

Wij hebben Jurian voor komend schooljaar op een andere basisschool ingeschreven. Het heeft heel wat twijfels gekost, we hebben 2 scholen bekeken, en bij de school van gister was meteen vanaf seconde 1 ons gevoel helemaal goed. Na de rondleiding en het (lange) gesprek met de directrice waren we meteen overtuigd dat dit een erg leuke school is.
We liepen op de oude school toch teveel tegen de slechtere kwaliteit van onderwijs aan, en zagen Jurian steeds ongelukkiger worden. vermoedelijk zou het niet beter gaan als hij in groep 2 zou blijven, dus hebben we iets anders gezocht. Wel 6 km verder dan waar hij nu zit, maar kan me niks schelen, ons kind voelt zich gewoon niet fijn daar op school, dus ik rij graag extra kilometers omdat we vermoeden dat het (veel) beter zal gaan op die school. Ik vertelde het hem gister, en hij fleurde gewoon op, sliep weer op een normaal tijdstip in (lag de laatste weken uren wakker 's avonds), en is het er helemaal mee eens. Hij kan daar ook gewoon naar groep 3 door, omdat ze daar de 1 januari grens hanteren, waardoor er genoeg kinderen in zijn klas zitten die bijna even oud zijn. Terwijl er nu kinderen van 1 jaar en 2 maanden ouder zitten, dat sluit gewoon niet aan.
Ben echt opgelucht dat we de knoop door hebben gehakt, en hoop van harte dat hij een hele leuke schoolperiode in gaat daar. In hetzelfde gebouw zit een christelijke peuterspeelzaal, dus daar Frederiek maar meteen aangemeld, kan ze ook vast aan de omgeving en kinderen daar wennen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 mei 2014 17:54

Bij j ook veel leeftijdsverschil tussen de oudste en zij. Alleen vinden ouders dit een groter probleem dan zij. Ik hoor haar wel eens klagen dar ze de jongste is... maar nooit over pietke en jantje zijnnal.... etc...

Goed dat je gezochtbhebt naar wat amders. Hoe was de oude school hieronder?

Hopeljjk gaat hij het helemaal leuk vinden daar. Is hij l gestart of pas na de zomer? Of kent hijnal kjnderen uit die klas?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 30 mei 2014 21:06

We hadden een nieuwe speeltuin in de buurt ontdekt. Verderop zit wel een dierenpark met speeltuin, maar deze was vlakbij en groot, toppie. Het leek alleen of het bij een school hoorde of zo, maar er zat geen hek omheen en er zaten aardig wat mensen. Dus zij lekker spelen, gingen we even wat eten bij zo'n tafel, komt er een vrouw aan: Wonen jullie hier ook?
:lol: Bleek het een asielzoekerscentrum.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 31 mei 2014 13:48

geweldig boerin, ach, als ze maar leuk gespeeld hebben toch? :)
ppm, volgende week heb ik een gesprek met hen, voor zover ik weet is het niet eerder gebeurd, maar misschien vinden ze het ook wel makkelijk, beter als 'zeurouders' die steeds pushen dat de kwaliteit beter moet ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Saskia » 31 mei 2014 19:02

R heeft waterpokken, zo sneu. Ze doet niet anders als krabben, vooral in d'r nek en op d'r hoofd. Ik lees op internet tegenstrijdige verhalen over mentholpoeder, wat zijn jullie ervaringen?
Ik kreeg namelijk van iemand een mentholcremetje en dat werkt wel verlichtend, maar als het echt littekens geeft, dan is dat ook zo naar.

Havermout en zemelen zijn hier ook wel te krijgen, denk ik tenminste, maar dat heb ik normaal gesproken ook niet in huis. Even zoeken komende week, dan kan ze evt daarmee in bad.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 31 mei 2014 20:45

Saskia schreef:R heeft waterpokken, zo sneu. Ze doet niet anders als krabben, vooral in d'r nek en op d'r hoofd. Ik lees op internet tegenstrijdige verhalen over mentholpoeder, wat zijn jullie ervaringen?
Ik kreeg namelijk van iemand een mentholcremetje en dat werkt wel verlichtend, maar als het echt littekens geeft, dan is dat ook zo naar.

Havermout en zemelen zijn hier ook wel te krijgen, denk ik tenminste, maar dat heb ik normaal gesproken ook niet in huis. Even zoeken komende week, dan kan ze evt daarmee in bad.

Och zielig, die mentholcreme hielp heel goed. De middelste van mij zat zo extreem onder, hij kon niet eens lopen en dat was het enige dat hielp, van dat schuim. Andere 2 hebben het ook gekregen en geen littekens.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor vpk » 31 mei 2014 21:14

Oh de waterpokken. .. Em heeft ze ook..wat een vervelende dingen. Ook ontzettend jeuk gehad. Havermout bad gaf wel wat verlichting en heb veel met kidsclin gesmeerd maar ik weet niet of dat bij jullie te krijgen is..? Heb ook een paar x mentholpoeder gebruikt maar dat vond ik nogal gesmeer, alles onder de poeder. Zou je daar littekens van krijgen? Dat wist ik niet.. ze heeft nu de korstjes.
R zal nog wel volgen en ben benieuwd of J het ook al krijgt..

E heeft ook haar 1e tand eruit..! Iedereen roept dat dat vroeg is, ze wordt blew over 2 wk 5.. wat is jullie ervaring met tanden wisselen?

Een hele beslissing missf, hopelijk bevalt de nieuwe school beter! Was het zo erg ja, dat J er slecht van sliep? Wat sneu dan zeg....

Tj jullie zouden op de dag van vertrek gebeld worden over manoel toch? en hoe is het met matteo nu? Zijn jullie nog op vakantie? Veel plezier dan nog!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten