Moderator: Moderafo's
ineke-kitty schreef:Volgens het nieuws van 13.00 uur is zij inmiddels opgehangen.
Niet te geloven. Verschrikkelijk.
antoon schreef:waar maakt men zich nu weer druk om, vergeet niet dat economische banden met Soedan, alhoewel geen rijk land misschien toch geld binnenbrengt, wat maakt het dan uit dat er onschuldige mensen opgehangen worden, toch helemaal niets.
ineke-kitty schreef:En onze ambassadeur in Sudan blijft gewoon op zijn post zitten, nadat hij op het matje geroepen was om te protesteren tegen deze onmenselijke en beestachtige wijze waarop men daar omgaat met de mensenrechten.
Inmiddels is deze vrouw opgehangen, en onze regering doet NIETS.
Wat zij ZOUDEN moeten doen, is onze ambassadeur per onmiddellijk terugroepen naar Nederland.
Maar nee hoor, men schijt in de broek van angst voor tegenacties door extreme terroristen van de Islam.
ineke-kitty schreef:Inmiddels is deze vrouw opgehangen, en onze regering doet NIETS.
She is allowed to nurse her baby girl for two years before the sentence is carried out.
Correspondents say death sentences are rarely carried out in Sudan.
Mr Al-Deen, the speaker, said the verdict is not final and is in the hands of the judiciary.
ineke-kitty schreef:Ik hoor net dat de berichten elkaar tegenspreken.
Zij zou nog in leven zijn, zegt het ene bericht, en anderen zeggen dat de executie reeds heeft plaatsgevonden.
Kortom, het is niet duidelijk. Gisteravond bij P&W werd vermeld dat zij nog gevangen en geketend is en haar 5 jaar oude zoontje bij haar is.
Excuus voor mijn eerdere berichtgeving dat zij al opgehangen zou zijn.
Flight schreef:Ik heb hier op dit forum nergens iets van verontwaardiging gezien van de ineke-kitty's alhier over de anti-homo wet in Uganda, een land waar het overgrote deel van de bevolking (> 80%) christelijk is, Zeer lange celstraffen ingevoerd door een christelijke regering. Initieel wilde deze zelfde regering er ook de doodstraf voor invoeren. Door o.a. diplomatiek druk vanuit westerse landen is de doodstraf geschrapt. Selectieve verontwaardiging van de christen fundamentalisten???
ineke-kitty schreef:Het onderwerp hier is niet wat zogenaamde christelijke regeringen allemaal uitvreten met hun burgerbevolking, maar het gaat hier over de Islam, die overigens eveneens homosexsualiteit verbiedt.
ineke-kitty schreef:Die berichtgeving "stond" nergens, maar er werd door iemand op FB gezegd dat zij het had gehoord op het nieuws gisteren om 13.00.
Dat blijkt dus niet waar te zijn.
Ik zal me dan ook voortaan niet laten "leiden" door dergelijke geruchten, maar afwachten wat betrouwbare bronnen over deze zaak zullen vermelden.
ineke-kitty schreef:Gisteravond bij P&W werd vermeld dat zij nog gevangen en geketend is en haar 5 jaar oude zoontje bij haar is.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten