De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

antoon

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor antoon » 28 mei 2014 09:17

waar maakt men zich nu weer druk om, vergeet niet dat economische banden met Soedan, alhoewel geen rijk land misschien toch geld binnenbrengt, wat maakt het dan uit dat er onschuldige mensen opgehangen worden, toch helemaal niets.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 mei 2014 09:43

Antoon

Meen je dat nu dat we ons niet druk zouden moeten maken als er onschuldige mensen opgehangen worden in Sudan?

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 28 mei 2014 09:44

ineke-kitty schreef:Volgens het nieuws van 13.00 uur is zij inmiddels opgehangen.
Niet te geloven. Verschrikkelijk.

Heb je een bron want je zegt wel meer wat niet klopt.
Kan er in ieder geval niet gauw iets over vinden.
Het nieuws van 13.00 uur, welke zender? Wie wat waar?
Mocht je gelijk hebben dan mijn excuses dat je vals beschuldigd heb.

antoon schreef:waar maakt men zich nu weer druk om, vergeet niet dat economische banden met Soedan, alhoewel geen rijk land misschien toch geld binnenbrengt, wat maakt het dan uit dat er onschuldige mensen opgehangen worden, toch helemaal niets.

Trol?
Geen gepaste opmerking m.i.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 28 mei 2014 09:49

Ik denk dat Antoon gewoon bot en cynisch zegt wat de meeste mensen eigenlijk denken, net als dat bedrijf uit hardewijk , wat eurootjes derft omdat iemand iets durfde te zeggen over Saoudi Arabie,
Anders was die ambassade van dat land al lang weggedaan.

antoon

Berichtdoor antoon » 28 mei 2014 09:50

Regeringen die democratie en menserechten als een onvoorwaardelijk beginsel hooghouden, vaak ook met een meredeel christelijke aanhang in de regering, tenminste wat zij dan Christelijk noemen staan weer eens in hun blote kont.
Wel schreeuwen als Nazi elementen opduiken, wat natuurlijk wel goed is, maar met de misschien gevaarlijker Islam
Weten ze geen raad.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 mei 2014 10:00

En onze ambassadeur in Sudan blijft gewoon op zijn post zitten, nadat hij op het matje geroepen was om te protesteren tegen deze onmenselijke en beestachtige wijze waarop men daar omgaat met de mensenrechten.
Inmiddels is deze vrouw opgehangen, en onze regering doet NIETS.

Wat zij ZOUDEN moeten doen, is onze ambassadeur per onmiddellijk terugroepen naar Nederland.
Maar nee hoor, men schijt in de broek van angst voor tegenacties door extreme terroristen van de Islam.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 28 mei 2014 10:09

ineke-kitty schreef:En onze ambassadeur in Sudan blijft gewoon op zijn post zitten, nadat hij op het matje geroepen was om te protesteren tegen deze onmenselijke en beestachtige wijze waarop men daar omgaat met de mensenrechten.
Inmiddels is deze vrouw opgehangen, en onze regering doet NIETS.

Wat zij ZOUDEN moeten doen, is onze ambassadeur per onmiddellijk terugroepen naar Nederland.
Maar nee hoor, men schijt in de broek van angst voor tegenacties door extreme terroristen van de Islam.

Waar heb je die info vandaan dat ze opgehangen is?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 mei 2014 10:37

Ik hoor net dat de berichten elkaar tegenspreken.
Zij zou nog in leven zijn, zegt het ene bericht, en anderen zeggen dat de executie reeds heeft plaatsgevonden.

Kortom, het is niet duidelijk. Gisteravond bij P&W werd vermeld dat zij nog gevangen en geketend is en haar 5 jaar oude zoontje bij haar is.

Excuus voor mijn eerdere berichtgeving dat zij al opgehangen zou zijn.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 28 mei 2014 11:02

ineke-kitty schreef:Inmiddels is deze vrouw opgehangen, en onze regering doet NIETS.

Misschien eens wat betere bronnen raadplegen!!!

She is allowed to nurse her baby girl for two years before the sentence is carried out.

Bron: BBC news

Uit hetzelfde artikel van BBC news:

Correspondents say death sentences are rarely carried out in Sudan.

Ook is de uitspraak aangaande de doodstraf nog niet definitief:

Mr Al-Deen, the speaker, said the verdict is not final and is in the hands of the judiciary.

Bron: the Telegraph

Ik zie een aantal oproepen om met dit soort landen de handels- en diplomatieke relaties te verbreken. Enig idee wat dit voor een effect heeft? Hoe weerzinwekkend dit vonnis ook is - en dat is het in mijn ogen absoluut! - de enige manier om hier wat aan te doen is via het uitoefenen van diplomatiek druk, hetgeen gebeurt. Diplomatieke druk zonder het hebben van een diplomatieke relatie met een land als Sudan is vrijwel onmogelijk.
Ik heb hier op dit forum nergens iets van verontwaardiging gezien van de ineke-kitty's alhier over de anti-homo wet in Uganda, een land waar het overgrote deel van de bevolking (> 80%) christelijk is, Zeer lange celstraffen ingevoerd door een christelijke regering. Initieel wilde deze zelfde regering er ook de doodstraf voor invoeren. Door o.a. diplomatiek druk vanuit westerse landen is de doodstraf geschrapt. Selectieve verontwaardiging van de christen fundamentalisten???

antoon

Berichtdoor antoon » 28 mei 2014 11:17

Oce het kan helpen maar de bron van deze afgrijselijke dingen blijft en is niet aangetast, en dan de veroordelingen die in het geniep plaatsvinden, die de media niet halen, je zal ze de kost moeten geven al die mensen met afgehakte handen of voeten, ja ze vragen er weleens zelf om, maar de bron blijft een totaal verkeerde kijk op de schepper, daarmee zeg ik ook dat er christelijke kerken zijn die de bijbel verdraaien naar eigen gebruik, echter gruwelijkheden zijn er op dit moment overwegend in de islam, vroeger ook veel in de kerken dat weet ik en nu ook in de vorm van kindermisbruik en geld verspillen.
Blijft staan dat je moet proberen de bijbel te volgen en niet de kerken

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 mei 2014 11:19

Het onderwerp hier is niet wat zogenaamde christelijke regeringen allemaal uitvreten met hun burgerbevolking, maar het gaat hier over de Islam, die overigens eveneens homosexsualiteit verbiedt.

Deze week zag ik een docu met Femke Halsema , die een moslimvrouw interviewde over de rechten van de vrouw in moslimlanden.
Bijv. dat moslimvrouwen geslagen worden door hun man, en deze vrouw erkende dat deze dingen voorkomen binnen de Islam.
Op de vraag van Femke of homosexsualiteit geaccepteerd wordt door de Islam, ontkende deze vrouw dat dat überhaupt bestaat in moslimgezinnen.

Deze docu werd afgelopen zondag uitgezonden op Ned.2 .

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 28 mei 2014 11:29

ineke-kitty schreef:Ik hoor net dat de berichten elkaar tegenspreken.
Zij zou nog in leven zijn, zegt het ene bericht, en anderen zeggen dat de executie reeds heeft plaatsgevonden.

Kortom, het is niet duidelijk. Gisteravond bij P&W werd vermeld dat zij nog gevangen en geketend is en haar 5 jaar oude zoontje bij haar is.

Excuus voor mijn eerdere berichtgeving dat zij al opgehangen zou zijn.

Maar waar stond die onjuiste berichtgeving?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 28 mei 2014 12:12

Flight schreef:Ik heb hier op dit forum nergens iets van verontwaardiging gezien van de ineke-kitty's alhier over de anti-homo wet in Uganda, een land waar het overgrote deel van de bevolking (> 80%) christelijk is, Zeer lange celstraffen ingevoerd door een christelijke regering. Initieel wilde deze zelfde regering er ook de doodstraf voor invoeren. Door o.a. diplomatiek druk vanuit westerse landen is de doodstraf geschrapt. Selectieve verontwaardiging van de christen fundamentalisten???

De wet in Oeganda was het gevolg van parlementaire druk uit de hoek van de pinksterkerken in een monsterverbond met de moslimpartijen.
Laatst gewijzigd door rotterdam op 28 mei 2014 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 mei 2014 12:18

Die berichtgeving "stond" nergens, maar er werd door iemand op FB gezegd dat zij het had gehoord op het nieuws gisteren om 13.00.

Dat blijkt dus niet waar te zijn.
Ik zal me dan ook voortaan niet laten "leiden" door dergelijke geruchten, maar afwachten wat betrouwbare bronnen over deze zaak zullen vermelden.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 28 mei 2014 12:43

ineke-kitty schreef:Het onderwerp hier is niet wat zogenaamde christelijke regeringen allemaal uitvreten met hun burgerbevolking, maar het gaat hier over de Islam, die overigens eveneens homosexsualiteit verbiedt.

Nee meid...het onderwerp hier is 'de opmars van de islam' en niet de islam. Moet jij weten aangezien je de topic zelf hebt aangemaakt.

Ik ken de koran niet...weet dus niet of de islam homoseksualiteit verbiedt. Wel weet ik uiteraard dat de anti-homohouding van verschillende islamitsiche regeringen nog verderfelijker is dan die van Oeganda...zeker in die gebieden waar de sharia heerst.

ineke-kitty schreef:Die berichtgeving "stond" nergens, maar er werd door iemand op FB gezegd dat zij het had gehoord op het nieuws gisteren om 13.00.

Dat blijkt dus niet waar te zijn.
Ik zal me dan ook voortaan niet laten "leiden" door dergelijke geruchten, maar afwachten wat betrouwbare bronnen over deze zaak zullen vermelden.

Kijk, dat lijkt mij een goed voornemen. Altijd beter om een goede en betrouwbare bronnen (inderdaad, liefst meervoud) te raadplegen voordat je hier iets neerpent.

Ook verstandig is je eigen geschreven teksten terug te lezen voordat je ze hier op het forum plaatst.

ineke-kitty schreef:Gisteravond bij P&W werd vermeld dat zij nog gevangen en geketend is en haar 5 jaar oude zoontje bij haar is.

Lijkt mij stug! De allerlaatste uitzending van P&W was op 23 mei j.l.... :wink:
Laatst gewijzigd door Flight op 28 mei 2014 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”