Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 22 mei 2014 15:59

Evelien schreef:En dan zit er ook nog wel een aardig prijskaartje aan vast.
Het is ook maar net wat je fijn vind. Hier ook het zelfde als Marnix, gelukkig mijn man ook.

@Marnix: jij slaapt graag op harde ondergrond dus? Mijn man ook, ik heb een zachter matras.
@Evelien, prijzen variëren enorm, zeker nu de duurste winkels één voor één sluiten, worden ze met flinke korting aangeboden.
Maar waar moeten we nu op letten?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 22 mei 2014 17:39

Wij hebben boxsprings, zijn 7 jaar oud, doen het nog prima. Hebben, inclusief tweepersoonsmatras 300 euro gekost. Nieuw.
Het gaat om het matras dat je erop legt. We hebben sinds vorig jaar nieuwe matrassen, en dan kies je gewoon uit welke je fijn vindt.
Ik vind het heerlijk slapen, kraakt niet, piept niet, kost dus helemaal niet zoveel, niet gebonden aan een kleur ombouw o.i.d. want die hebben we niet.
Al vermoed ik dat onze matrassen op een gewoon bed net zo lekker slapen.
Mijn ouders hadden een gewoon bed, tot mijn moeder het enorm in haar rug kreeg, toen (dure) boxspring gekocht, en sindsdien nergens meer last van.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor -Judith- » 25 mei 2014 07:40

Wij hebben ook een boxspring, de boxen zijn beide 90x210, en de matrassen ook... Dat we geen tweepersoons matras hebben genomen is een hele stomme fout geweest, de verkoper zei dat een tweepersoons matras heel onhandig was, lomp zwaar, en dat een-persoons veeeel lekkerder lag. Nou dat hebben we geweten ](*,)
De matrassen schuiven constant uit elkaar, ondanks het hoeslaken wat er om heen zit! Dus als je voor een boxspring gaat, neem dan 1 matras...Lijkt me fijner :wink:

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor -Judith- » 26 mei 2014 08:00

Wie heeft er hier ervaring met een vijver? Wij wonen hier namelijk sinds februari dit jaar, en hebben beide niet echt verstand van vijvers, maar er zit hier een enorme vijver in de tuin, en nu hebben we een paar weken geleden besloten om de vijver toch niet dicht te gooien, omdat het toch wel erg mooi is ;-) Maar nu zitten we met het volgende probleem; er zit (volgens mij) heel veel alg in... Er zitten vrij veel vissen in, ik schat zo'n 30 stuks, er zitten ook wel de nodige planten in...
De omtrek van de vijver is zo'n 50 meter, op de 2 diepste punten schat ik 'm 1,20 diep.
Er ligt ook veel rommel op de bodem, zoals bladeren, en heeeeeel veel zuurstofplantjes, ik neem aan dat dat ook een oorzaak van die alg kan zijn? Ik ben al wel begonnen met de rommel er uit scheppen, maar het is echt onvoorstelbaar hoeveel er uit het water komt!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 26 mei 2014 09:29

-Judith- schreef:Wie heeft er hier ervaring met een vijver? Wij wonen hier namelijk sinds februari dit jaar, en hebben beide niet echt verstand van vijvers, maar er zit hier een enorme vijver in de tuin, en nu hebben we een paar weken geleden besloten om de vijver toch niet dicht te gooien, omdat het toch wel erg mooi is ;-) Maar nu zitten we met het volgende probleem; er zit (volgens mij) heel veel alg in... Er zitten vrij veel vissen in, ik schat zo'n 30 stuks, er zitten ook wel de nodige planten in...
De omtrek van de vijver is zo'n 50 meter, op de 2 diepste punten schat ik 'm 1,20 diep.
Er ligt ook veel rommel op de bodem, zoals bladeren, en heeeeeel veel zuurstofplantjes, ik neem aan dat dat ook een oorzaak van die alg kan zijn? Ik ben al wel begonnen met de rommel er uit scheppen, maar het is echt onvoorstelbaar hoeveel er uit het water komt!

Wat een heerlijk natuurzwembad Judith :D
Hier kun je misschien lezen om het te voorkomen, maar eerst wegkrijgen natuurlijk:
http://www.schonevijver.nl/contents/nl/ ... komen.html

Dan moeten jullie wel een joekel van een tuin hebben?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 26 mei 2014 09:33

-Judith- schreef:Wij hebben ook een boxspring, de boxen zijn beide 90x210, en de matrassen ook... Dat we geen tweepersoons matras hebben genomen is een hele stomme fout geweest, de verkoper zei dat een tweepersoons matras heel onhandig was, lomp zwaar, en dat een-persoons veeeel lekkerder lag. Nou dat hebben we geweten ](*,)
De matrassen schuiven constant uit elkaar, ondanks het hoeslaken wat er om heen zit! Dus als je voor een boxspring gaat, neem dan 1 matras...Lijkt me fijner :wink:

Meen je dat nou? :?
Mijn man en ik slapen al jaren op verschillende matrassen, hij wil nl een hard matras en ik een medium zacht. Hij is ook wat kilootjes zwaarder dan ik, dus de matrassen zijn ook nog eens op lichaamsgewicht uitgekozen.
Ik ben er blij mee, want het keren van het matras is dan ook makkelijker.
We hebben nu verstelbare lattenbodems, maar er verschuift nooit iets.
Ik weet i.i.g. wel waar ik nu zeker op moet letten en zal echt wel kritische vragen stellen in de winkel. Maar er is zoveel keus en de prijzen varïeren van enkele honderden tot 50.000 euro! Maar die laatste nemen we niet hoor. Ik vind dat ruitjespatroon spuuglelijk.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 26 mei 2014 09:48

Dat vind ik dus ook een nadeel aan boxspringbedden, de ombouwen vind ik zelden mooi, of blijven niet mooi. Zonder ombouw is ideaal, ik heb meestal een sprei er helemaal overheen hangen, stapel kussens in allerlei kleuren erop, die ik soms wissel, elke keer wat anders :) Of leuke dekbedovertrekken.

Wij hebben nergens last van met 2 matrassen en 2 boxsprings, door het topmatras. Sowieso wilden wij niet alleen 2 losse matrassen, een 2 persoonsmatras (maar dat zou niet lukken met onze trap in het oude huis), of 2 losse en een dekmatras. En dat gaat best. nergens last van qua uit elkaar schuiven :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 26 mei 2014 09:52

MissF schreef:Dat vind ik dus ook een nadeel aan boxspringbedden, de ombouwen vind ik zelden mooi, of blijven niet mooi. Zonder ombouw is ideaal, ik heb meestal een sprei er helemaal overheen hangen, stapel kussens in allerlei kleuren erop, die ik soms wissel, elke keer wat anders :) Of leuke dekbedovertrekken.

Wij hebben nergens last van met 2 matrassen en 2 boxsprings, door het topmatras. Sowieso wilden wij niet alleen 2 losse matrassen, een 2 persoonsmatras (maar dat zou niet lukken met onze trap in het oude huis), of 2 losse en een dekmatras. En dat gaat best. nergens last van qua uit elkaar schuiven :)

Ik was vorige week bij iemand die een boxspringcombi had gekocht, die was van zwart (kunst)leer. Makkelijk schoon te houden, maar ik vind het niet echt gezellig staan, dat pompeuze zwarte bed.
Is die stof niet geimpregneerd, zodat het vuilafstotend is?
Wij zouden nl. een zandkleurige wel erg mooi vinden nl.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor -Judith- » 26 mei 2014 10:06

schelpje3 schreef:Wat een heerlijk natuurzwembad Judith :D
Hier kun je misschien lezen om het te voorkomen, maar eerst wegkrijgen natuurlijk:
http://www.schonevijver.nl/contents/nl/ ... komen.html

Dan moeten jullie wel een joekel van een tuin hebben?


Ja klopt, wij hebben een enorme tuin... Ik wilde even een luchtfoto van de tuin plaatsen, maar ik het lukt me niet via imageshack, zijn er nog meer manieren?

En wat betreft de boxspring; ik snap er ook geen fluit, we hebben inderdaad ook een topper erop, maar ik moet zeggen, ik heb hoeslakens van Ikea (de soort satijn-achtige), en die zijn heerlijk, maar schieten er nog wel eens af, ook wel eens bij een beddenzaak een egyptisch katoenen hoeslaken gehaald, maar die schiet ook wel eens van de matrassen af.
Wat voor hoeslakens hebben jullie? Wie weet is dat de oplossing :wink: We hebben er ook al een zogenaamde liefdesbrug tussen de matrassen maar die ligt er meer tussen dan op, haha, weinig nut dus

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 26 mei 2014 10:12

-Judith- schreef:
En wat betreft de boxspring; ik snap er ook geen fluit, we hebben inderdaad ook een topper erop, maar ik moet zeggen, ik heb hoeslakens van Ikea (de soort satijn-achtige), en die zijn heerlijk, maar schieten er nog wel eens af, ook wel eens bij een beddenzaak een egyptisch katoenen hoeslaken gehaald, maar die schiet ook wel eens van de matrassen af.
Wat voor hoeslakens hebben jullie? Wie weet is dat de oplossing :wink: We hebben er ook al een zogenaamde liefdesbrug tussen de matrassen maar die ligt er meer tussen dan op, haha, weinig nut dus

De matrassen liggen gewoon los tegen elkaar en ik heb daar eerst een 2 persoons molton en dan het hoeslaken overheen. Zomers katoenen en in de winter flanel of jersey.
Wij hebben trouwens ook 180 x 210. Ideaal.
Nu heb ik even gekeken, maar ons bed heeft net een opstand randje aan de zijkant, dus die matrassen kunnen eigenlijk geen kant op. Maar we hebben eerst een tijd op die bodems (op pootjes) geslapen, omdat we geen bed konden vinden en de levertijd uiteindelijk heel lang was. Toen verschoven ze ook niet.
Ik vind "liefdesbrug" heel romantisch klinken Judith. :-({|=

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor -Judith- » 26 mei 2014 10:14

Gelukt!

Afbeelding

Afbeelding

Op deze plattegrond is de omvang beter te zien:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door -Judith- op 26 mei 2014 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor -Judith- » 26 mei 2014 10:15

schelpje3 schreef:De matrassen liggen gewoon los tegen elkaar en ik heb daar eerst een 2 persoons molton en dan het hoeslaken overheen. Zomers katoenen en in de winter flanel of jersey.
Wij hebben trouwens ook 180 x 210. Ideaal.
Nu heb ik even gekeken, maar ons bed heeft net een opstand randje aan de zijkant, dus die matrassen kunnen eigenlijk geen kant op. Maar we hebben eerst een tijd op die bodems (op pootjes) geslapen, omdat we geen bed konden vinden en de levertijd uiteindelijk heel lang was. Toen verschoven ze ook niet.
Ik vind "liefdesbrug" heel romantisch klinken Judith. :-({|=


Wij hebben ook 180x210, maar ik heb tot nu toe niet dé hoeslakens kunnen vinden, die van Ikea komen aardig in de richting, maar we hebben het beide snel warm, dus vandaar dat satijn-achtige, dat koelt snel af, en voelt ook koel aan! Dus als iemand weet waar de goeie te koop zijn ;-)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 26 mei 2014 10:25

Wat een paradijsje Judith. Kunnen wij in de stad alleen maar van dromen (op onze lits jumeaux).
Ik koop hoeslakens meestal bij de Makro, van Cinderella of ander goed merk.
Ik had laatst een merkloze jersey, maar die gaat erg pluizen en overrekt helemaal, zodat je plooien krijgt, en dat slaapt niet comfortabel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2014 13:18

@Judith, en een dekmatras er overheen? Zou de kunnen helpen?

Mooie tuin, lekker groot.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor pannenkoek » 26 mei 2014 13:38

Wauw, gaaf Judith!

heerlijk met dit weer aan het water zitten!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten