Verheerlijkt God met uw lichaam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: Verheerlijkt God met uw lichaam

Berichtdoor Anoniem_89 » 20 mei 2014 19:03

schelpje3 schreef:Het gevaar opzoeken is God verzoeken.

Tja wat is het gevaar opzoeken?

Als ik bij een beveiligingsbedrijf of politie werk?
Valt dat daar dan ook onder..

Ik heb bij het eerste gewerkt, bij het tweede wil ik graag werken.
Ik ben vaak op zoek naar een uitdaging en als daar 'gevaar' bij is of onverwacht dingen kunnen gebeuren..
Tja daar kick ik op..
Beetje actie en spanning in het leven spreken mij wel aan.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 mei 2014 21:47

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 mei 2014 22:34

Ik zie bungeejumpen niet als je in gevaar begeven. Het is helemaal niet gevaarlijk.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 20 mei 2014 22:54

Marnix schreef:Ik zie bungeejumpen niet als je in gevaar begeven. Het is helemaal niet gevaarlijk.

Nee daarom.. Autorijden is gevaarlijker :wink:
Of koets/fiets wie zich daarin aangesproken voelt :lol:

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 20 mei 2014 23:06

De meeste ongelukkigen gebeuren in en om het huis,

Dus lijkt me logisch wat ons te doen staat :lol:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2014 08:21

Bungeejumpen en parachutespringen en naar pretparken met hele enge achtbanen! ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 21 mei 2014 13:08

Marnix schreef:Bungeejumpen en parachutespringen en naar pretparken met hele enge achtbanen! ;)

Ga iets nuttigs doen voor de maatschappij en wordt brandweerman. [-X

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mei 2014 13:42

Anoniem_89 schreef:Tja wat is het gevaar opzoeken?

Als ik bij een beveiligingsbedrijf of politie werk?
Valt dat daar dan ook onder..

Ik heb bij het eerste gewerkt, bij het tweede wil ik graag werken.
Ik ben vaak op zoek naar een uitdaging en als daar 'gevaar' bij is of onverwacht dingen kunnen gebeuren..
Tja daar kick ik op..
Beetje actie en spanning in het leven spreken mij wel aan.

Het gaat hier toch niet over je werk? En in een dergelijke baan wordt juist heel erg op de veiligheid gelet en preventie maatregelen genomen.
Je in een vrije val storten, van een hoge klif, dat is niet nodig en dat is verzoeken.
Je gaat ook niet midden op de snelweg zitten, met de gedachte: als het mn tijd nog niet is, zullen de auto's wel om me heen rijden.
Als je in het besef leeft dat je lichaam een tempel is van de Heilige Geest, en je bidt smorgens om bewaring, hoe kun je je dan moedwillig in gevaar begeven, voor de kick?
Een ieder die nu nog gaat roken, wordt toch dom genoemd? Want je weet wat de consequenties zijn. En daar gaat het niet om.
En wat betreft in en om het huis, ja, niet zo gek als je bedenkt dat mensen op wiebelige trapjes staan, soms ondeugdelijk materiaal gebruiken of dingen doen die eigenlijk niet verantwoord zijn, zoals ongezekerd in een dakgoot staan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2014 14:32

Dat kan zo zijn maar niet alles wat gevaarlijk voelt is dat ook en niet alles wat ongevaarlijk voelt is dat ook. Bungeejumpen en parachutespringen lijken gevaarlijk maar er gaat zelden wat mis. Een achtbaan met flinke val, looping enz lijken gevaarlijk maar zijn ontzettend veilig. De kans dat je bij een onschuldige bergwandeling gewond raakt of overlijdt is veel groter, zelfde geldt voor autorijden. Niemand die je daar over hoort. Binnen de grenzen van wat veilig is mag je best genieten van dingen die een kick geven.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mei 2014 14:37

Iedereen weet dat een kick steeds sterker moet worden, om nog een "gelukzalig" gevoel te geven.
Dus de 8banen worden steeds sneller, steeds hoger.
Een gewone parachutesprong is al snel saai, dus moet het eerst vrije val worden, of van een hoge berg.
En zulke flauwe argumenten slaan nergens op.
Je kunt ook stikken in een stuk appel.
Maar in feite is het zo, dat er maar één schrede is tussen ons leven en de dood!
Leid ons niet in verzoeking.
Als je dit bidt en je begeeft jezelf moedwillig in allerlei verzoekingen, kan dit vroeger of later verkeerd aflopen. En wat geef je dan als verontschuldiging tov de Heere?
En je kunt dan niet meer jezelf verontschuldigen tov degenen die je lief en dierbaar zijn, daar heb je ook een verantwoording voor!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2014 14:47

Daarom doe ik ook geen gevaarlijke dingen, maar een parachutesprong of bungeejumpen lijkt me wel leuk, maar het hoeft niet steeds hoger en zo van mij.... en een achtbaan kan me niet te hoog en steil en zo zijn. Zolang het maar veilig is. Dan gaan je argumenten verder ook niet op.

Terug naar “Archief”