Dan had Jezus het in Marcus 16:16 tegen jou. Je kinderdoop (afspiegeling van de besnijdenis) is daardoor ongeldig want dat was voor de Jood. Wanneer kom je bij ons in de baptisten gemeente voor het juiste onderwijs?
Ik vind het diep triest als jij mijn kinderdoop als ongeldig wilt betitelen. Even voor jouw duidelijkheid: bij kinderdoop zijn de ouders verantwoordelijk en niet het kind. En dat zie ik nergens terug in alle antwoorden, die alleen maar gericht is op de dopeling zelf.
Je redenatie klopt (voor mij persoonlijk) voor geen meter en is alleen maar gericht op je eigen gelijk halen. Ik ben inderdaad geen baptist, maar als jij voor jouw geweten geen kinderdoop kunt verantwoorden, dan respecteer ik dat. Het ligt voor ieders verantwoording. Jouw redenatie en de daarop volgende discussie geeft alleen maar dan jij met jouw visie wil heersen over een ander. Dat blijkt ook uit het stukje van jouw gemeente. Er staat wel vroom met respect voor de kerken, maar het vervolg geeft alleen maar afkeer, zo niet minachting. Ook jouw aanbod getuigt van hoogmoed om te beweren dat in de baptisten gemeente het juiste onderwijs wordt gegeven. Met een dergelijke houding kan ik niets. Maar in ieder geval hartelijk dank voor het aanbod, maar helaas..