Kleding enzo... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2014 20:05

Majiem schreef:en zelf naaien?


dat wordt al helemaal niks, dan kan ik nog beter een te korte dragen :lol: :lol:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor LeChat » 11 mei 2014 11:13

Ik heb pas deze rok gekocht bij Mango: http://www.moderepubliek.nl/damesmode/m ... nrood-58/m Moet nog wel ff de splitten wat verder dicht (laten) naaien :).
En TJ, die maxi-rokken daar zijn zo lang dat ze bij mij (ben bijna 1.80) op de grond zouden slepen als ik ze laag op mijn heupen draag...

Mijn moeder naaide altijd veel voor mij, nu af en toe nog wel, en wat mij altijd opvalt is dat als je een stapel oude Knipmode's hebt, rustig 10/15 jaar oud, je die modellen nu ook gewoon weer tegenkomt, ook in de nieuwste Knipmode's, eigentijds stofje en niemand die ziet dat je een 'oud' patroon hebt gebruikt. En mijn moeder bewaart de uitgeknipte patroontekeningen (hoe heten die dingen ook alweer?) altijd, zij en ik hebben nog steeds dezelfde maat, dus die kan ze ook nog gewoon hergebruiken. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor ajl » 12 mei 2014 06:52

Dat klopt de maxi rokken zijn nu echt wel heel lang. Het nadeel van de Mango is wel dat het niet gemaakt is voor vrouwen met Hollandse heupen, billen en benen. Ik ga er niet meer naar binnen, want ik word daar echt depressief. Normaliter heb ik maat 40, maar bij de Mango ( en Zara) moet ik veel grotere maten pakken ( en dan zit het nog vaak niet)

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor -Judith- » 12 mei 2014 08:01

Ik vind zelf Miss Etam vaak heerlijk om te shoppen, vorige week even geshopt voor een jurkje voor de bruiloft van m'n schoonzusje. Gelijk raak bij de Miss Etam http://www.missetam.nl/jurk-overslag-bl ... uct/56166/
Maar met mijn 1,82 is de lengte van een jurkje / rok al gauw te kort... Dit jurkje is ook nog net acceptabel, op de hanger leek het een redelijke lengte, maar valt toch wel 'tegen' toen ik het aan had.

Nu zit ik alleen nog te twijfelen wat ik er over heen ga dragen, met een jasje vind ik dat de details van het jurkje wegvallen, nu heb ik nog een witte, soort gehaakte, bolero, met kapmouwtjes, dat lijkt mij de beste oplossing, maar deze heeft een sluiting van voren, dus valt nog iets over de details... Iemand een leuke oplossing?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor ajl » 12 mei 2014 09:36

Ik zou zelf voor een jasje gaan, ik vind dat voor een bruiloft wat gekleder. En ik moet eerlijk zeggen dat ik niet dol ben op bolerootjes. Dat komt misschien ook, omdat het mij echt niet staat. Ik ben ook lang ( 179) en heb een lange rug

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor meribel » 12 mei 2014 10:16

Mooi jurkje!!!
Zoiets zou ik ook kiezen,

Ik zou wel voor een bolero achtig jasje gaan,
Of misschien gewoon niets en een mooie sjaal of doek omslaan,

Hopelijk mooi weer en dan lekker niets.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Boerin » 12 mei 2014 10:20

-Judith- schreef:Ik vind zelf Miss Etam vaak heerlijk om te shoppen, vorige week even geshopt voor een jurkje voor de bruiloft van m'n schoonzusje. Gelijk raak bij de Miss Etam http://www.missetam.nl/jurk-overslag-bl ... uct/56166/
Maar met mijn 1,82 is de lengte van een jurkje / rok al gauw te kort... Dit jurkje is ook nog net acceptabel, op de hanger leek het een redelijke lengte, maar valt toch wel 'tegen' toen ik het aan had.

Nu zit ik alleen nog te twijfelen wat ik er over heen ga dragen, met een jasje vind ik dat de details van het jurkje wegvallen, nu heb ik nog een witte, soort gehaakte, bolero, met kapmouwtjes, dat lijkt mij de beste oplossing, maar deze heeft een sluiting van voren, dus valt nog iets over de details... Iemand een leuke oplossing?

Andere bolero zonder sluiting voor? Met een jasje zie je niks meer van die jurk.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor tulp » 12 mei 2014 11:03

-Judith- schreef:Ik vind zelf Miss Etam vaak heerlijk om te shoppen, vorige week even geshopt voor een jurkje voor de bruiloft van m'n schoonzusje. Gelijk raak bij de Miss Etam http://www.missetam.nl/jurk-overslag-bl ... uct/56166/
Maar met mijn 1,82 is de lengte van een jurkje / rok al gauw te kort... Dit jurkje is ook nog net acceptabel, op de hanger leek het een redelijke lengte, maar valt toch wel 'tegen' toen ik het aan had.

Nu zit ik alleen nog te twijfelen wat ik er over heen ga dragen, met een jasje vind ik dat de details van het jurkje wegvallen, nu heb ik nog een witte, soort gehaakte, bolero, met kapmouwtjes, dat lijkt mij de beste oplossing, maar deze heeft een sluiting van voren, dus valt nog iets over de details... Iemand een leuke oplossing?


Misschien een mooie, grote shawl/ omslagdoek? Die kun je over je schouders draperen. omslaan, vastknopen, in je hand houden, neerleggen net hoe het uitkomt. Je kunt er de hele dag mee variëren.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor LeChat » 13 mei 2014 10:18

@Ajl: ah, da's jammer.

@Judith: ik zou een bolero zonder sluiting zoeken inderdaad, dan komt de jurk mooi tot z'n recht. Een losse sjaal zou ik niks vinden, zou maar blijven hijsen aan dat ding 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor -Judith- » 13 mei 2014 10:43

@Le Chat, hahaha dat herken ik wel ja, ik blijf ook sjorren, ik heb veel sjaals, maar ze zitten nooit naar m'n zin, alleen de coll-sjaals, en dat staat niet bij die jurk, en ze trouwen in de Ger Gem, dus dan word dat denk ik ook niet gewaardeerd om met 'blote armen' in de kerk te zitten. Ik ga eens zoeken voor een bolero zonder sluiting, ik heb al een idee in m'n hoofd, nu nog werkelijk zien te vinden ;-)
Thanks voor alle tips!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Evelien » 13 mei 2014 11:19

-Judith- schreef:@Le Chat, hahaha dat herken ik wel ja, ik blijf ook sjorren, ik heb veel sjaals, maar ze zitten nooit naar m'n zin, alleen de coll-sjaals, en dat staat niet bij die jurk, en ze trouwen in de Ger Gem, dus dan word dat denk ik ook niet gewaardeerd om met 'blote armen' in de kerk te zitten. Ik ga eens zoeken voor een bolero zonder sluiting, ik heb al een idee in m'n hoofd, nu nog werkelijk zien te vinden ;-)
Thanks voor alle tips!


Als je het alleen doet omdat je denkt dat men in de gergem niet met bloten armen (tijdens een trouwdienst) gezeten mag worden zal ik me daar absoluut niet druk om maken. k Heb zat genoeg met blote armen in de kerk gezeten. Nu kom ik er niet meer, maar het zal heus niet veranderd zijn.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor -Judith- » 13 mei 2014 11:59

Daar doe ik het niet alleen om.. Ik vind het ook niet echt netjes gekleed...Een kapmouwtje doet dan al heel veel, mocht het heel warm zijn, kan ik altijd nog de bolero uit doen, na de kerkdienst.
Dat is denk ik gewoon iets van mezelf; ik zal niet gauw met iets mouwloos naar de kerk gaan...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor meribel » 13 mei 2014 13:00

Ja ik vind het ook netter dan een omslagdoek,
Maar bij sommige mensen staat het heel netjes.


Mooi roomwit jasje/bolerootje met roomwitte pumps?


Mag dat eigenlijk op een bruiloft of is er geen regel meer voor?
Ik zou zelf geen wit dragen maar ik zie het heel veel,
Laatst iemand met een heel mooie witte jurk ( deed amper onder voor de trouwjurk )

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2014 16:14

Ongeschreven regel is dat je je mooi mag kleden maar niet zo overdreven dat men je niet meer van de bruid kan onderscheiden :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor MissF » 13 mei 2014 18:16

En wit hoort niet volgens de etiquette ;)
Een wit shirtje kan net denk ik, maar vrouwen met een witte rok of een wit jurkje, ik vind het eigenlijk nooit zo netjes, die kleur is voor de bruid.
Maarja, lang niet iedereen kiest voor wit natuurlijk, ook niet (strenge) refo's kiezen voor een kleur, dus dan kun je toevallig ook dezelfde kleur aan hebben als de bruid.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten

cron