Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Ruth2 » 23 apr 2014 15:29

http://www.de-oude-bank.nl/

http://www.anniesloankrijtverf.nl/

Dit is DE krijtverf.

Echte krijtverf is niet in bouwmarkten te koop.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 23 apr 2014 15:39

O vandaar, dochter dacht al dat ik een reuzenschoolbord in de kamer ging maken. :lol:
Bovenste is te ver weg, maar die onderste is wel interessant, kan ik online bestellen.
Dank je voor de links en misschien weet iemand nog een winkel in de buurt van Rotterdam?

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor vpk » 23 apr 2014 16:23

www.kleinewinst.com

Niet echt in de buurt van rotterdam maar wel de moeite waard om eens te gaan kijken :wink:
Je kunt t ook via de site bestellen
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Ruth2 » 23 apr 2014 20:19


Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Ruth2 » 06 mei 2014 13:56

En Schelpje, al wat uitgeprobeerd?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 06 mei 2014 14:04

Ruth2 schreef:En Schelpje, al wat uitgeprobeerd?

Nee manlief vindt het nogal duur.
Hij zei dat er een alternatief is voor deze verf.
Maar ben al wel begonnen met afkrabben.
Er zit nu behang op die muur en dat is dubbellaags, fijn als je opnieuw wilt behangen, dan laat je die onderste laag zitten.
Maar in dit geval....dus nie :roll:

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor -Judith- » 13 mei 2014 07:24

Wie weet wat je tegen steenmarters kan doen? We waren al een hele tijd aan het gissen wat er nou 's ochtends heel vroeg over ons dak/zolder rende, maar vanmorgen had ik ineens een helder moment, en volgens mij moeten het steenmarters zijn, even op google gezocht, en alles wijst er wel op... Wie weet de truc om ze te weren? WC-blokjes gaan waarschijnlijk niet meer werken, want ze zitten al op zolder...(ik weet niet of het er 1 of meerdere zijn, maar ze rennen heel hard rond, en het lijken er meerdere)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor LeChat » 13 mei 2014 10:20

In deze uitzending van Recht in de Regio ging het over steenmarters en zat ook een deskundige die tips gaf, als ik het goed onthouden heb, weet niet meer wat de tips waren: http://www.eerstehulpbijrecht.nl/recht- ... -bezoekers
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 03 jun 2014 15:03

Vorige week kocht ik een pak Butter Lemon Cookies.
Handmade en 100% natural, volgens de verpakking.
Ze zijn i.i.g. verrukkelijk.
Ik heb de website even bekeken en ze hebben nog veel meer lekkere EN verantwoorde snoeperijtjes.
http://www.van-strien.nl/nl/home

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 22 aug 2014 13:19

heeft iemand van jullie wel eens gehad dat de trommel van de machine onder spanning staat? Sinds afgelopen week kan ik de trommel niet aanraken of ik krijg een schok. Heel vervelend, man heeft het ook geprobeerd en krijgt ook een schok. Vandaag dus de elektraman over de vloer gehad, die voelde niks, en idd, ik ook niet meer. Nieuw verlengsnoer er tussen gezet, dacht dat het over was. 2 wassen gedraaid maar net wilde ik de derde erin doen, weer een schok. Heel vervelend, het is niet statisch zoals bij een autodeur, want er blijft stroom doorheen gaan.
Zal het aan de machine liggen? Of toch aan de stopcontacten? Maar de elektraman kon niks ongewoons vinden. Ja, dat de bedrading erg oud is, dat klopt ook wel, maar dat kan niet het probleem zijn dat alleen de machinetrommel stroom geeft lijkt mij?

Maandag komt de wasmachinemonteur om te kijken of het toch aan de machine ligt. Ik hoop het van harte, koop graag een nieuwe machine als die schokken maar over zijn, wat een rotgevoel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 22 aug 2014 15:13

MissF schreef:heeft iemand van jullie wel eens gehad dat de trommel van de machine onder spanning staat? Sinds afgelopen week kan ik de trommel niet aanraken of ik krijg een schok. Heel vervelend, man heeft het ook geprobeerd en krijgt ook een schok. Vandaag dus de elektraman over de vloer gehad, die voelde niks, en idd, ik ook niet meer. Nieuw verlengsnoer er tussen gezet, dacht dat het over was. 2 wassen gedraaid maar net wilde ik de derde erin doen, weer een schok. Heel vervelend, het is niet statisch zoals bij een autodeur, want er blijft stroom doorheen gaan.
Zal het aan de machine liggen? Of toch aan de stopcontacten? Maar de elektraman kon niks ongewoons vinden. Ja, dat de bedrading erg oud is, dat klopt ook wel, maar dat kan niet het probleem zijn dat alleen de machinetrommel stroom geeft lijkt mij?

Maandag komt de wasmachinemonteur om te kijken of het toch aan de machine ligt. Ik hoop het van harte, koop graag een nieuwe machine als die schokken maar over zijn, wat een rotgevoel.

Lijkt mij een griezelig probleem MissF. :? Levensgevaarlijke combi, water en stroom.
Ik snap dan niet waarom de stoppen niet doorslaan?
Als ik hier iets heb aan een elektrisch apparaat, draadje los of zoiets, slaat meteen de aardlekschakelaar om.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor liefie » 22 aug 2014 15:14

Ik zou denk ik even wachten met wassen tot dat je zeker weet waar het vandaan komt. Vind het erg gevaarlijk.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 22 aug 2014 15:55

Schelpje, ik vermoed dat dat niet zo snel gebeurd, ons huis is oud, de schuur is heel oud, en ik vraag me af wanneer er iets aan de bedrading is gedaan. Volgens de elektricien was het verder wel oke, maar niet modern.
Heb nu het verlengsnoer in een ander stopcontact, in huis, gedaan, net had ik weer nergens last van. Ik vermoed toch dat het aan het stopcontact ligt, overal lees ik dat het met de aarde van het stopcontact te maken heeft, het is wel een geaard stopcontact, maar schijnt dat het kan haperen ofzoiets. Dat zal wel zo zijn, omdat hij het sinds deze week vaak doet (die schok krijgen) en heel af en toe niet. Het is ook sinds het stopcontact losgehaald is van het plafond (met snoer en al hoor ;) ).
Ik wacht even af of het nu beter gaat, dan ligt het aan het stopcontact en mag de electricien terugkomen.
Maandag komt de wasmachinemonteur, en als het eentje is die we goed kennen, dan heeft hij ook een opleiding tot electricien gedaan, kan ie het mooi uitzoeken :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 22 aug 2014 18:16

MissF schreef:Schelpje, ik vermoed dat dat niet zo snel gebeurd, ons huis is oud, de schuur is heel oud, en ik vraag me af wanneer er iets aan de bedrading is gedaan. Volgens de elektricien was het verder wel oke, maar niet modern.
Heb nu het verlengsnoer in een ander stopcontact, in huis, gedaan, net had ik weer nergens last van. Ik vermoed toch dat het aan het stopcontact ligt, overal lees ik dat het met de aarde van het stopcontact te maken heeft, het is wel een geaard stopcontact, maar schijnt dat het kan haperen ofzoiets. Dat zal wel zo zijn, omdat hij het sinds deze week vaak doet (die schok krijgen) en heel af en toe niet. Het is ook sinds het stopcontact losgehaald is van het plafond (met snoer en al hoor ;) ).
Ik wacht even af of het nu beter gaat, dan ligt het aan het stopcontact en mag de electricien terugkomen.
Maandag komt de wasmachinemonteur, en als het eentje is die we goed kennen, dan heeft hij ook een opleiding tot electricien gedaan, kan ie het mooi uitzoeken :)

Ik hoop het voor je meid. Want zulke dingen vind ik best eng.
Ik had eens een strijkijzer laten vallen, ging daar later toch mee strijken, maar er knalde een stop uit. Dus ik draaide er een nieuwe stop in. Maar de radio, die ik aan had staan, stoorde wel erg.
En later knalde de stop er weer uit.
Ik heb de stekker uiteindelijk maar uit het contact getrokken.
Later zei de man van de elektriek: weet u dat u heel gevaarlijk bezig bent geweest? :shock:
Oeps nee.
Sinds die tijd wantrouw ik alle dingen die voorzien worden van stroom, als er iets gebeurt wat er niet moet gebeuren. :wink:
Ik wil je niet bang maken, maar onze buren van 3 huizen verder, hadden brand vanwege oude bedrading. Wij wonen ook hier in onze straat in oude huizen. Oerdegelijk qua bouw en hout, maar stroom en waterleiding behoeven op een gegeven moment wel vernieuwing. Maar misschien is het dat bij jullie niet. :D

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 25 aug 2014 11:26

En het is idd de geaardheid van het ene stopcontact. Ongelooflijk, de elektricien is een half uur geweest, niks gevonden, en de wasmachinemonteur checkt het stopcontact en zegt meteen: de aarde is er af, dus dat is het probleem. Andere stopcontacten gecheckt, die zijn allemaal prima. Probleem in 10 seconden opgelost.
Ben benieuwd naar de rekening van de elektricien, de wasmachinemonteur kost altijd al amper iets. Nu moet het stopcontact dus nog gemaakt worden, maar dat mag mijn man mooi gaan doen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten