Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor lammetje » 06 mei 2014 19:44

Het uitzoekwerk vind ik het langste duren. Inplakken is niet aan mij besteed, heb voor de oudste wel 1 album geplakt en ben toen heeeeeel snel over gegaan op digitaal album en dat laten afdrukken. Heb nu per 2 jaar 1 album, vind de prijs wel mee vallen. Ligt er een beetje aan waar je het doet en je moet natuurlijk wel een goede kortings-actie afwachten.
Ik heb ze de laatste keer bij de lidl laten afdrukken. Echt goede kwaliteit! Komt bij dezelfde drukkerij vandaan als fotoalbum.nl maar dan de helft goedkoper.

Een digitaal album maak ik binnen 1 dag, als de foto's uitgezocht zijn. Als ik moet gaan plakken doe ik er een maand over :oops:

Vind het alleen wel lastig om ze te ordenen op de pc, ieder kind heeft nu zijn/haar eigen map en een map kids (want om nu iedere foto waar er meer tegelijk op staan dubbel op te slaan....)

Maar binnenkort, als ik zin heb, ga ik alles ordenen op maand. dus ongeacht waar de foto gemaakt is of wie er op staat, per maand terug kijken. Dat lijkt mij handiger en sneller uitzoeken. Of dat ook echt zo is zullen we moeten uitproberen :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2014 10:41

Wij maken niet zo heel veel foto's, ik sla ook alleen de foto's op waarvan ik denk dat ik ze af ga drukken. Eens per jaar, als mijn oma jarig is, laat ik die foto's 2 x afdrukken. De ene stapel gaat dan naar mijn oma (die heeft 2 albums van onze kids, waar ik mee begonnen ben toen ze een half jaar oud waren), die kan ze dan zelf in hun albums plakken. De andere stapel plak ik zelf in.
Ik vind inplakken leuker, met handgeschreven teksten erbij. Vind het nu nog leuk om de teksten van mijn moeder te lezen in mijn eigen albums :)
Een album per jaar zou ik nooit redden, het zullen max 30 foto's per jaar per kind zijn denk ik, die ik af laat drukken.

Iemand tips voor cadeautje voor mijn bijna 3 jarige meisje? In juni is ze jarig. Ze zou een trampoline krijgen, maar ik vond het zo jammer om zo lang te wachten, dus die hebben ze samen al gekregen, omdat we nu de ruimte hebben in de tuin. Dus dat wordt em niet meer.
Kan playmobil al? Of een poppenhuis? Of zou ze daar nog te jong voor zijn? Ze is wel erg zorgzaam, vooral met knuffeldieren. Gewone poppen pakt ze soms uit de kast, maar soms ook weken niet. Dus een echte poppenmoeder is ze ook niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 07 mei 2014 11:26

poppenhuis raad ik je niet aan. Word erg weinig mee gespeeld, is niet alleen mijn ervaring maar ook van anderen om me heen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 mei 2014 12:29

MissF Lastig om iets te verzinnen... Nina heeft al 1 cadeau gehad van mijn familie die ver weg woont de baby born (moet ook wel zeggen dat nina een echt poppenkind is)
Van ons krijgt ze een kinderwagen en voor de rest weet ik dat ze van mijn ouders een zilveren ring,ketting en armbandje krijgt, en een tent van mijn zusje hadden ze pas ook bij de action 2 tentjes en een tunnel er tussen erg leuk voor buiten.
Voor de rest poppenkleertjes en knutselspullen

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 07 mei 2014 12:34

Mijn kinderen vonden op die leeftijd een tent inderdaad ook erg leuk. En verkleedspullen, een loopfiets, zwembadje voor in de tuin.......

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2014 12:47

Tent is wel heel leuk, maar voor binnen wil ik het liever niet, daar hebben we de ruimte hier niet voor, en ze heeft geen eigen slaapkamer, ze delen een ruime kamer, maar die ligt standaard vol lego, dus een tent kan er ook niet bij. Voor buiten hebben we al een houten speelhuis.

Bedankt voor de tip jess, ik zie best wel wat poppenhuizen van playmobil te koop staan, blijkbaar spelen er maar weinig kinderen echt mee inderdaad ;)

Als ik aan haar vraag wat ze wil hebben dan is het standaard: een roze stoel voor buiten.
Die zag ik in het krantje van de Gamma, dus van mijn ouders krijgt ze een eigen tafeltje en roze stoel.

Tja, misschien toch maar playmobil, in de hoop dat ze dat leuk gaat vinden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 mei 2014 12:51

MissF schreef:
Als ik aan haar vraag wat ze wil hebben dan is het standaard: een roze stoel voor buiten.
Die zag ik in het krantje van de Gamma, dus van mijn ouders krijgt ze een eigen tafeltje en roze stoel.
.

Ach wat zoet MissF :D
Vind ze het niet leuk om damesspulletjes te krijgen, zoals een handtasje met portemonneetje, een (strooien) hoedje? Mijn dochter verkleedde zich altijd op die leeftijd. En trok dan hakken van mij aan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2014 13:01

Tja, ze heeft eigenlijk al best veel :oops: Ooit droeg ik een hoed in de kerk, maar daar ben ik mee gestopt, dus die hoed wordt veelvuldig gebruikt (doet meestal dienst als 'opruimhoed', als ze die hoed op krijgt van mij is het opruimtijd, en gaan we supersnel opruimen met elkaar).
Tasje heeft ze, ze heeft heel wat nichten, en die mikken wel eens het één en ander weg, waaronder tasjes enzo, die belanden dan hier in de speelgoedmand. Mijn hakken draagt ze idd ook regelmatig, liefst loopt ze daar de hele dag op rond :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 mei 2014 13:04

Barbie's?
Wij hebben net 2 weken geleden het barbiehuis en de barbieauto weggegeven aan een meisje, ze was er dolblij mee.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2014 13:09

Ja, da's ook een goeie inderdaad! Ze heeft 1 'barbie', en vindt het ook heerlijk om daar de haren van te kammen enzo. Hee, dan is zo'n make-up pop ook wel erg leuk.
Kijk, zo kom ik er wel :D

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 mei 2014 13:40

@MissF: het kasteel van playmobil? AJS speelt daar best heel veel mee. Ook soort poppenhuis.
Time flies when you have none!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 07 mei 2014 13:50

Even denken wat N kreeg op haar derde verjaardag:
- LOCO? N speelt daar al veel mee, de gewone versie van 4-6 jr.
- Strijkplank met strijkijzer
- kruiwagen, hark, bezem voor buiten
- winkeltje, winkelwagentje, boodschappen
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2014 14:03

Bedankt allemaal :D

Loco en winkeltje hebben we.
Spullen voor buiten is ook erg leuk. Die zet ik ook op haar lijstje, net als strijkbout en strijkplank, ze helpt nl erg graag :)
Dat kasteel is ook leuk, maar er zijn wel heel veel verschillende, en sommige zijn wel erg prijzig :shock:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 mei 2014 14:26

Sylke kreeg de eerste playmobil voor haar derde verjaardag, speelde daar toen al erg leuk mee. 't Is dan alleen wel zaak om ze zo snel mogelijk bij te brengen dat ze goed op de kleine dingetjes moeten letten, want anders ben je zo alles kwijt ;) Voor haar vierde verjaardag heeft ze een playmobilhuis gekregen, en daar wordt een beetje bij vlagen mee gespeeld. Ik zet em gewoon regelmatig een tijdje op zolder (en voordeel van zo'n huis is dat je hem ook helemaal uit elkaar kunt halen, dat scheelt dus weer ruimte), zo blijft het iedere keer leuk als hij weer voor de dag komt.
Verder hebben we haar voor haar derde verjaardag een poppenkinderwagen gegeven, dat is ook zoiets wat regelmatig een poosje op zolder belandt omdat de belangstelling wegzakt. En een fietsje met zijwieltjes ofzo?

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 07 mei 2014 18:29

MissF schreef:
Iemand tips voor cadeautje voor mijn bijna 3 jarige meisje? In juni is ze jarig. Ze zou een trampoline krijgen, maar ik vond het zo jammer om zo lang te wachten, dus die hebben ze samen al gekregen, omdat we nu de ruimte hebben in de tuin. Dus dat wordt em niet meer.
Kan playmobil al? Of een poppenhuis? Of zou ze daar nog te jong voor zijn? Ze is wel erg zorgzaam, vooral met knuffeldieren. Gewone poppen pakt ze soms uit de kast, maar soms ook weken niet. Dus een echte poppenmoeder is ze ook niet.

Keukentje van Ikea? Of is dat ook te groot. Dat is een geweldig leuk ding!
Onze jongste heeft hem voor zijn tweede verjaardag gekregen. Het onderstuk van ons en het bovenstuk van de opa's en oma's.

Terug naar “Archief”