@schelpje3
Ik bedoelde trouwens dat elke catecheet die ik spreek deze vraag al talloze keren gehad heeft... (i.p.v. catechisant). Ik zag dat ik dit verkeerd had getypt.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Spreeuw schreef:@gravo
Dat is toch geen argument vanuit de Bijbel?
mealybug schreef: Zeg eens, waarom iets wegsnijden wat je van de Schepper gekregen hebt ter identificatie van je geslacht?
Spreeuw schreef:
Van mij hoeft het ook niet hoor, maar dat het nu makkelijker werkt zal onbedoeld ook meewerken in het besluit van de GGiN.
JeeWee schreef:Gravo, ik vind dat je wel hééééél vergaat! (...)
Jawel, nl. Deuteronomium 22:5.
Jawel, nl. Deuteronomium 22:5.
mealybug schreef:maar Deuteronomium 22:11 en 12 lap je aan je refo-laars?
broeken bestonden toen nog helemaal niet, geloof ik, trouwens...en zoals Boaz al eerder zei, ging dit over travestie (=bedrog)
Rozijn schreef:Nogmaals mijn vraag, Spreeuw: staat in Deut 22:5 dat een vrouw geen broek aan mag?
Spreeuw schreef:
Er staat niet letterlijk: "Vrouw, gij zult geen broek aantrekken." Er staat dat de vrouw geen mannenkleding mag dragen en andersom. Oordeel zelf of de broek een kledingstuk voor mannen is. Volgens mij wel, zeer zeker van oorsprong. Vrouwen zijn pas later broeken gaan dragen dan mannen.
Spreeuw schreef:Er staat niet letterlijk: "Vrouw, gij zult geen broek aantrekken." Er staat dat de vrouw geen mannenkleding mag dragen en andersom. Oordeel zelf of de broek een kledingstuk voor mannen is. Volgens mij wel, zeer zeker van oorsprong. Vrouwen zijn pas later broeken gaan dragen dan mannen.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten