Moderator: Moderafo's
Bambi schreef:Als je het stuk leest zie je hoe spottend de duvel het Woord van God verdraait, daarom snap ik niet dat Christenen waarheid halen uit dingen die de Islam voorspelt.![]()
ineke-kitty schreef:"Het komen van de Mahdi is een gevestigde leerstelling voor EN de Soennieten EN de Shiieten, EN in feite voor heel de mensheid".
Wat voor de Christenen de wederkomst van de Here Jezus Christus is, is voor de meerderheid van de Islamieten de komst van de Mahdi.
Dat valt toch niet te ontkennen?
ineke-kitty schreef:benefietdiner: "Klopt, dat is de leer van de laatste dingen, de 'Eschatologie"
Tja, dat dacht IK ook.
ineke-kitty schreef:Ik doe al jaren onderzoek daarnaar, en zuig hetgeen ik hier allemaal geschreven heb, toch echt niet uit m'n duim.
ineke-kitty schreef:Ik begrijp best dat de meeste christenen geen kennis hebben van de Koran en daarmee hun gevaarlijke religie, maar om dat nu te negeren vind ik een kwalijk iets.
ineke-kitty schreef:StillAwake: " Maar ik heb toch niet het idee dat ik onder deze categorie val...."
Ik mag inderdaad misschien niet generaliseren in deze.
Ik heb de Koran ook bestudeerd, en ben het met je eens dat het droge stof is, en heb me er doorheen geworsteld.
Wat "de Dag des HEEREN" betreft en de eindtijd, heb ik in een ander topic al uitgelegd, en daar wil ik nu niet op in gaan.
Daar is zoveel over te zeggen, dat het niet past in dit topic.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten