Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Ergernissen

Berichtdoor Wilsophie » 01 apr 2014 09:33

BBquen vind ik altijd een beetje aso. Die stinkende rook gaat naar mensen toe die er geen enkel belang bij hebben. En ik doe het nooit vanwege de buren. Je zal toch maar je was buiten hebben hangen.
Lekker dan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 apr 2014 09:57

Als je goed bbq heb je geen last van de rook en de lucht. Als dat wel het geval is, noem je dat bbknoeien.

Bbq-en schijnt nogal iets in veel mensen los te maken. Maar roken, ppfff. Afgelopen zaterdag een feestje, toen wij weg gingen stonden er een stuk of 8/9 mensen bij de uitgang (direct voor de deur) te roken. Ben nog nooit zo hoestend weg gegaan. Waarom houden mensen die roken geen rekening met mensen die niet roken of die een hekel hebben aan rook? Waarom kunnen ze niet even een paar meter verder op staan ipv in de deuropening? ](*,) ](*,)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2014 10:05

Evelien schreef:Als je goed bbq heb je geen last van de rook en de lucht. Als dat wel het geval is, noem je dat bbknoeien.

Bbq-en schijnt nogal iets in veel mensen los te maken. Maar roken, ppfff. Afgelopen zaterdag een feestje, toen wij weg gingen stonden er een stuk of 8/9 mensen bij de uitgang (direct voor de deur) te roken. Ben nog nooit zo hoestend weg gegaan. Waarom houden mensen die roken geen rekening met mensen die niet roken of die een hekel hebben aan rook? Waarom kunnen ze niet even een paar meter verder op staan ipv in de deuropening? ](*,) ](*,)

Ze willen er nog een beetje bijhoren denk ik. Binnen zijn ze niet welkom. :lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 01 apr 2014 12:45

Wilsophie schreef:Je zal toch maar je was buiten hebben hangen.
Lekker dan.

Gewoon op zondag B.B.Q. / hangt er toch geen was buiten op Urk :mrgreen:

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 01 apr 2014 13:27

Wilsophie schreef:Je zal toch maar je was buiten hebben hangen.
Lekker dan.
rotterdam schreef:Gewoon op zondag B.B.Q. / hangt er toch geen was buiten op Urk :mrgreen:
Je gaat toch niet barbecueën op zondag? [-X

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 apr 2014 13:44

En waarom zou ik niet mogen bbq-en op zondag? Of ik het vlees nu op de BBQ gooi, of in de braadpan...
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 apr 2014 14:35

Faramir schreef:Het was juist mijn vrouw die een droger wou. En zij is de enige refo hier in de rij voor zover ik weet.

Hebben jullie een zwarte droger dan? :lol:
In de winter en bij wekenlang regen, is een droger een uitkomst met een gezin. Ik gooi er lang niet alles in, en als het enigszins, gaat de was (eerst) naar buiten.
Maar balen als de buren de bbq laten roken, dan moet ik hem halfklam naar binnen halen. Ook moeten de slaapkamerramen dicht, want die rook blijft hangen als het eenmaal binnen is.
Overigens is buum naast ons, wat handiger met dat ding, want die rookt nooit. Hij steekt hem achter in de tuin aan, laat hem goed gloeien en gaat dan pas na 2 uren het vlees erop gooien.
En zij beginnen ook meestal pas om half 7/7 uur, dan is de was inmiddels binnen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 apr 2014 14:54

Katlheen schreef:En waarom zou ik niet mogen bbq-en op zondag? Of ik het vlees nu op de BBQ gooi, of in de braadpan...

Nou dan maak je plezier, komt er bier.
Er worden dan grappen en grollen gemaakt.
Dat kan toch niet?

:-oo

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 apr 2014 15:08

Oh nee, de horror. We zouden toch zowaar genot hebben op de zondag. Dat moeten we niet willen in dit land... :oops:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 01 apr 2014 15:20

Katlheen schreef:En waarom zou ik niet mogen bbq-en op zondag? Of ik het vlees nu op de BBQ gooi, of in de braadpan...

Evelien schreef:Nou dan maak je plezier, komt er bier.
Er worden dan grappen en grollen gemaakt.
Dat kan toch niet?

:-oo

Katlheen schreef:Oh nee, de horror. We zouden toch zowaar genot hebben op de zondag. Dat moeten we niet willen in dit land... :oops:

Genot voor wie?
Als jullie zitten te genieten van je bbq met alcohol op zondag, zitten anderen die op die dag uit willen rusten, in huis met hun ramen en deuren dicht, tegen de stank en het dronkemansgelal van een ander.
Noem dat maar genieten.
Ga dan lekker in je eigen huis zitten bbq, dan heb je alleen zelf last van stank en herrie en kun je toch genieten van je bbq.

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 01 apr 2014 15:33

Bambi schreef:Als jullie zitten te genieten van je bbq met alcohol op zondag, zitten anderen die op die dag uit willen rusten, in huis met hun ramen en deuren dicht, tegen de stank en het dronkemansgelal van een ander.
Noem dat maar genieten.

Precies, wij willen ook weleens buiten eten en drinken, ook op zondag!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 apr 2014 15:42

Katlheen schreef:Oh nee, de horror. We zouden toch zowaar genot hebben op de zondag. Dat moeten we niet willen in dit land... :oops:

:lol: :lol:

Wij hebben gelukkig ook nog een voortuin. 8)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 01 apr 2014 15:51

Volgens mij meent Jvslooten dit niet echt hoor :lol:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 01 apr 2014 15:54

Bambi schreef:Ga dan lekker in je eigen huis zitten bbq, dan heb je alleen zelf last van stank en herrie en kun je toch genieten van je bbq.

Niet aardig

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 16:05

Bambi schreef:Als jullie zitten te genieten van je bbq met alcohol op zondag, zitten anderen die op die dag uit willen rusten, in huis met hun ramen en deuren dicht, tegen de stank en het dronkemansgelal van een ander.
Noem dat maar genieten.
Ga dan lekker in je eigen huis zitten bbq, dan heb je alleen zelf last van stank en herrie en kun je toch genieten van je bbq.

Als je de zondag toch in retraite wilt doorbrengen dan doe jij toch lekker de ramen dicht en ga jij binnen zitten?

Terug naar “Slow Chat”