Raad van Kerken

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

Raad van Kerken

Berichtdoor Faramir » 23 mar 2014 13:24

Nav berichten in een ander topic ben ik wel benieuwd naar de Raad van Kerken en hoe mensen erover denken.

Heb op de site gelezen dat er 18 kerken in de raad vertegenwoordigd zijn:

•Protestantse Kerk in Nederland
•Rooms-Katholieke Kerk in Nederland
•Oud-Katholieke Kerk van Nederland
•Algemene Doopsgezinde Sociëteit
•Remonstrantse Broederschap
•Evangelische Broedergemeente in Nederland
•Religieus Genootschap der Vrienden (Quakers)
•Syrisch-Orthodoxe Kerk in Nederland
•Leger des Heils
•Anglicaanse Kerk in Nederland
•Molukse Evangelische Kerk
•Koptisch Orthodoxe Kerk
•Bond van Vrije Evangelische Gemeenten in Nederland
•Orthodoxe Kerk in Nederland

Verder hebben ze een site waar ook een missie op staat: http://www.raadvankerken.nl/?b=26

Missie
Vanuit een christelijke inspiratie bevordert de Raad van Kerken:

1) de oecumenische dialoog, waarbij het zowel gaat om de dialoog tussen de lidkerken onderling, alswel van de lidkerken met kerken en geloofsgemeenschappen die geen lid van de Raad zijn;

2) de gezamenlijke dienst van de kerken aan de samenleving, waarbij het erom gaat een bijdrage te leveren aan het welzijn van mensen in de samenleving vanuit een specifiek christelijke beandering. Binnen deze beleidslijn is er ook aandacht voor de ontmoeting met mensen van andere religies.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Raad van Kerken

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 14:52

Faramir: " Binnen deze beleidslijn is er ook aandacht voor de ontmoeting met mensen van andere religies".

Het godsdienstige concern, de Wereldraad van kerken, zal in de naaste toekomst de wegbereider van de antichrist blijken te zijn en ten ondergaan.
Door een sluwe opzet van een zogenaamde eenheid voor alle gelovigen, " oecumene" is hiervoor het magische woord, probeert men de ware gelovigen op een dwaalspoor te brengen.
Voor de westerse wereld zou het woord van Paulus van toepassing kunnen zijn:

" Want zulke valse apostelen zijn bedriegelijke arbeiders, zich veranderende in apostelen van Christus. En het is geen wonder, want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts.
Zo is het dan niets groots indien ook zijn dienaars zich veranderen, als waren zij dienaars der gerechtigheid, van welke het einde zal zijn naar hun werken " . [ 2 Kor. 11:13-15].

Een verenigd Europa in politiek en godsdienstig opzicht wordt nagestreefd, en zelfs wordt er gezocht naar eenheid met de landen van de dictators.
De Bijbel leert duidelijk dat er geen vriendschap kan bestaan met vijanden van God, waaronder de ISLAM.

En omdat deze opzet op leugen is gebaseerd, kan dit slechts voor een korte tijd de indruk wekken dat dit het ware is; de ontgoocheling zal spoedig komen.

Het grote oecumenische concern, de Wereldraad van kerken, is reeds bezig met het antichristelijke tijdperk in te luiden.
De list van satan zal voor deze blinde leidslieden van de wereldraad van kerken komen als de grootste verrassing, zodat de komst van de antichrist gezien wordt als de komst van de Here Jezus Christus.
In werkelijkheid zal er geen vredetijdperk zijn, maar een schijnvrede onder de heerschappij van de antichrist.

Daarom beweer ik dan ook dat de kerken geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 15:10

Men "staat open" voor andere religies zoals de Islam, die notabene de goddelijkheid van de Here Jezus Christus ontkent.
Ontkent dat de Here Jezus de Zoon van God is, sterker nog, dat God geen Zoon HEEFT.
de relatie tussen de Vader en de Zoon ontkent.

Het basisbeginsel van de Islam is dus, dat God geen Zoon heeft, en daar staat men voor open?
Ongelofelijk dat men zo blind is voor die valse religie.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 mar 2014 15:22

ineke-kitty schreef:Men "staat open" voor andere religies zoals de Islam, die notabene de goddelijkheid van de Here Jezus Christus ontkent.

Dat doen alle niet-christelijke religies. Wat is er erg aan om met niet christenen in gesprek te gaan om afspraken te maken over bijvoorbeeld vrijheid van godsdienst, hulp aan hulpbehoevende enz enz?
Ontkent dat de Here Jezus de Zoon van God is, sterker nog, dat God geen Zoon HEEFT.
de relatie tussen de Vader en de Zoon ontkent.

Herhaling. De Joden doen dat ook, maakt dat ze slechte mensen? Ik denk het niet.
Het basisbeginsel van de Islam is dus, dat God geen Zoon heeft, en daar staat men voor open?
Ongelofelijk dat men zo blind is voor die valse religie.

Wederom herhaling. Is het jodendom ook een valse religie?

Ik zie nu nog steeds niet in wat er mis zou zijn met de Raad van Kerken behalve dat jij er behoorlijk wat onderbuikgevoelens bij hebt. Probeer is op basis van droge feiten (gebeurtenissen bijvoorbeeld waarin de RvK een schadelijke rol gespeeld heeft) aan te geven wat er mis is met de RvK?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 15:36

Dat is nu precies waar de Wereldraad van kerken voor pleit. "Vrijheid van Godsdienst".

Vraag het maar eens aan Walid Shoebat, voormalig lid van de Moslim Broederschap, wat er gebeurt in naam van allah met christenen die onder luid geroep van omstanders 'allahu akbar' [ god is groot] worden onthoofd.
Onlangs heeft een in Syrie werkzame non in Duitsland een lezing gegeven met videomateriaal waarin ze deze gruwelijkheden laat zien.
Zij vertelt in die presentatie over verkrachtingen van vrouwen en kinderen, martelingen van jongens en vaders, vaak met de dood tot gevolg.
Ook vertelt ze van haar kennismaking met EEN van de Islamitische moordenaars die zodanig in gewetensnood en psychische problemen kwam. Hij werd christen en moest alles achter zich laten.
Hij vertelde dat een flesje "christelijk" bloed voor fanatici in Saoedi-Arabie bijv. wel 100.000 dollar waard is.
Zij zijn ervan overtuigd deel te nemen aan 'het moordoffer van allah' als zij hun handen in dit martelaarsbloed wassen!.

De christenen in Moslim-gebieden worden dus bedreigd met uitroeiing, evenals zij erop uit zijn ALLE Joden uit te roeien.

Fijn he?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 mar 2014 15:40

Jij bent dus ook voor vrijheid van godsdienst als ik het zo lees, en vervolgens noem je wat misdaden op die rechtstreeks tegen de vrijheid van godsdienst in gaan als argument tegen de Raad van Kerken die voor de vrijheid van godsdienst is.

Probeer het nog eens.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 15:52

Faramir: "Jij bent dus ook voor vrijheid van Godsdienst als ik het zo lees"

Waar lees je dat dan?

Heden ten dage is er in bijna alle kerken een horde leugenleraars losgelaten die maar EEN doel hebben: de Gemeente Gods te vergiftigen met hun dwaalleer om de minder waakzame christenen te overweldigen .
Enkele van hun gifpijlen die ik noem zijn hun prediking van medemenselijkheid en van sociale gerechtigheid, waar de wereldraad van kerken zich voor inspant.
Het is niet anders dan de geest van de antichrist die vandaag de dag het voorbereidend werk verricht.
Deze "ideeen" van medemenselijkheid en sociale gerechtigheid, waar men vandaag in de gezamenlijke kerkdienst nog van "getuigde" , zijn het werk van de leugenaar van den beginne, die alles reeds in busselen verzamelt in de Wereldraad van Kerken, HET grote oecumenische concern.
Het is het centrale lichaam dat van "vrede" spreekt, maar de grijpende wolf staat er achter.

En zoals het Joodse volk 2000 jaar geleden ten onder ging onder het juk van een vormengodsdienst, zo zullen godsdienstige mensen in onze dagen evengoed ten onder gaan in deze schijngodsdienst.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 mar 2014 16:05

ineke-kitty schreef:Faramir: "Jij bent dus ook voor vrijheid van Godsdienst als ik het zo lees"

Waar lees je dat dan?

Je vindt het vreselijk dat christenen door islamieten worden vermoord om hun geloof is het niet?
Ik neem aan dat je andersom even vreselijk zou vinden. Maar verbeter me gerust als je niet voor vrijheid van godsdienst bent, dan ben ik ook wel nieuwsgierig waarom.
Heden ten dage is er in bijna alle kerken een horde leugenleraars losgelaten die maar EEN doel hebben: de Gemeente Gods te vergiftigen met hun dwaalleer om de minder waakzame christenen te overweldigen .

Wat een zwartgallig beeld en ook nogal een oordeel wat je hier uitspreekt. Ik denk dat je dit onmogelijk kan bewijzen met harde feiten voor bijna alle kerken.
Enkele van hun gifpijlen die ik noem zijn hun prediking van medemenselijkheid en van sociale gerechtigheid, waar de wereldraad van kerken zich voor inspant.

De Kerk heeft zich als het goed is altijd ingespannen voor medemenselijkheid en gerechtigheid naar het goede voorbeeld van Jezus Christus.
Het is niet anders dan de geest van de antichrist die vandaag de dag het voorbereidend werk verricht.
Deze "ideeen" van medemenselijkheid en sociale gerechtigheid, waar men vandaag in de gezamenlijke kerkdienst nog van "getuigde" , zijn het werk van de leugenaar van den beginne, die alles reeds in busselen verzamelt in de Wereldraad van Kerken, HET grote oecumenische concern.
Het is het centrale lichaam dat van "vrede" spreekt, maar de grijpende wolf staat er achter.

En zoals het Joodse volk 2000 jaar geleden ten onder ging onder het juk van een vormengodsdienst, zo zullen godsdienstige mensen in onze dagen evengoed ten onder gaan in deze schijngodsdienst.

Spijtig dat je enkel met meer modder komt aanzetten om te gooien. Ik was oprecht geïnteresseerd in je onderbouwing. Maar ik vrees dat onze geloven zo ontzettend van elkaar afstaan dat ik je geen eens meer een zuster in Christus kan noemen als ik dit allemaal zo lees.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 mar 2014 16:06

ineke-kitty schreef:Onlangs heeft een in Syrie werkzame non in Duitsland een lezing gegeven met videomateriaal waarin ze deze gruwelijkheden laat zien.

ineke-kitty citeert alleen maar nonnen als het in haar kraam te pas komt.
normaal krijgt de R.K.K. alleen maar vuilspuiterij.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 16:16

rotterdam

nee, hoor, gelukkig zijn er binnen de RK-kerk nog ware gelovigen, die zich inzetten voor christenen die vervolgd en vermoord worden door de Islam.

Voor de goede orde, spreek ik over het instituut " kerk" , en niet over de individuele gelovige binnen dat instituut, die blijven volharden in hun geloof.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 mar 2014 16:19

ineke-kitty schreef:Heden ten dage is er in bijna alle kerken een horde leugenleraars losgelaten

Deze "ideeen" van medemenselijkheid en sociale gerechtigheid, waar men vandaag in de gezamenlijke kerkdienst nog van "getuigde" , zijn het werk van de leugenaar van den beginne,

Bijna alle kerken ? Dus niet allemaal ? In welke kerk is het wel nog goed ?

Medemenselijkheid en sociale gerechtigheid zijn het werk van Satan ?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 16:20

faramir

Het is uiteraard voor jouw eigen verantwoordelijkheid als je mij geeneens meer zuster in de Heer wilt noemen.
Ik heb voldoende onderbouwd wat voor agenda de wereldraad van kerken voor ogen heeft, en daar is voor mij deze hele discussie tot een einde gekomen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 16:30

rotterdam: " medemenselijkheid en sociale gerechtigheid zijn het werk van satan?"

Ik noem het humanisme, en dat komt inderdaad uit de koker van de duivel.

Binnen het humanisme is geen sprake van geloof in God, laat staan Hem dienen in de zin van "omzien" naar onze naaste in nood.
Uiteraard kun je medemenselijkheid tonen, echter zonder geloof in de Here Jezus Christus betekent het NIETS.

De antichrist zal eerst eveneens aan komen zetten met " vrede, vrede, en geen gevaar" , en velen zullen erin trappen, niet in de laatste plaats de wereldraad van kerken zoals ik al heb uitgelegd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 mar 2014 16:38

Faramir schreef:Herhaling. De Joden doen dat ook, maakt dat ze slechte mensen? Ik denk het niet.

Het gaat helemaal niet om goed of slecht.
Beide typen worden uitgenodigd op de bruiloft.
Wie neemt de uitnodiging aan, daar gaat het om.
Goed of slecht. ze zijn allemaal welkom.
Maar alleen wie het bruiloftskleed aan heeft gedaan, mag blijven, al was hij nog zo slecht, en al ben je nog zon gutmensch, zonder bruiloftskleed word je uitgeworpen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 23 mar 2014 16:52

Ik vind het heel goed dat ze die dienst hebben en het opnemen voor de Marokkanen, net wat Faramir zegt en aan de andere kant is er het gevaar van de radicale Islam, waar ze niet tegen opstaan. Ik zag dat van Shoebat ook net, echt eng. Dan leg ik toch wel de link met de Antichrist die je je hoofd laat afhakken.
In de charismatische kerk zie je nu chrislam, natuurlijk niet in elke kerk, maar het is er wel en wordt heel vriendelijk gebracht van samen een dialoog hebben en vrede, maar ondertussen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “[Religie] - Open forum”