Goedenavond refoweb leden,
ik wil graag een boek aanschaffen voor een persoon die veel voor mij betekend, deze persoon is echter gereformeerd. ik wil deze persoon graag een boek geven met als doel de ogen te openen voor meer positiviteit in het leven, deze persoon is vaak gestresst en leest vaak de krant met daarbij de focus op negatief nieuws.
ik heb optie's zoals eckhart tolle enzo uitgesloten omdat hier teveel referenties instaan naar het boedhisme en er een new-age draai wordt gegeven aan het christelijke geloof. ook wil ik geen boek van een of andere gereformeerde dominee ( begrijp mij niet verkeerd, maar ik heb het niet zo met het 'strenge' gedoe, wil hier voor de rest geen discussie over maar wil jullie vragen mijn standpunt te respecteren. ) een christelijke schrijver met referenties naar bijbelverzen e.d. vind ik prima !
ik vind het belangrijk dat deze persoon meer blik op het positieve in het leven krijgt en meer stilstaat bij het moment zonder zich druk te maken om allerlei kleine dingen die enkel een negatieve emotie nalaten op de geest.
bedankt voor jullie hulp !