Vakantie 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: vakantie 2013

Berichtdoor mohamed » 04 mar 2014 11:18

StillAwake schreef:Ik kreeg de tip om de Sloveense Alpen eens te gaan bezoeken.
Het grensgebied Slovenie/Italie/Oostenrijk.
Zijn er mensen met ervaringen in deze streek?

Hoewel ik vaker aan westkust van de alpen ben geweest, zal het klimaat en de omgeving nagenoeg hetzelfde zijn. Ik ben er groot liefhebber van en heb zelfs Italianen meegemaakt die Zwitserland mooier dan hun eigen land vonden. Noord Italië is net Zwitserland in mijn optiek. De alpen in dat gebied zijn erg mooi en groen en doordat het er regelmatig regent voelt het met name in de zomer alsof je in de tropen beland bent. De weerkaatsing van het geluid in de bergen versterkt dat gevoel. In mijn jeugd ben ik vaak in de Italiaanse alpen geweest, dat is de Zwitserse schoonheid in combinatie met de beste keuken. Het kort gemaaide groene gras, het zachtjes luiden van een kerkklok hoog op een berg en de vele kleine kapelletjes. Het kan wel voorkomen dat je bovenop een berg een Italiaans restaurant aantreft, maar helaas had ik een vriendin mee die daar niet wilde eten. Dat geloof je toch zelf niet? :mrgreen:

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 mar 2014 11:22

mohamed schreef:Hoewel ik vaker aan westkust van de alpen ben geweest, zal het klimaat en de omgeving nagenoeg hetzelfde zijn. De alpen in dat gebied zijn erg mooi en groen en doordat het er regelmatig regent voelt het met name in de zomer alsof je in de tropen beland bent. De weerkaatsing van het geluid in de bergen versterkt dat gevoel. In mijn jeugd ben ik vaak in de Italiaanse alpen geweest, dat is de Zwitserse schoonheid in combinatie met de beste keuken. Het kort gemaaide groene gras, het zachtjes luiden van een kerkklok hoog op een berg en de vele kleine kapelletjes. Het kan wel voorkomen dat je bovenop een berg een Italiaans restaurant aantreft, maar helaas had ik een vriendin mee die daar niet wilde eten. Dat geloof je toch zelf niet? :mrgreen:

De Italiaanse alpen ken ik wel vrij goed, maar dan vooral de Aosta-regio.
Alle hoge alpentoppen binnen handbereik, de mooisten daarvan nog te beklimmen ook...
Maar met kleine kinderen is dat geen optie, op 4810 meter hoogte luiers verschonen is niet iets wat me trekt...
Zodoende dit jaar een wat lager deel van de Alpen, en dan het liefst een onbekend deel.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 mar 2014 11:36

Nee dat snap ik dan ja. Onbekende plekken in de alpen vinden is volgens mij nergens een probleem. Ik ben eigenlijk gevallen voor de alpen als kind op weg naar Italië in de auto met mijn familie. Nooit eerder zoiets gezien en toen ik later weer een Italiaans boertje hoorde pochen over Zwitserland werd me duidelijk dat ik niet de enige ben met warme herinneringen er aan. Sinds vliegen zo goedkoop is geworden gaan we zelden nog met de auto naar Italië, maar de alpen is een keuze naar mijn hart! Toch vind ik de Sardijnse bergen nog net wat mooier en die zijn ook wat minder hoog. Met kinderen een absolute aanrader want Sardijnen zijn er dol op en steken dat niet onder stoelen of banken. Overal krijgen de kleintjes een lollie (chuppa chup) en een vriendelijke blik en/of aai over de bol.

Afbeelding
Terug in de tijd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 mar 2014 11:39

mohamed schreef:Nee dat snap ik dan ja. Onbekende plekken in de alpen vinden is volgens mij nergens een probleem. Ik ben eigenlijk gevallen voor de alpen als kind op weg naar Italië in de auto met mijn familie. Nooit eerder zoiets gezien en toen ik later weer een Italiaans boertje hoorde pochen over Zwitserland werd me duidelijk dat ik niet de enige ben met warme herinneringen er aan. Sinds vliegen zo goedkoop is geworden gaan we zelden nog met de auto naar Italië, maar de alpen is een keuze naar mijn hart! Toch vind ik de Sardijnse bergen nog net wat mooier en die zijn ook wat minder hoog. Met kinderen een absolute aanrader want Sardijnen zijn er dol op en steken dat niet onder stoelen of banken. Overal krijgen de kleintjes een lollie (chuppa chup) en een vriendelijke blik en/of aai over de bol.

Sardinië staat zeker ook op het lijstje, maar we schrikken een beetje af vanwege de lange reis.
Vliegen met een volledige campinguitrusting is niet wat we willen...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2014 11:39

Karinthie is ook heel geschikt om met kleine kinderen te doen, je hebt er een pas (Kärnte Karte) waarmee je gratis in skiliften, musea, treintjes, dierentuinen, schluchten enz kan... naast bergen heb je er ook veel water, de bergen zijn er wat minder ruig en hoog. Goed te combineren met Slovenie ook.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

johannes1
Moderator
Contacteer:

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor johannes1 » 04 mar 2014 12:01

Topic over vakantie 2013 is gesloten. Verdere vakantieperikelen kunnen hier beschreven worden.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2014 12:10

Ah, ik had niet gezien dat er ook een topic voor dit jaar was... alleen werd daar actief in gepost. Kan wat daar over de vakantie van 2014 is geschreven worden overgeheveld naar dit topic?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 04 mar 2014 12:14

Als het goed is staat nu alles in dit topic.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 mar 2014 12:14

johannes1 schreef:Als het goed is staat nu alles in dit topic.

Je bent geweldig! =D>
We zijn trots op je :D

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 mar 2014 12:32

Marnix schreef:Karinthie is ook heel geschikt om met kleine kinderen te doen, je hebt er een pas (Kärnte Karte) waarmee je gratis in skiliften, musea, treintjes, dierentuinen, schluchten enz kan... naast bergen heb je er ook veel water, de bergen zijn er wat minder ruig en hoog. Goed te combineren met Slovenie ook.

Goed om te onthouden!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 04 mar 2014 18:15

Wij hebben de vakantie van 2014 al gehad.
Ipv de zomervakantie ( als 2 vd 4 kinderen niet mee zouden gaan) zijn we in de voorjaarsvak. wezen skieën in Winterberg.
Voor ons is het dus al voorbij :(
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 mar 2014 21:44

Wij hebben twee appartementen geboekt voor een zomervakantie in Zwitserland :) Hebben we weer iets moois om naar uit te kijken. Ik hoop dat ik dan ook goed kan wandelen (is niet meer vanzelfsprekend vanwege reuma) maar anders hebben we in ieder geval mooi uitzicht en ze hebben er ook kabelbanen en treinen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 mar 2014 08:21

Lalage schreef:Wij hebben twee appartementen geboekt voor een zomervakantie in Zwitserland :) Hebben we weer iets moois om naar uit te kijken. Ik hoop dat ik dan ook goed kan wandelen (is niet meer vanzelfsprekend vanwege reuma) maar anders hebben we in ieder geval mooi uitzicht en ze hebben er ook kabelbanen en treinen.

Waar in Zwitserland?
't is een schitterend land kan ik je vertellen!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mar 2014 16:14

StillAwake schreef:Waar in Zwitserland?
't is een schitterend land kan ik je vertellen!

We gaan naar Engelberg en Interlaken. Ik ben al eens in Engelberg geweest voor een congres en vond het toen jammer dat ik geen tijd had om een lange wandeling te maken, vond het heel mooi. De weg erheen is ook al leuk met een tandradtrein.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 mar 2014 19:35

Lalage schreef:We gaan naar Engelberg en Interlaken. Ik ben al eens in Engelberg geweest voor een congres en vond het toen jammer dat ik geen tijd had om een lange wandeling te maken, vond het heel mooi. De weg erheen is ook al leuk met een tandradtrein.

Vanuit Engelberg is het zeker de moeite waard om het Vierwoudstedenmeer te bezoeken. Ook Luzern is schitterend.
Vanuit Interlaken MOET je de Eiger-Mönch-Jungfrau gruppe gezien hebben. Maar dat peuteren ze je in Interlaken wel aan het verstand!

Terug naar “Archief”