Ik begrijp jou ook best, Boerin, maar je moet wel bedenken dat wij hier in Roemenie leven en niet in het georganiseerde Nederland.
En geloof me, aan de belangen van moeder is ook zeker gedacht. We hebben haar uit het krotje gehaald waar ze destijds woonde, zonder stromend water, zonder electriciteit.
Een flatje in de stad voor haar gehuurd, twee jaar de volledige huur betaald, bij de rechtbank ervoor gezorgd dat ze kon trouwen met de vader van de kinderen (zij was toen nl. nog minderjarig), beide ouders op deeltijd-school ingeschreven, omdat ze beiden slechts een paar klassen van de basisschool hadden doorlopen en voor vader een baan geregeld, zodat hij wat inkomen had waarmee ze voor de kinderen kon zorgen.
Als je bedenkt dat ze dit allemaal opgezegd heeft, om er met drie! minnaars vandoor te gaan, die ze nu omstebeurt ontvangt in haar nieuwe krotje, waar ze ook geen stromend water heeft, geen electriciteit, geen hout om vuur te maken, dat ze na de geboorte van R (nu twee jaar geleden al) twee abortussen bij zichzelf uitgevoerd heeft (methode breinaald, echt waar) en als je dan ook nog bedenkt dat ze nu pas 18 jaar is, dan snap je hopelijk dat de belangen van de kinderen nu voorop staan en dat het beter is dat ze niet bij moeder opgroeien.
Ik heb niet gezegd dat moeder ze niet mag zien, hoewel ik toegeef dat ik dat ook moeilijk vind, omdat er geen begeleiding bij hoeft te zijn, en daar ben ik het niet zo mee eens. Maar opgroeien in bovenstaande situatie is voor geen enkel kind goed.
Pff, als je aan dat meiske komt, dan kom je aan mij...

Daarom snap ik Boerin ook best, je vecht gewoon voor je kind, dat doe ik al voor een kind dat niet eens van mij is. Maar de situaties zijn ook niet te vergelijken.