Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Faramir » 18 feb 2014 12:24

ineke-kitty schreef:Nee, dat is niks bijzonders, tenzij je op de hoogte bent van interne zaken, en ik kan je vertellen, dat die bij de NASA zeer geheim worden gehouden voor het "volk".

Ik kan je vertellen dat hetzelfde opgaat voor het basisonderwijs en een heleboel andere instellingen en bedrijven.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 18 feb 2014 12:25

hettys schreef:Het kan, bijbels gezien, best zo zijn dat Satan vat heeft op bepaalde mensen, geen idee. Maar het is natuurlijk niet zo dat de hele werkelijkheid, zoals we die nu eenmaal zien. die gewoon werkelijk zijn, dus de hele hemel, in feite, door Satan worden beheert, dat is onzin.

Wilsophie schreef:Nu haal je een paar dingen door elkaar. Aangetoond is al naar ik meen dat de wereld in de macht van satan ligt en dat heeft indirect met het onderwerp te maken, maar niet direct.

Dat Satan de macht over de wereld heeft is helemaal niet aangetoond. Er staan veel meer teksten in de bijbel dat Gos zelf alle macht heeft.

2 kron 20
6 en zei: HEERE, God van onze vaderen, bent U niet die God Die in de hemel is? Ja, U bent de Heerser over alle koninkrijken van de heidenvolken. In Uw hand is kracht en sterkte, zodat niemand tegen U kan standhouden.

Zoals foto's vanaf de maan genomen. wagentjes die foto's maken op mars en op de maan. Allemaal dingen die we gewoon waarnemen. Afstanden die die wagentjes afleggen, sterke telescopen die dingen waarnemen, In feite weten we meer over het heelal dan over wat er in de oceanen gebeurt. Dat is gewoon raar.

De vraag is wat we wel en niet weten want meten is weten en dat is niet te meten.

Jawel. Dat is prima te meten!

Ineke-Kitty en Wilsophie geloven dat Satan uit de hemel is gegooid, op aarde. hoe kan de Satan dan buiten de aarde ons voor de gek houden? We kunnen met de sterkste telescopen echt Australië niet zien, terwijl dat ontzettend dichtbij zou zijn, indien de aarde hol was en Australië aan de overkant lag, boven ons.

Dat geloven wij omdat de Bijbel dat zegt en dat hij buiten de aarde ons voor de gek houdt is juist wat ik bestrijd want hij is gewoon "onder ons".

De theorie van het “bijbels wereldbeeld” die jullie, voor zover ik weet aanhangen leeert dat Satan het licht uit de hemel, dus van de zon, afbuigt. Dus dat het niet waar is wat we zien, namelijk Dat de aarde bol is. Alle foto’s van satellieten en vanaf de de maan laten een bolle aarde zien.

Australië is helemaal niet dichter bij bij het Bijbels wereldbeeld dat heb ik nooit gezegd. De doorsnee van de aarde is berekend dus is de afstand ook te berekenen denk ik. Australië ligt niet boven ons.

Als de aarde hol is, met de hemel in het midden, dat ligt Australië aan de andere kan van de hemel, dus boven ons, want wetenschappelijk gezien leven wij precies aan de andere kan van de wereld dan de Australiërs.
Afbeelding

Op de globe zie je nog precies een klein stukje Australië, En Nederland ook nog nét.

Het is zulke verregaande dwaasheid, dat je verstand erbij stilstaat. En dat terwijl we weten dat we bijbels gezien gewoon op de aarde leven. Als Ineke -Kitty en Wilsophie willen blijven beweren dat we IN de aarde leven en dat de lichten (zon en maan) werden geschapen om IN de aarde licht te geven, dan mogen ze dat zelf weten.

Ik geloof dat het nu al de zoveelste keer is dat ook wij zeggen dat we OP de aarde leven.

Als de aarde hol is en wij aan de binnenkant leven, dat leven we IN de aarde, en niet erop!! Je spreekt jezelf dus tegen.

En dat de lichten niet gerschapen zijn want dat woord "bara" wordt alleen gebruikt voor levende wezens is ook niet door mij gezegd.
Er zijn 3 woorden die gebruikt worden en dat is ..scheppen, maken en formeren. Verschillende woorden.
Dus dat zijn allemaal verdraaiingen waar ik niets mee kan.

God heeft gezegd in Genesis dat het licht op aarde moet schijnen. Niet IN de aarde.

Maar dan moeten ze het niet gek vinden dat andere mensen dat heel erg gek vinden.en onbijbels.

Zelfs dàt woord "gek" hebben we niet gebruikt en het woord onbijbels gebruik ik uitsluitend wanneer men iets beweert dat het wetenschappelijk is maar niet in de Bijbel staat en dat lijkt me ook heel terecht.

Dat zeg ik ook helemaal niet.
Ook gif is geschapen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 feb 2014 12:31

ineke-kitty schreef:Nee, dat is niks bijzonders, tenzij je op de hoogte bent van interne zaken, en ik kan je vertellen, dat die bij de NASA zeer geheim worden gehouden voor het "volk".

Nou, dan heeft iemand zich niet aan de geheimhoudingsverklaring gehouden, blijkbaar...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 18 feb 2014 12:35

Wat ik nou toch weer voor leuks tegenkom als ik op NASA google:
http://hubblerevealscreation.com/genesis/

Gods hand:
http://news.xinhuanet.com/english/2009- ... 189724.htm
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 18 feb 2014 12:42

Wilsophie schreef:Ik ken mensen die er gewerkt hebben en dit meldden.

Ik ken mensen die er werken en die vertellen een heel ander verhaal.

ineke-kitty schreef:Heb jij daar gewerkt dan?
Wel, mijn man heeft daar 20 jaar geleden computers geinstalleerd, en heeft een geheimhoudingsverklaring moeten ondertekenen.

Nee maar wel indirect voor ESA en daar heb ik er ook een moeten tekenen, meest normale zaak van de wereld bij high-tech organisaties. Daarnaast heb ik bij drie andere werkgevers ook een NDA (Non Disclosure Agreement) moeten ondertekenen, een van die werkgevers is Philips, zitten die denk je ook in het bolle Aarde complot?

Wilsophie schreef:kun je beter je tijd ergens anders aan besteden denk ik.

Daar ben ik het volkomen met je eens eigenlijk

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 18 feb 2014 12:46

Boerin schreef:Wat ik nou toch weer voor leuks tegenkom als ik op NASA google:
http://hubblerevealscreation.com/genesis/

Zo, dat is een sterk staaltje inlegkunde zeg! Ben er bijna van onder de indruk ;)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 12:50

Snel naar de volgende bladzijde want de bol trekt alles uit zijn verband. Als de bol binnenste buiten keert verandert er toch niets aan de afstand.
Ik begrijp niet dat men dat niet begrijpt. Een binnenste buiten gekeerde bal verandert toch ook niet qua doorsnede en afstand van noord naar zuid?

En dat satan de wereld regeert is overduidelijk en wordt behandeld in het topic over "deze dingen dezer eeuw".

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 12:54

Nee maar wel indirect voor ESA en daar heb ik er ook een moeten tekenen, meest normale zaak van de wereld bij high-tech organisaties. Daarnaast heb ik bij drie andere werkgevers ook een NDA (Non Disclosure Agreement) moeten ondertekenen, een van die werkgevers is Philips, zitten die denk je ook in het bolle Aarde complot?

En zei je daar tegen je oudere collega's ook zulke onbehoorlijke opmerkingen?
Of werkte je niet onder een nicknaam die meent een ander maar te moeten neersabelen?
Zal je baas trots zijn geweest.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 18 feb 2014 12:56

Lock&Stock schreef:Zo, dat is een sterk staaltje inlegkunde zeg! Ben er bijna van onder de indruk ;)

:lol:
Zach91

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 feb 2014 12:56

Wilsophie schreef:Snel naar de volgende bladzijde want de bol trekt alles uit zijn verband. Als de bol binnenste buiten keert verandert er toch niets aan de afstand.
Ik begrijp niet dat men dat niet begrijpt. Een binnenste buiten gekeerde bal verandert toch ook niet qua doorsnede en afstand van noord naar zuid?

In principe niet, maar als je een zon in het midden wilt proppen, heb je toch echt een probleem.

Even een mooi plaatje om de schaal duidelijk te maken.

http://www.co-intelligence.org/newslett ... un-etc.jpg
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 18 feb 2014 12:58

Wilsophie schreef:Snel naar de volgende bladzijde want de bol trekt alles uit zijn verband. Als de bol binnenste buiten keert verandert er toch niets aan de afstand.

Ja maar als dan het hele heelal binnenin die bol ligt en je kunt in 24 uur van hier naar Australie vliegen, dan is de ruimte dus ieniemienie klein, geen lichtjaren, maar gewoon even naar de maan in een dagje.
Zach91

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 18 feb 2014 13:04

Boerin schreef:Ja maar als dan het hele heelal binnenin die bol ligt en je kunt in 24 uur van hier naar Australie vliegen, dan is de ruimte dus ieniemienie klein, geen lichtjaren, maar gewoon even naar de maan in een dagje.
Wat heb je dan nog op de maan te zoeken? Waarschijnlijk is de maan dan zo groot als een melktruck want dan staat ze minstens zeventig keer dichterbij dan gedacht.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 18 feb 2014 13:04

Wilsophie schreef:
En zei je daar tegen je oudere collega's ook zulke onbehoorlijke opmerkingen?
Of werkte je niet onder een nicknaam die meent een ander maar te moeten neersabelen?
Zal je baas trots zijn geweest.

Nee hoor, iedereen gaat/ging daar heel respectvol met elkaar om. Het hielp natuurlijk wel dat we geen collega's hadden die een idioot wereldbeeld aanhielden en NASA en ESA onterecht beschuldigden van 's werelds grootste samenzweringscomplot.

Ben trouwens nog steeds benieuwd;

Wilsophie schreef:Dus die stilstaande aarde zal ik ook wel fout hebben want ik heb andere axioma''s.

Lock&Stock schreef:Ok, dat is dan tenminste iets. Maar heeft dat dan geen effect op je wereldbeeld? Het is nogal wat als NASA rekent met een Aarde die om de Zon draait en ook nog eens de ene na de andere succesvolle missie naar de uithoeken van het zonnestelsel stuurt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 13:23

Nee hoor, iedereen gaat/ging daar heel respectvol met elkaar om. Het hielp natuurlijk wel dat we geen collega's hadden die een idioot wereldbeeld aanhielden en NASA en ESA onterecht beschuldigden van 's werelds grootste samenzweringscomplot.

Ben trouwens nog steeds benieuwd;

Dus dat rechtvaardigt je beledigingen? Ga jij nu opkomen voor NASA EN ESA? Dan heb je wel een hele hoge pet om van mijn uitlatingen over NASA want ESA zegt me niks en NASA ook niet. Het woord ansich vind ik frappant, maar begrijp de Hebr. betekenis beter dan ooit.
Als je benieuwd bent zou ik de Bijbel maar eens gaan onderzoeken.
Ik kan je geen dwaasheid van de wereld geven of doorgeven want ik geloof de wijsheid Gods die bestaat in verborgenheid.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 18 feb 2014 13:30

Wilsophie schreef:Dus dat rechtvaardigt je beledigingen?

Enigzins :-oo

Wilsophie schreef:Ga jij nu opkomen voor NASA EN ESA?

Jij beschuldigt NASA van geheimzinnigheden en samenzwering, dat vind ik nogal wat, helemaal omdat je met geen greintje bewijs komt. Aangezien ik een behoorlijk hoge pet op heb van deze organisatie kom ik daar inderdaad voor op ja.

Wilsophie schreef:Dan heb je wel een hele hoge pet om van mijn uitlatingen over NASA

Nou dat valt wel mee hoor, ik archiveer jouw opmerkingen onder de "K" van Knotsgek

Wilsophie schreef:want ESA zegt me niks

De Europese tegenhanger van de NASA, ondermeer bekent van de Ariane raket, Rosetta sonde en het nieuwe Galileo navigatienetwerk.

Wilsophie schreef:en NASA ook niet.

Huh??! Je kende toch mensen die daar werkten?

Wilsophie schreef:Ik kan je geen dwaasheid van de wereld geven of doorgeven want ik geloof de wijsheid Gods die bestaat in verborgenheid.

Je bent de definitie van dwaasheid...

Terug naar “[Religie] - Open forum”