Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk PvdA)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor Faramir » 12 feb 2014 12:10

schelpje3 schreef:Ach joh, maak je geen illusies. Iedere keer als er verkiezingen geweest zijn, wordt het anders. Dat wordt beloofd ja, maar het is telkens een teleurstelling.
Of het nu links, rechts, paars of rood is, het zal nooit volmaakt worden.

Natuurlijk wordt het nooit volmaakt.

Maar het is toch kwalitatief uitermate teleurstellend dat Nederland met regering het economisch slechter deed dan België zonder regering. Het is toch werkelijk van zotte welke maatregelen deze regering neemt in deze crisis tijd en dat die maatregelen enkel de crisis versterken keer op keer op keer. Als direct gevolg van deze regering worden er dagelijks mensen ontslagen. Vaders en moeders van gezinnen die niet meer rond kunnen komen en uit huis gezet zullen worden of dat reeds zijn. Een direct gevolg van deze falende regering is dat mensen in een diep dal terecht komen, zwaar depressief raken en in sommige gevallen zelfmoord plegen.

Ik had verwacht van christelijke partijen dat ze op zouden komen voor de waardigheid van een menselijk leven en voor de stabiliteit in gezinnen. Helaas, weer een illusie armer.

En dan hebben we het enkel nog over het economische aspect waar deze regering simpelweg keihard op faalt.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor StillAwake » 12 feb 2014 12:14

Faramir schreef:Natuurlijk wordt het nooit volmaakt.

Maar het is toch kwalitatief uitermate teleurstellend dat Nederland met regering het economisch slechter deed dan België zonder regering. Het is toch werkelijk van zotte welke maatregelen deze regering neemt in deze crisis tijd en dat die maatregelen enkel de crisis versterken keer op keer op keer. Als direct gevolg van deze regering worden er dagelijks mensen ontslagen. Vaders en moeders van gezinnen die niet meer rond kunnen komen en uit huis gezet zullen worden of dat reeds zijn. Een direct gevolg van deze falende regering is dat mensen in een diep dal terecht komen, zwaar depressief raken en in sommige gevallen zelfmoord plegen.

Ik had verwacht van christelijke partijen dat ze op zouden komen voor de waardigheid van een menselijk leven en voor de stabiliteit in gezinnen. Helaas, weer een illusie armer.

En dan hebben we het enkel nog over het economische aspect waar deze regering simpelweg keihard op faalt.

België zat zonder federale regering, maar het economisch beleid ligt bij de gewesten.
Die zaten niet zonder regering...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor ben db bd » 12 feb 2014 13:17

neem ik hier bloeddorstigheid waar?
Natuurlijk heeft Plasterk de boel beso....... (zelfcensuur) voor het lapje gehouden.
Wie niet? (nou, de SGP vind ik altijd wel redelijk eerlijk hoor)

Dat is een eerlijk bedoelde vraag van mij hoor! Is heel de politiek - ik heb op mijn leeftijd rijkelijk de tijd om die te volgen - niet net zo ziek als ons hele zieke volk?
Kreeg een volk niet de regering welke het verdiende?

Voor mij zijn we zo vreselijk fout met onze gemaakte fouten om aan het gaan, (doch die zijn hier off-topic) dat het sneuvelen van die ene kop (en die andere er mogelijk bij) ook geen zoden aan de dijk zet.

Daar komt nog wat bij: houdt er rekening mee dat het stiekeme afluisteren, waar het om gaat, echt nog veel meer zal gaan worden hoor, los van de vraag of er inzake stiekem gedoe niet steeds 'behoort' te worden gelogen, zoals buiten het christendom een vast gegeven is uiteraard.

Breng heel het overheidsafluisteren voor uzelf maar eens onder de noemer van de eindtijdsprofetieën, dan licht het wel op waar we bezig zijn in hoog tempo heen te gaan.....

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor StillAwake » 12 feb 2014 13:24

ben db bd schreef:neem ik hier bloeddorstigheid waar?
Natuurlijk heeft Plasterk de boel beso....... (zelfcensuur) voor het lapje gehouden.
Wie niet? (nou, de SGP vind ik altijd wel redelijk eerlijk hoor)

Dat is een eerlijk bedoelde vraag van mij hoor! Is heel de politiek - ik heb op mijn leeftijd rijkelijk de tijd om die te volgen - niet net zo ziek als ons hele zieke volk?
Kreeg een volk niet de regering welke het verdiende?

Voor mij zijn we zo vreselijk fout met onze gemaakte fouten om aan het gaan, (doch die zijn hier off-topic) dat het sneuvelen van die ene kop (en die andere er mogelijk bij) ook geen zoden aan de dijk zet.

Daar komt nog wat bij: houdt er rekening mee dat het stiekeme afluisteren, waar het om gaat, echt nog veel meer zal gaan worden hoor, los van de vraag of er inzake stiekem gedoe niet steeds 'behoort' te worden gelogen, zoals buiten het christendom een vast gegeven is uiteraard.
Breng heel het overheidsafluisteren voor uzelf maar eens onder de noemer van de eindtijdsprofetieën, dan licht het wel op waar we bezig zijn in hoog tempo heen te gaan.....
De SGP heeft gisteren anders aangetoond dat ook hun principes rekbaar zijn. Altijd ontkend, kiezersbedrog dus.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor ben db bd » 12 feb 2014 15:37

De SGP heeft gisteren anders aangetoond dat ook hun principes rekbaar zijn. Altijd ontkend, kiezersbedrog dus.

Nou weet ik niet waar u precies op doelt hoor, maar politiek is altijd rekbaar, want een vak van compromissen.
Ook hoop ik niet dat ze bij de SGP als Lamech zijn. U weet wel: "Voorwaar ik sloeg wel een man dood om mijn wond en een jongeling om mijn buil."
Christelijke politiek mag van mij wel iets milds in zich hebben. Mild behoeft nog niet slap te zijn. Meegaand zijn is vaak constructiever dan 'teuge'.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor StillAwake » 12 feb 2014 15:43

ben db bd schreef:Nou weet ik niet waar u precies op doelt hoor, maar politiek is altijd rekbaar, want een vak van compromissen.
Ook hoop ik niet dat ze bij de SGP als Lamech zijn. U weet wel: "Voorwaar ik sloeg wel een man dood om mijn wond en een jongeling om mijn buil."
Christelijke politiek mag van mij wel iets milds in zich hebben. Mild behoeft nog niet slap te zijn. Meegaand zijn is vaak constructiever dan 'teuge'.

Christelijke politiek mag inderdaad wel iets milds hebben. Een liegende minister laten zitten omdat je geen mot met het kabinet wilt vanwege een onduidelijke machtsverhouding in de eerste kamer is niet mild.
Politiek is inderdaad een vak van compromissen. Een liegende minister laten zitten omdat je geen mot met het kabinet wilt vanwege een onduidelijke machtsverhouding in de eerste kamer is geen compromis.
Christelijke waarden en normen hoog in het vaandel hebben, maar dezelfde liegende minister laten zitten omdat je geen mot met het kabinet wilt vanwege een onduidelijke machtsverhouding in de eerste kamer is een hang naar macht, niet naar waarden en normen...
Als je niet aan kan op het woord van de minister (wat hij gisteren heeft aangetoond, want hij bleef draaien, hoewel hij op één punt ruiterlijk toegaf fout te zitten), maar zo'n man mag blijven zitten omdat de christelijke politiek op deze manier extra invloed op het kabinet wil hebben maakt beide christelijke partijen volkomen ongeloofwaardig.
In dezen dan ook hulde aan het CDA!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor schelpje3 » 12 feb 2014 15:46

StillAwake schreef:Christelijke politiek mag inderdaad wel iets milds hebben. Een liegende minister laten zitten omdat je geen mot met het kabinet wilt vanwege een onduidelijke machtsverhouding in de eerste kamer is niet mild.
Politiek is inderdaad een vak van compromissen. Een liegende minister laten zitten omdat je geen mot met het kabinet wilt vanwege een onduidelijke machtsverhouding in de eerste kamer is geen compromis.
Christelijke waarden en normen hoog in het vaandel hebben, maar dezelfde liegende minister laten zitten omdat je geen mot met het kabinet wilt vanwege een onduidelijke machtsverhouding in de eerste kamer is een hang naar macht, niet naar waarden en normen...
Als je niet aan kan op het woord van de minister (wat hij gisteren heeft aangetoond, want hij bleef draaien, hoewel hij op één punt ruiterlijk toegaf fout te zitten), maar zo'n man mag blijven zitten omdat de christelijke politiek op deze manier extra invloed op het kabinet wil hebben maakt beide christelijke partijen volkomen ongeloofwaardig.
In dezen dan ook hulde aan het CDA!

Bij het CDA zaten nooit leugenbrokjes toch? :roll:

Faramir

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor Faramir » 12 feb 2014 15:50

schelpje3 schreef:Bij het CDA zaten nooit leugenbrokjes toch? :roll:

Maar natuurlijk wel. Maar dat was toch het hele punt van SGP en CU stemmers? Die partijen waren superieur en zouden zich nooit verlagen tot CDA niveau.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor schelpje3 » 12 feb 2014 16:07

Faramir schreef:Maar natuurlijk wel. Maar dat was toch het hele punt van SGP en CU stemmers? Die partijen waren superieur en zouden zich nooit verlagen tot CDA niveau.

Is dit gewoon zoeken naar een reden om de SGP af te fikken?
Plasterk bleef toch niet draaien en keren, hij erkende zijn fout en bood excuses aan!
We zijn toch niet zo naief dat we dit niet wisten dat er afgeluisterd en getapt wordt?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor StillAwake » 12 feb 2014 16:08

schelpje3 schreef:Bij het CDA zaten nooit leugenbrokjes toch? :roll:

Daarom zei ik dan ook IN DEZEN hulde aan het CDA.
De enige partij die gisteren (of was het inmiddels vanochtend vroeg?) de christelijke politiek geloofwaardig hield...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Faramir

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor Faramir » 12 feb 2014 16:10

schelpje3 schreef:Is dit gewoon zoeken naar een reden om de SGP af te fikken?

Daar hoef ik niet voor te zoeken als katholiek. Dan kijk ik gewoon naar wat de partij over katholieken heeft gezegd en wat erover staat in de partij documenten.
Plasterk bleef toch niet draaien en keren, hij erkende zijn fout en bood excuses aan!

En als kwispelende puppy's, zo blij waren de kamerleden van CU en SGP.
We zijn toch niet zo naief dat we dit niet wisten dat er afgeluisterd en getapt wordt?

Nee, ik niet in ieder geval.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor StillAwake » 12 feb 2014 16:11

schelpje3 schreef:Is dit gewoon zoeken naar een reden om de SGP af te fikken?
Plasterk bleef toch niet draaien en keren, hij erkende zijn fout en bood excuses aan!
We zijn toch niet zo naief dat we dit niet wisten dat er afgeluisterd en getapt wordt?

Nee, dat is het niet. Ik heb de laatste paar jaar erg vaak op deze jongens gestemd.
Plasterk bleef draaien dat zijn leugens toch integer waren dat het zielig werd.
Maar al voor het debat heb ik voorspeld dat de CU de machtswellustige route zou kiezen (wat ook gebeurde).
Dat de SGP zich tot dit niveau verlaagde, wat zelfs D66 (misschien wel de meest machtsbeluste partij in ons stelsel) niet deed doet me persoonlijk pijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor schelpje3 » 12 feb 2014 16:18

En vanwege dit gebeuren stel je nu al vast dat je niet op hen gaat stemmen als er verkiezingen komen? Wie weet wat er allemaal nog gebeurt! Er stroomt nog heel wat water door de Maas hoor. En vandaag is het Jantje en morgen is Pietje de klos.
Het CDA heeft door de jaren heen zoveel water bij de wijn gedaan, dat het geen wijn meer genoemd mag worden.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor StillAwake » 12 feb 2014 16:33

schelpje3 schreef:En vanwege dit gebeuren stel je nu al vast dat je niet op hen gaat stemmen als er verkiezingen komen? Wie weet wat er allemaal nog gebeurt! Er stroomt nog heel wat water door de Maas hoor. En vandaag is het Jantje en morgen is Pietje de klos.
Het CDA heeft door de jaren heen zoveel water bij de wijn gedaan, dat het geen wijn meer genoemd mag worden.

Ik heb afgeleerd om pas in de aanloop naar de verkiezingen mijn keuze scherp te zetten.
Tot nog toe zijn er voor mij persoonlijk een twee principiële zaken langsgekomen die zeker worden meegenomen in mijn stemgedrag, in beide zaken hebben de kleine christelijke partijen het laten afweten...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor Bambi » 12 feb 2014 16:45

StillAwake schreef:Nee, dat is het niet. Ik heb de laatste paar jaar erg vaak op deze jongens gestemd.
Plasterk bleef draaien dat zijn leugens toch integer waren dat het zielig werd.
Maar al voor het debat heb ik voorspeld dat de CU de machtswellustige route zou kiezen (wat ook gebeurde).
Dat de SGP zich tot dit niveau verlaagde, wat zelfs D66 (misschien wel de meest machtsbeluste partij in ons stelsel) niet deed doet me persoonlijk pijn.

Hoe Christelijk wou je het hebben?
Hij krijgt van de SGP nog een kans, om te bewijzen dat hij zijn leven betert.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten