Berichtdoor Boerin » 12 feb 2014 11:06
Als iemand full preterisme gelooft, mij best, maar Kingdom Now is levensgevaarlijk. Ik denk dat de meesten hier er niet veel van hebben meegekregen, maar ik zit op een Amerikaans charismatisch forum, wat een levensgevaarlijke bende zeg. Ze zien het niet eens meer. Iemand vroeg: Is Bill Johnson goed? Ach jawel joh, Ronald Plat post 'm altijd op Facebook, prima hoor en Sörensen gelooft ook niet meer in de opname. We krijgen een geweldige opwekking, het Koninkrijk is er nu. Je hebt de New Apostolic Reformation tegenwoordig, ik kom uit die hoek, 'apostelen' die aan het hoofd staan van de Kingdom Now met Rick Joyner, een Knight of Malta. Bill Johnson is vriendjes met hem en met Todd Bentley en een hele aardige man. Ze hangen allemaal Kingdom Now aan. Laatst was er een gloriewolk in de gemeente, zag ik op youtube. Alle mensen met telefoontjes filmen: oooooh de gloriewolk van de Heer! Allemaal glittertjes in de lucht. Massaal vallen charismatici ervoor en ze willen een wereldkerk vormen, je krijgt ook steeds meer: ach, het boeddhisme heeft toch ook mooie dingen. Een vriend van Bill Johnson heeft een boek geschreven over Mysticisme. Nou wel erg frappant dat je nu exact ziet wat Jezus allemaal heeft voorzegd.
Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.
Wie waren dit, had je dat in 70AD ook? Je ziet dit nu overduidelijk in de charismatische kerk:
Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.
21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.