19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor MoesTuin » 04 feb 2014 16:20

DV 19 Maart 2014 vinden de Gemeenteraads Verkiezingen plaats.

Gaan we op de traditionele partijen stemmen, of spelen er lokaal in je gemeente zaken, waardoor je op een lokale partij gaat stemmen.

Ga je stemmen?
Waarom wel?
Waarom niet?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor StillAwake » 04 feb 2014 16:27

MoesTuin schreef:DV 19 Maart 2014 vinden de Gemeenteraads Verkiezingen plaats.

Gaan we op de traditionele partijen stemmen, of spelen er lokaal in je gemeente zaken, waardoor je op een lokale partij gaat stemmen.

Ga je stemmen?
Waarom wel?
Waarom niet?

Ja, ik ga stemmen.
Waarom: omdat ik persoonlijk van mening ben dat je pas recht hebt op kritiek als je je verantwoordelijkheid genomen hebt.
Ik ga niet op een lokale partij stemmen, want deze is er bij ons niet. Ik stem ook niet uit principe op een christelijke partij, omdat ik het verschil tussen een katholieke en een gereformeerde rondweg niet zie.
De discussie over bijvoorbeeld koopzondagen speelt in onze gemeente toch al niet (we hebben hoogstens 20 winkels in de hele gemeente), waardoor er alleen maar praktische besluiten op lokaal niveau worden genomen.
En ik denk niet dat een politieke kleur daarin in dezen meespeelt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor mealybug » 04 feb 2014 16:29

MoesTuin schreef:DV 19 Maart 2014 vinden de Gemeenteraads Verkiezingen plaats.

Gaan we op de traditionele partijen stemmen, of spelen er lokaal in je gemeente zaken, waardoor je op een lokale partij gaat stemmen.

Ga je stemmen?
Waarom wel?
Waarom niet?


Ik stem niet, want ik heb geen NL paspoort :-)

Het boeit me ook gaan lor, alles is een groot corrupt toneelstuk.
Politiek is een vies spelletje.
En ik moet er niet aan denken om over iemand anders te heersen, wat betreft hun inrichting van de zondag b.v.

arjanhkc
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 apr 2008 18:53
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor arjanhkc » 04 feb 2014 17:09

Ik ga zeker stemmen.

In onze gemeente op de grootste partij(dat is de lokale, dus lijst 1).

We hebben verder in ons dorp 5 andere politieke partijen, waarvan 3 een confessionele meerderheid vormen.

Onze lokale partij is een partij voor christenen en niet-christenen, ondernemers en arbeiders etc. Wij zijn, in tegenstelling tot de gevestigde partijen, niet gebonden aan Haagse standpunten.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor ineke-kitty » 04 feb 2014 17:56

*Verwijderd ivm off topic*

Faramir

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Faramir » 04 feb 2014 18:01

MoesTuin schreef:DV 19 Maart 2014 vinden de Gemeenteraads Verkiezingen plaats.

Gaan we op de traditionele partijen stemmen, of spelen er lokaal in je gemeente zaken, waardoor je op een lokale partij gaat stemmen.

Ga je stemmen?
Waarom wel?
Waarom niet?

Ik weet nog niet of ik ga stemmen. Moet eerst nog even kijken welke partijen voor nieuwbouw van het gemeentehuis hebben gestemd, die vallen allemaal af. En dan kijk ik wat er over blijft en of daar wat tussenzit wat mijn stem waardig is. Ik verwacht het eigenlijk niet want de lokale politiek hier stelt niets voor en gooit bakken met geld in bodemloze putten en onzin projecten.

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Sjaak84 » 04 feb 2014 18:35

Ik stem op de PvdA, veel beter is er in mijn gemeente niet. Ik heb niks met rechtse partijen (VVD, CDA) en ik ben niet godsdienstig dus CU en SGP valt gelijk ook al af. Hier hebben we dan ook nog 1 lokale partij maar die is tegen het gedoogbeleid en ze willen de coffeeshop die hier is sluiten. Partijen die voor het feit zijn om softdrugs te verbieden vallen automatisch af.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

maaarten

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor maaarten » 04 feb 2014 19:12

In de paar verkiezingen waar ik heb mogen stemmen, heb ik telkens CU gestemd en ik dat zal ik komende gemeenteraadsverkiezingen waarschijnlijk ook stemmen. De laatste tijd heb ik wel meer sympathie voor de SGP gekregen, maar die zijn in mijn gemeente toch een lijstverbinding aangegaan. Dat is mooi; dan hoef ik niet te kiezen. :D

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Katlheen » 04 feb 2014 19:58

Ik moet nog even kijken wat ik hier lokaal in 030 ga doen. Landelijk heb ik vorige keer VVD gestemd, maar daar heb ik (oh gruwel) de PVDA gratis (nou ja, van mijn geld) bij gekregen.
En lokaal is niet voor niets lokaal, dus waarom niet eens een lokale partij...
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Jvslooten

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Jvslooten » 04 feb 2014 22:53

Het partijenisue speelt hier niet zo naar mijn idee. Mensen kiezen een persoon, en de partij krijgen ze er gratis bij. Zoiets. Ik heb er geen moeite mee hoor.. doe er zelf net zo hard aan mee.

Pfieuw
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 feb 2014 21:43

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Pfieuw » 05 feb 2014 06:56

mealybug schreef:Ik stem niet, want ik heb geen NL paspoort :-)

Het boeit me ook gaan lor, alles is een groot corrupt toneelstuk.
Politiek is een vies spelletje.
En ik moet er niet aan denken om over iemand anders te heersen, wat betreft hun inrichting van de zondag b.v.


Dus je maakt ook geen deel meer uit van de samenleving?
Het wil dus ook zeggen dat je eigenlijk niets te zeggen hebt als er een wet wordt ingevoerd. Ze regeren namelijk niet namens jou...

Pfieuw
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 feb 2014 21:43

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Pfieuw » 05 feb 2014 06:58

MoesTuin schreef:DV 19 Maart 2014 vinden de Gemeenteraads Verkiezingen plaats.

Gaan we op de traditionele partijen stemmen, of spelen er lokaal in je gemeente zaken, waardoor je op een lokale partij gaat stemmen.

Ga je stemmen?
Waarom wel?
Waarom niet?


Ik ga wel stemmen, al is het maar om de lokale politiek, de lokale politici en de gemeente mijn steun te betuigen. Ik stem overigens SGP, een andere partij is zowel praktisch als principieel voorlopig geen optie.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor mealybug » 05 feb 2014 07:18

Pfieuw schreef:
Dus je maakt ook geen deel meer uit van de samenleving?
Het wil dus ook zeggen dat je eigenlijk niets te zeggen hebt als er een wet wordt ingevoerd. Ze regeren namelijk niet namens jou...


Ze reageren zowiezo niet namens mensen, natuurlijk.
Ik zou ook gewetensbezwaarde dienstweigeraar zijn en nooit een eed afleggen.

Ik hoef verder niets te zeggen te hebben en/of mee te regeren.
Geef graag mijn mening :mrgreen: maar heb niet echt de behoefte om deel uit te maken van een samenleving in compromis met de duivel.
Een SGP-krabbeltje onder een Navo voorstel om in Libie rebellen te gaan steunen, waardoor talloze onschuldige burgers omkwamen rijmt natuurlijk niet met het dienen van een Overheid, ook in Libie, die door God is ingesteld.
En je kinderbijslag en refoschool laten betalen van belastinggeld wat mede opgehoest is door prostituees in door de regering gebouwde en verhuurde bordelen, coffeeshops' marihuana-verkoop, en nog wat onzuivere bronnen, is m.i. niet correct.
maar dat is mijn mening.

Pfieuw
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 feb 2014 21:43

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Pfieuw » 05 feb 2014 07:57

mealybug schreef:Ze regeren zowiezo niet namens mensen, natuurlijk.


Praktisch gezien niet altijd, maar waar staat een democratie anders voor?

mealybug schreef:Ik zou ook gewetensbezwaarde dienstweigeraar zijn en nooit een eed afleggen.


Je goed recht. Maar je maakt wel gebruik van allerlei voorzieningen die in principe door dezelfde overheid geregeld zijn?

mealybug schreef:Ik hoef verder niets te zeggen te hebben en/of mee te regeren.
Geef graag mijn mening :mrgreen: maar heb niet echt de behoefte om deel uit te maken van een samenleving in compromis met de duivel.


Maar je maakt dus wel deel uit van de samenleving, want je bevind je erin. Verder ben ik benieuwd wanneer volgens jou een samenleving geen compromis met de duivel heeft. Volgens mij blijven er dan erg weinig over en wordt leven op de wereld onmogelijk.

mealybug schreef:Een SGP-krabbeltje onder een Navo voorstel om in Libie rebellen te gaan steunen, waardoor talloze onschuldige burgers omkwamen rijmt natuurlijk niet met het dienen van een Overheid, ook in Libie, die door God is ingesteld.


Typisch dat je dat in Libië ineens wel zo ziet en in Nederland niet? Er kwamen door de door God ingesteld overheid ook geen onschuldige burgers om? We moeten oppassen dat we oorlogen niet als verderfelijk gaan zien. Oorlog is geen doel op zich, maar God gebruikte het wel degelijk als middel, zeker in het Oude Testament.

mealybug schreef:En je kinderbijslag en refoschool laten betalen van belastinggeld wat mede opgehoest is door prostituees in door de regering gebouwde en verhuurde bordelen, coffeeshops' marihuana-verkoop, en nog wat onzuivere bronnen, is m.i. niet correct.


Maar daar stopt het niet. Ik ben benieuwd hoe jij dan op een gegeven moment in je levensonderhoud wil voorzien. Verder kan ik er erg weinig mee. Belastinggeld komt niet alléén van prostituees vandaan, ook vanuit heel veel andere bronnen. Je zou dit probleem dus eenvoudig kunnen tackelen door aan te geven dat je niet wil bekostigd worden door het deel van het belastinggeld dat is opgehoest door prostituees. Als je dat een farce vindt dan is jouw argument dat net zo goed.

mealybug schreef:maar dat is mijn mening.


Prima, dat mag. En ik ben zo vrij om er even op te schieten. :lol:

Pfieuw schreef:Dus je maakt ook geen deel meer uit van de samenleving?


Zou je ook nog in willen gaan op deze vraag?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor mealybug » 05 feb 2014 08:14

Om op dat laatste even te reageren voor ik de tuin weer in ga,

nee, ik maak geen deel uit van de nederlandse samenleving.
Verder betaal ik mijn belasting, ''de keizer, wat de keizer toekomt, en that's it.
Geen behoefte om macht te delen.

*deel verwijderd vanwege off topic*


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten