Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 30 jan 2014 13:08

Stilzitten is moeilijk hier ook :lol: Wij lezen eerst een gedeelte uit de gewone Bijbel dan zit Nina bij mij op schoot en zit redelijk stil en af en toe moet ze even gecorrigeerd worden :D
Daarna gaat ze bij mijn man op schoot zitten en leest mijn man een gedeelte uit de kijk en luister bijbel dat kan 2 bladzijdes zijn maar ook 6 het is maar net hoe Nina stil zit/luistert.

Wij zijn vanmorgen naar de kinderneuroloog geweest en de EEG was brandschoon (opluchting en erg dankbaar) We hebben nog even een hartfilmpje laten maken vond Nina eerst wel even eng maar het is gelukt. Dit zag er ook goed uit.
Over een half jaar moeten we nog een keer terug en stel dat dit nog een keer gebeurd toch even bellen naar de kinderneuroloog voor een eerdere afspraak.

Het kan gewoon goed dat Nina flauw gevallen is van de pijn 2 keer wij gaan daar zelf wel vanuit. Nu zei mijn moeder dat ik vroeger ook weleens flauw gevallen ben van de pijn.

Maar ik vind het erg fijn dat ze het serieus genomen hebben...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jan 2014 13:18

cornelia77 schreef:Omdat wij vinden dat het woord van God alle aandacht verdiend...

Ik vind dat eigenlijk ook, maar onze 3e telg schopte elke keer stennis tijdens het lezen ( stil zijn tijdens het bidden van de anderen vindt hij ook erg moeilijk) dat er van eerbied helemaal geen sprake meer was. Nu dus lezen tijdens het toetje eten, maar ik houd wel scherp in de gaten of ze luisteren. Al gaat het bij nr 3 volkomen langs hem heen :oops:

Fijn liefie dat het EEG goed was. Hopen dat het zo blijft!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 30 jan 2014 17:36

@ ajl; Zo gek vind ik het niet dat er zoveel langs J. heen gaat van het bijbellezen. Hier krijgt hij er ook niks van mee en luisteren.... dat staat niet in zijn woordenboek. Als we uit de kinderbijbel lezen dan kijkt hij wel lief en rustig mee. Hier gebruik ik nu ook kijk en luister voor hem.

@ liefie; fijn dat EEG en hartfimpje goed waren. Een hele geruststelling! Hopelijk gebeurt het niet nog een keer. Flauwvallen van pijn gebeurt inderdaad vaker. Mijn man had er vroeger ook erg last van (en nog...) Toch wil je het dan onderzoeken om dingen uit te kunnen sluiten.

@ laura; nog gefeliciteerd!! Binnenkort een feestje voor vriendjes?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 jan 2014 21:05

@ lauraC nog van harte gefeliciteerd met je zoon! leuke verjaardag gehad?

@ liefie fijn dat alles goed was!

@ juffiejuf gaat het met jullie kleine mannetje al wat beter?

@ lezen: 's morgens Bijbel met dagboekje (kinderdagboek, de oudste kan het redelijk begrijpen). 's middags kinderbijbel (als de oudste erbij is Van Dam, als zij er niet is lees ik met de middelste uit de kijk- en luister), 's avonds Bijbel, voor het slapen gaan kijk- en luister met de meiden.
uit de kinderbijbel gaat meestal goed. kijk- en luister vinden ze allebei prachtig. en laat ik ze ook vaak zelf vertellen. onvoorstelbaar hoeveel zelfs de middelste van 2 daar al van terugvertelt..
Bij het lezen uit de gewone Bijbel (sv) vinden ze het wel moeilijk om stil te zitten. dat kan ik ook wel begrijpen omdat het moeilijk voor ze is, maar we willen wel dat ze er vertrouwd mee raken.
hier wordt overigens ook niet gegeten/gedronken onder het lezen. enerzijds om de reden die cornelia noemde, anderzijds omdat we ze geregeld moeten helpen bij het toetje eten omdat ermee geknoeid wordt anders dus het is ook gewoon niet echt praktisch.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 jan 2014 22:33

Bedankt voor de felicitaties :-) Hij was echt jarig gisteren. Helaas moest manlief werken maar Michael had toch school dus dat maakte weinig uit. Na school kwam een vriendinnetje mee en kwam mijn NL vriendin met haar man taart eten. Hj is heerlijk verwend. Nu inderdaad even nadenken over feestje. Hier thuis is te klein (we hadden het vorig jaar wel gedaan en ik vond het verschrikkelijk) en bijvoorbeeld bowlen is een tientje per kind met een minimum van 10 gasten. Dat kunnen we niet betalen. Dus we kijken even verder....gelukkig is Michael helemaal niet aan het zeuren om een feestje dus er zal ws wat in de voorjaarsvakantie gaan gebeuren ;-)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 31 jan 2014 09:03

Ik ben ook klein behuisd, ik doe wel even uit school thuis een broodje met knakworst ( staat klaar ) en kadootjes geven maar dan heel snel naar buiten.
Toen dochter zes werd een speurtocht gedaan waar ze af en toe ook kleine kadootjes konden vinden en eindigen in een speeltuin.
Daar wat gedronken en gesnoept en naar huis,
Ging heel goed en niet duur!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 jan 2014 12:53

Daar moet je in januari ook maar wel het weer voor hebben. En dat kun je niet vantevoren bestellen. Bovendien moet het op een zaterdag aangezien de kinderen hier de hele week tot 15.20 op school zitten en ik manlief thuis moet hebben om voor de tweeling te zorgen. We verzinnen gewoon even verder....:-)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 jan 2014 13:05

LauraC schreef:Daar moet je in januari ook maar wel het weer voor hebben. En dat kun je niet vantevoren bestellen. Bovendien moet het op een zaterdag aangezien de kinderen hier de hele week tot 15.20 op school zitten en ik manlief thuis moet hebben om voor de tweeling te zorgen. We verzinnen gewoon even verder....:-)

Laura: bij een winkel als Z eeman of W ibra een paar simpele T shirtjes kopen en textielverf (A ction)
Jij woont aan de overkant van de zee, ik weet niet of er bij jou in de buurt dergelijke winkels zijn?
Leg een groot plastic kleed op tafel en laat hen lekker hun gang gaan.
Ik heb het een keer gedaan op een meidenfeestje, de jongetjes die binnenwandelden keken met jaloers blikken dus heb het nog een keer gedaan op een jongensfeestje.
Was groot succes. :D
Bij meiden kun je bijv nog strijkkraaltjes of plakglitters erbij doen, die zou jij er dan op kunnen strijken.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 31 jan 2014 13:41

LauraC schreef:Daar moet je in januari ook maar wel het weer voor hebben. En dat kun je niet vantevoren bestellen. Bovendien moet het op een zaterdag aangezien de kinderen hier de hele week tot 15.20 op school zitten en ik manlief thuis moet hebben om voor de tweeling te zorgen. We verzinnen gewoon even verder....:-)

Hier stellen kinderen hun feestje regelmatig uit tot het voorjaar ivm beter weer. ( en krijg je later nog een keer kadootjes )

Jammer dat je sneeuw niet kan bestellen trouwens,
Mijn dochter is ook weleens op een slee en bouw de mooiste sneeuwpop feest geweest.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 jan 2014 13:48

Terwijl ik dus nooit met een stel knullen binnen zou gaan verven. Voor je het weet vliegt de verf je om de oren.

Zoonlief heeft afgelopen herfst een piratenfeestje gehad en was helemaal dolenthousiast. De betreffende moeder had een stapel witte t shirts gekocht en daarop piraat ( naam) geschreven. Op de achterkant een soort papegaai getekend met een lapje voor het oog. Alle knullen kregen een getekende snor. Gelijk uit school werd er patat gegeten. Alleen piraten eten niet van een bord, maar van het zeil van de tafel. Daar werd ook mayo en ketchup op gespoten ( en dat vond hij eigenlijk nog het leukst). De moeder had van een soort jute een schatzakje gemaakt met kleine snoepjes en nepgeld en tijdens een kleine speurtocht kon meer verdiend worden. Ze moesten geloof ik ergens nepvissen buiten en nog een aantal opdrachten. Ook toen regende het pijpenstelen, maar ik heb ze er niet over gehoord. H raakte niet uitgepraat over het piratenfeest.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 jan 2014 23:31

Hier komt een kookfeestje, ik maak schorten van oude lakens en slopen, koksmuts, mogen ze op tekenen, pizzaatjes maken, fruit-hap, evt chips van aardappel/ kaasstengels maken, koekjes bakken... de middag is dan zo om.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 31 jan 2014 23:59

Vandaag moest ik een mummiepak maken voor de jongste, hij vond die reclame zo leuk.
http://www.youtube.com/watch?v=Hpy6br5El4o
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 feb 2014 11:26

ajl schreef:Terwijl ik dus nooit met een stel knullen binnen zou gaan verven. Voor je het weet vliegt de verf je om de oren.

Met verfstiften en speciale viltstiften heb je daar niet zo'n last van hoor. En het is bij mij bij een meidenfeestje wel eens gruwelijk uit de hand gelopen. :-& Mijn dochtertje had een zielig meisje uitgenodigd, dat nooit werd gevraagd.
Nee, de reden begrepen wij achteraf ook. Meestal houd je zo'n groep best wel in de hand, vooral als je het met zn 2en doet. Maar soms heb je zo'n kind erbij ..... hebben jullie dat ook wel eens gehad?
De frietjes vlogen op een gegeven moment door de kamer, en wie naar het toilet ging, vond bij terugkomst een frietje in haar drinken.
En één kind is genoeg om een hele groep van lieve meisjes te laten ontsporen.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 01 feb 2014 11:58

Www.brammetje-texel.nl
Die viltkleurplaten zijn erg leuk, voor middag in vakantie maar ook voor kinderfeestje. Of kadootje om op kinderfeestje te geven.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 01 feb 2014 14:01

Gistermiddag ben ik voor het eerst wezen zwemmen met norah... Een hele operatie haha! Maar het was een succes. Norah heeft er echt van genoten! Eenmaal thuis was ze bekaf en kon ze niet echt goed door slapen. Dat was wel jammer, maar je kon wel goed zien dat ze het allemaal aan het verwerken was. Vannacht kwam ze ook weer eens een keer om te drinken... Niet echt iets om vrolijk van te worden... Vanmorgen hadden we allebei zoiets van: ik wil nog even blijven liggen... Helaas kwam madammetje alweer voor de fles... Dus dat werd em niet. Maar we gaan zeker nog een keer zwemmen! :mrgreen:
Szent az Úr

Terug naar “Archief”