Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

maaarten

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor maaarten » 04 jan 2014 20:00

Jvslooten schreef:Ps heeft er niemand goede tips om een beetje aan te komen? Kan wel een kilo of vijf gebruiken, maar het wil niet echt :mrgreen:


Lekker veel sporten. Dan kom je spiermassa aan. Zorgen dat je de dag door genoeg eiwitten binnen krijgt en een paar keer in de week sporten en dan komt het wel goed. Ik ben 190cm en was een kilo of 68, 69, randje ondergewicht als ik een dag niet zoveel gegeten had en de dag daarna op de weegschaal stond. Afgelopen jaar wat fanatieker wezen sporten en ik ben warempel in een jaartje tijd een kilo of 6 aangekomen, terwijl ik niet eens serieus krachtsport of zoiets doe. Ik heb helemaal niet getraind om spiermassa aan te komen, het gebeurde gewoon vanzelf. De enige manier om gezond aan te komen is spiermassa en dat krijg je alleen van sporten. Ik weet verder niet hoe sportief je al bent; als je al heel fanatiek sport en je bent nog steeds heel mager, dan is dit advies natuurlijk een beetje waardeloos. :mrgreen:

Overigens, als je zo mager bent dat je gewoon een gezond laagje vet nodig hebt, dan moet je koolhydraten gaan eten. Koolhydraten sla je namelijk makkelijker op als vetreserves, dan vet zelf. Vet verbrandt je namelijk heel langzaam, dus hoewel er wel veel calorieën in vet zitten, heb je uren om die calorieën weer te verbranden, voordat je lichaam het echt als vet gaat opslaan. Koolhydraten verbrandt je een stuk sneller, dus je hebt een kortere tijd om ze te gebruiken, voordat je lichaam ze als vet op gaat slaan. Dus meer pasta, brood, rijst, aardappelen etc. Verder zijn bijvoorbeeld noten ook wel nuttig, dat is vooral vet, maar er zitten zoveel calorieën in, dat het prima is om mee aan te komen, zelfs al is het vet. Dus een schaaltje pinda's of noten voor je gaat slapen werkt ook goed, je doet dan toch niets dus je gaat dat vet al die uren niet verbranden en in 100 gram noten zitten zo 600 calorieën en als bonus krijg je nog allerlei gezonde mineralen binnen ook!

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor hubert » 06 jan 2014 15:30

Oh, wat ben ik jaloers op je Maaarten!

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor hubert » 06 jan 2014 15:31

Oh, wat ben ik jaloers op je Maaarten!

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Rozijn » 06 jan 2014 19:58

Je bent wel heel jaloers, hubert! ;)

JvSlooten: zullen we vettransplantatie doen? Ik heb nog wel wat over... ;)

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor hubert » 07 jan 2014 10:49

Rozijn schreef:Je bent wel heel jaloers, hubert! ;)JvSlooten: zullen we vettransplantatie doen? Ik heb nog wel wat over... ;)


JaJoh, als ik naar eten kijk kom ik al aan!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annet* » 07 jan 2014 12:52

pol schreef:Net nog gesport... ben de kids aan het helpen met kerstbomen slepen. 2 grotekerstbomen aan je fiets en een kind achterop... daar kan geen sportschool tegenop...


was in je durp. Had dat wel willen zien om je vriendelijk en bemoedigend toe te lachen :)
ja, dat is mijn mening dan he.....

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor lekkerbek » 07 jan 2014 12:56

Ik ben de afgelopen jaren 2 keer 15 kilo afgevallen. Nu is alles er wéér aan. Ik baal als ik naar m'n kleren kijk, als ik door de spiegel kijk. Maar toch stug door blijven eten. Ik kan nergens anders aan denken. Als ik 's morgens opsta dan bedenk ik alweer wat ik ga eten. Ik denk in drop en frikandellen lijkt het wel. :oops:

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annet* » 07 jan 2014 13:04

dan klopt je nickname wel :) Ik wil ook 10 kilo, liefst 15 afvallen. Heb een SB boek gehaald bij de bieb. Die ga ik niet rigoreus volgen want dat overleef ik niet maar wel hou ik het beetje aan als richtlijn wat wel gegeten mag worden en wat ik lekker vind want ik ben een meut. Stond in haar boek dat bijv. Filet American wel mocht op cracker. Ik dat gekocht maar toen ik de achterkant las, dat spul staat stijf van de fosfaten en citraten en allerhanden xyz woorden.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 15 jan 2014 17:21

Zo, vandaag begonnen met Cambrigde weightplan.
Heel de dag 2 shakes op en tot nu toe 2 L water,
straks genieten van mijn warme maaltijd.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 16 jan 2014 08:12

@lekkerbek en Annet.
Ik ben ook een vreselijke snoepert. Eet zeg maar alles wat los en vast zit.
Via via gehoord over het Cambridge dieet.

https://www.cambridgeweightplan.nl/

Het gaat om 500 of 800 calorieën per dag. Ik ben dinsdag bij de consulente geweest. Toen ook al voorzichtig gedaan met snoepen.
Shakes meegekregen. Woensdag begonnen. En vanaf di ben ik nu 1 kilo kwijt. Ik loop al jaren te roepen dat ik af moet vallen, maar hier heb ik een goed gevoel over. Ik volg de 800 calorieën.
2x een shake en 's avonds mee eten met de warme maaltijd. De shakes zijn per keer 2oo cal. Met de warme maaltijd mag je dan uitkomen op 400. Verder 2,5 L water drinken.
Ondanks dat ik een snoepert ben is het mij gister meegevallen. Met de 800 val je per wk gemiddeld een kilo af.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Stip » 17 jan 2014 09:48

Goed bezig pol! Ik ben de -20kilo gepasseerd! Blij mee, nu op naar de 6 op de weegschaal :-)
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pol » 17 jan 2014 11:26

Beste pannenkoek. Dat cambridgedieet moet je verschrikkelijk mee uitkijken. Er zijn mensen in het ziekenhuis opgenomen door dit dieet. De kilo's klappen eraf, dat klopt maar het is vreselijk ongezond. Een man bij ons in de kerk heeft het gedaan en was met een week of 8 20 kilo kwijt, maar hij zag er niet meer uit. Vroeger een blozend rimpelloze dikke kop, en nu een smal bekkie of hij een ernstige ziekte heeft, en een ouwe kop want die rimpels zitten er als plooien in.....

Niet snoepen, wel gewoon eten, halveer je eten, doe af en toe een dag waar je wel mag chipsen en snoepen, dan gaat het met 700 gram per week en loop je niet op je tandvlees van ellende....
en in de kerstweken heb ik heerlijk gegeten en gesnoept, er was toen ruim 1 kilo aan, maar dat is er nu af...

Alleen ik wil nu op gewicht blijven, maar daar moet ik nog een weg in vinden....

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 17 jan 2014 14:38

Ik ga binnenkort ook maar proberen er weer wat af te krijgen.
Ik heb me een tijd lang vooral op krachttraining gericht. Dit hield ook in dat ik redelijk veel at. Ik ben een stuk sterker geworden, en zeker wat gespierder (vooral benen, borst en rug), maar mijn buik is niet veel kleiner geworden. Nu maar proberen kilos kwijt te raken zonder al te veel spieren te verliezen. Ik hoop er rond de zomer 5 tot 10 kilo af te hebben, en dan tegen de winter weer op mijn huidige gewicht te zitten (met wat minder buik en wat meer spier).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 17 jan 2014 15:20

pol schreef:Beste pannenkoek. Dat cambridgedieet moet je verschrikkelijk mee uitkijken. Er zijn mensen in het ziekenhuis opgenomen door dit dieet. De kilo's klappen eraf, dat klopt maar het is vreselijk ongezond. Een man bij ons in de kerk heeft het gedaan en was met een week of 8 20 kilo kwijt, maar hij zag er niet meer uit. Vroeger een blozend rimpelloze dikke kop, en nu een smal bekkie of hij een ernstige ziekte heeft, en een ouwe kop want die rimpels zitten er als plooien in.....

Niet snoepen, wel gewoon eten, halveer je eten, doe af en toe een dag waar je wel mag chipsen en snoepen, dan gaat het met 700 gram per week en loop je niet op je tandvlees van ellende....
en in de kerstweken heb ik heerlijk gegeten en gesnoept, er was toen ruim 1 kilo aan, maar dat is er nu af...

Alleen ik wil nu op gewicht blijven, maar daar moet ik nog een weg in vinden....

Ik weet dat het hard gaat, maar ben afgelopen zomer bij een dietiste geweest, er is toen een programma gemaakt voor mij. Ik sta zwak in mijn schoenen, en dat is totaal misgegaan. Je ziet amper resultaat, en dan ga ik zo weer aan het snoepen. Ik neem 2x een shake en 's avonds wel de warme maaltijd, dus dat het vreselijk ongezond is valt met de cb 800 wel mee lijkt mij. Het gaat om zijn hoogste om 15 kilo.
Mijn bmi was 32.8 dus dat is echt veeeel te hoog.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor cornelia77 » 17 jan 2014 16:14

Waar je met zulke diëten vooral erg op moet letten, is wat er gebeurd als je stopt. Het risico dat je direct weer aankomt is groot, omdat je weer terugvalt in je oude eetpatroon. Je hebt niet echt geleerd om anders te gaan eten.


@Pol, 1 fruitdag in de week. Werkt wel goed om op gewicht te blijven. En is gezond!
Dat is mijn idee momenteel ook om af te vallen. Andere dagen ook goed opletten en één fruitdag per week. Dan eet ik alleen fruit, drink veel water/thee. 's Avonds wat roerbakgroenten en een klein stukje mager vlees. Bevalt best. Ben benieuwd wat het voor resultaat heeft.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten