Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Em.
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Em. » 14 jan 2014 13:47

MissF en AG van harte gefeliciteerd!

@ AG: wat heeft ze prachtig lang haar!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 14 jan 2014 14:41

Mooi meisje AG! Gefeliciteerd!

Jij ook, MissF! Wanneer gaan jullie over?

Wij hebben het verhuizen gelukkig achter de rug. Alles is prima verlopen, N vindt het helemaal leuk. De jongste moest de eerste 2 avonden wel wennen op haar nieuwe kamer. Ze genieten nu heerlijk van de ruimte.

Nu op zoek naar een basisschool, hebben jullie nog tips waar je op moet letten of wat belangrijk is?
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 jan 2014 14:59

Bedankt!
We gaan volgende week zaterdag alle meubels verhuizen, de woensdag daarop is de overdracht. Maar ik vermoed dat we dat niet gaan redden, dus we logeren dan nog even bij mijn schoonouders tot ons nieuwe huis bewoonbaar is.
Ben ook erg benieuwd hoe dat zal gaan, ze gaan samen op een kamer slapen, ik betwijfel of dat gaat lukken, maargoed, we zullen het zien :D

En qua school, tja, ik vond het erg lastig. Wij vinden het christelijke aspect heel belangrijk, maar een goede pc school is er niet binnen een straal van 3 kilometer. Alleen een christelijke school die bijna nergens aan doen, een hele strenge reformatorische school en een 'gewone' reformatorische school. We hebben dus voor die laatste gekozen. Qua geloof vind ik het super, hij leert zo enorm veel. Maar ik vind het wel erg jammer dat ze weinig doen op het gebied van een individuele leerling. Het is nog erg klassikaal, kinderen krijgen wel cito toetsen, maar in mijn idee doen ze daar erg weinig mee. We moeten veel zelf bedenken wat we willen en hoe we het willen. Dan staan ze er ook wel voor open, maar ik vind het jammer dat het niet vanuit henzelf komt.

Maar verder vind ik het er prima.

Succes met de keuze maken, zijn er veel scholen in de buurt?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 jan 2014 15:04

Gefeliciteerd missf en ag!
Wat een prachtig haar heeft I!

Qua school vind ik het ook erg lastig... hebben een refo school om de hoek, en een gereformeerde aan de andere kant van de stad. Die laatste spreekt ons meer aan, maar ik vind de reistijd toch wel een belemmering.
Nu gaat de refoschool verhuizen, en wij mogelijk ook ;-). Als dat doorgaat staat de school weer bij ons om de hoek. Waarschijnlijk gaan we dan toch voor het gemak... als het verhuizen niet doorgaat voorlopig wordg het toch reizen, en dan kiezen we voor de gereformeerde school.

Ga vooral langs bij scholen waarin je mogelijk geinteresseerd bent. Maak een rondje door de school, proef de sfeer en ga het gesprek aan met de directeur bijv. Wij vonden dat in elk geval heel prettig.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 jan 2014 20:03

Gefeliciteerd MissF en AG!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 jan 2014 10:16

Gefeliciteerd missf en ag! Mooie foto van mooie dochter!

Tja qua scholen blijf ik het lastig vinden. Bij ons in de wijk zijn 3 scholen, waarvan 1 christelijke Het chr onderwijs is echter minimaal. Daarom naar de scholen in een naburig dorp gaan kijken. De dichtstbijzijnde school ( 5-10 minuten fietsen) was qua chr onderwijs wel wat bij ons paste, maar het gewone onderwijs helemaal niet. Daarnaast is de school qua mensen ook erg kliekerig, dus dat trok ons ook niet aan. Nu een school wat verder bij ons vandaan, op de fiets zo'n 20 minuten. Het chr onderwijs en het gewone onderwijs is erg goed. Alleen het aantal chr kinderen vind ik tegen vallen. Het merendeel doet (bijna) nergens aan.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 15 jan 2014 11:45

Schoolkeuze vinden wij ook wel lastig, maar we zijn er gelukkig wel uit.
Hier heb je wel een aantal chr scholen, maar inhoudelijk stelt dat niet zo veel voor,
Verder in de plaats verderop een ref. school en hier vlakbij nog een gereformeerde school. We zijn bij beiden wezen kijken. Dit ook omdat op de refo school wat meer kinderen uit de kerk zitten. En op de gereformeerde school maar een paar.
We voelden ons toch meer thuis op de gereformeerde school en die is ook nog eens vlakbij, dus die is het geworden.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 jan 2014 12:53

Tsja, wat scholen betreft is het hier makkelijk: er is 1 school en daar moet iedereen het mee doen, of je het leuk vindt of niet ;-)

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 15 jan 2014 13:35

@ LauraC: ;-), die keuze is dan gauw gemaakt!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 jan 2014 13:48

Wij hebben voor een reformatorische school gekozen.
De christelijke scholen hier zijn niet zo christelijk,
En ook al denken we anders over de doop, ze krijgt er goed christelijk onderwijs,
En dat vinden we erg belangrijk.

Hij is helaas niet om de hoek, zo'n 25 min fietsen,
Maar dat heb ik er voor over. Vind t belangrijker dat ze goed chr onderwijs krijgt
dan dat ik lekker snel heen en weer kan.

Oja, mijn man heeft ook op deze school gezeten,
en ik kende er ook al veel mensen van mn oude kerk/familie,
We wisten dus ook wel dat t gewoon een leuke, goede school is.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 jan 2014 14:11

LauraC schreef:Tsja, wat scholen betreft is het hier makkelijk: er is 1 school en daar moet iedereen het mee doen, of je het leuk vindt of niet ;-)

Hier zijn ook alleen gewone basisscholen, de godsdienstlessen gaan uit van het Roemeens-orthodoxe geloof, maar als je kunt aantonen dat je kind bij een andere kerk zondagsschool o.i.d. volgt, dan kun je daar vrijstelling van krijgen.
Je mag wel zelf kiezen bij welke leerkracht je je kind inschrijft en die leerkracht heb je dus van het 1e-4e jaar. Het is dus wel van belang dat je daarmee een beetje op een lijn zit, anders is het 4 jaar tobben. De klassen van de 'goede' leerkrachten zitten wel snel vol, dus je moet er op tijd bij zijn.
Maar goed, hier ga je pas op je 6e naar school, dus dat duurt nog wel even. Voor die tijd kleuterschool, dan kun je gewoon naar de dichtstbijzijnde.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jan 2014 15:51

Wij vinden christelijk onderwijs juist helemaal niet zo belangrijk. Wij kijken meer naar de vorm van onderwijs. En wij zijn ook uit gekomen op de vrije school, deze is nog geen 10 min. fietsen bij ons vandaan. Zoonlief gaat ook naar een kdv met veel aspecten van het antroposofische leef en leer wijze.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 jan 2014 22:42

Evelien: wijd niet verder uit over eigen keuzes, maar tof! zelf zie ik het als mooi meegenomen wanneer het in het verlengde ligt van thuis, maar de geloofsopvoeding vind ik, ligt thuis, ook kwa kennis en leerdingen!! voorleven van je kind en noem maar op.

Gaaf dat je keuze hebt in vrije scholen ed!! tof!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 jan 2014 23:01

Evelien schreef:Wij vinden christelijk onderwijs juist helemaal niet zo belangrijk. Wij kijken meer naar de vorm van onderwijs. En wij zijn ook uit gekomen op de vrije school, deze is nog geen 10 min. fietsen bij ons vandaan. Zoonlief gaat ook naar een kdv met veel aspecten van het antroposofische leef en leer wijze.

Dochter van een vriendin gaat ook naar de vrije school. Het heeft heel veel leuke kanten,
Ik schrok me alleen wel helemaal te pletter van de ouderbijdrage die ze moest betalen, ik zou dat niet kunnen opbrengen, zeker niet voor meer dan één kind,
Is dat bij jullie ook?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jan 2014 08:24

Geen idee, maar dat is ook niet echt een ding ofzo (althans bij ons). We zullen ook nooit een groot gezin worden.

Terug naar “Archief”