Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 25 dec 2013 20:26

Ik liet ook altijd een gedeelte weglopen in een luier. Nu kan hij het wel aanslikken/ Ik weet niet of er bij jou verschil tussen de borsten is? Bij mij is met name de linkerborst erg sterk met de tsr. Daarom geef ik hem 's morgens eerst de rechterborst, want dan gaat onderwijl de eerste druk ook al van de linker borst af.

Op dit moment ben ik wat aan het rommelen met de bv. Ik merk dat hij erg onrustig is aan de borst nu hij andere smaken aan het ontdekken is. Hij kijkt eigenlijk continu over zijn schouder wat er achter hem gebeurt en of hij wat te eten mist. En ik moet hem nu ook vaker 's avonds een fles na de bv geven, omdat hij gewoon nog honger heeft en er (bijna) niets uitkomt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 dec 2013 22:17

hier was de tsr ook altijd heftig. ik liet dan altijd het eerste er gewoon uitspuiten en daarna legde ik ze aan.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 29 dec 2013 20:56

ajl schreef:Ik liet ook altijd een gedeelte weglopen in een luier. Nu kan hij het wel aanslikken/ Ik weet niet of er bij jou verschil tussen de borsten is? Bij mij is met name de linkerborst erg sterk met de tsr. Daarom geef ik hem 's morgens eerst de rechterborst, want dan gaat onderwijl de eerste druk ook al van de linker borst af.

Op dit moment ben ik wat aan het rommelen met de bv. Ik merk dat hij erg onrustig is aan de borst nu hij andere smaken aan het ontdekken is. Hij kijkt eigenlijk continu over zijn schouder wat er achter hem gebeurt en of hij wat te eten mist. En ik moet hem nu ook vaker 's avonds een fles na de bv geven, omdat hij gewoon nog honger heeft en er (bijna) niets uitkomt.

Verstandig, dan help je hem en jezelf, lastig he, dat onrustige. Bij AJS helemaal niet, maar met RJB moest ik soms echt bewust even op bed gaan liggen, anders werd het gewoon een mega lange 'spelletjes' voeding.
Time flies when you have none!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 dec 2013 19:10

Dames... ik ben opzoek naar wijze raad en ervaringen. Ik ga volgende week weer werken en blijf borstvoeding geven. Dus, kolven met die hap. Mijn vraag is: hoe vervoeren jullie de gekolfde melk?
Ik werk ambulant in de stad, ik ga van de ene cliënt naar de volgende. Tussendoor ga ik dan hier dan daar op verschillende kantoren kolven. M'n gekolfde melk moet dus de hele dag mee op reis in de auto; hoe hou ik dat goed? Zou een koeltas met koelelement uit de vriezer genoeg zijn? Of zijn er nog andere briljante ideeen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 dec 2013 19:27

Ik heb een koeltasje met een koelelement erin en dat gaat prima. Op mijn werk hebben wij een koelkastje, maar als ik een dag naar klanten moet neem ik het koeltasje mee en dan is de melk 's avonds nog gewoon koel.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 dec 2013 20:45

Bij mijn kolfset zat ook een koeltasje met vrieselement. Ik geloof dat het 12 uur koel blijft. (langer zul je wel niet moeten werken;-)) (Van Mendela.)
Time flies when you have none!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 dec 2013 22:01

bedankt allemaal voor de tips.
die fonteinhouding was echt prut. ik hield hem onder z'n armen vast terwijl hij aan het drinken was, anders verdween zijn hele gezicht in mijn borst. niet echt relaxt drinken voor hem dus.
ik heb mijn eigen invulling gegeven aan de 'laid-back madonna' van parkiet ;-). gewoon de madonnahouding en dan flink achterover hangen (leek mij wel logisch). dat ging aardig.
momenteel is J erg verkouden en wil het drinken ook niet zo lekker. na een paar slokken laat hij weer los om adem te halen dus dan loopt er ook intussen wel voeding weg, dat scheelt.
morgen komt de wijkvpk langs, eens kijken of die nog tips heeft.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 jan 2014 19:57

Zo, ik heb m'n eerste werkdag gehad. Was behoorlijk gespannen en dan ook het kolfgedoe er nog bij. Gisteren 100 keer gekeken of ik alles had van die kolf. Vandaag sta ik in de kolfkamer, ontdek ik dat ik de stroomdraad van de kolf niet bij me heb. Wat voelde ik me een oen zeg!
Gelukkig had ik de onderdelen om handmatig te kolven wel bij me en ging het best goed. Ik werd ondertussen wel 3 keer gestoord. Of door 3 andere collega's die ook wilden kolven, of door 1 collega die 3 keer aan de deur kwam, ik weet het niet. Iig was het niet heel ontspannen.... :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 jan 2014 20:42

Tja dat kolven is ook niet mijn hobby. Ik vind het zo'n gedoe en bar ongezellig.

Ik vind de bv nu wel pittig worden. Het blijkt dat onze smulpaap weigert om een voeding in te leveren en gewoon zijn grote fruithap en warme prak ( vorige week al een bordje witlof, gekookte aardappelen en kip uit de oven) ernaast gaat eten. Al met al dus 6 keer bv en daarnaast de rest.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 08 jan 2014 23:01

@VPK had de wijkverpleegkundige nog goede tips?

@Acire
Dat lijkt me idd niet ontspannen kolven, als je zovaak gestoord wordt

@AJL
Zo dat klinkt wel als een goed eetzakje :D .

Hier is bv nog steeds 't "één en alles".
We zijn gestart met bijvoeding via de Rapley methode en hoewel DL 't heel leuk vindt, komen we nog niet verder dan bordje op haar hoofd, placemat in haar mond en eten op de grond :wink: .
Op zich geen probleem. We doen 't rustig aan, ook om de mogelijke allergie goed te kunnen monitoren, maar nu borstontsteking nummer tig zich heeft aangediend heb ik toch wel even een motiverende schop nodig om 't nog allemaal leuk te vinde :oops: .
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 09 jan 2014 07:03

Welke borstkolf gebruiken jullie? Heb zelf een Medela Swing éénzijdig maar vind dat lang duren. Heb in het verleden ook eens een dubbele van Medela gehuurd, dat ging top! Zou er nu zelf één aan willen schaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Je hebt verschillende Medela's, Avent en ook nog andere onbekende merken...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jan 2014 09:28

Ik heb op dit moment via marktplaats de medela adventure aangeschaft, echt ideaal. Kolven duurt ongeveer 10 minuten. Ook tweede hands nog wel een uitgave, ik was zo'n €175 kwijt, maar ook via marktplaats loopt het enorm.
Ik had hiervoor de swing. Ik was toen wel tevreden, maar deze is veel fijner.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jan 2014 09:30

@ duschka Misschien een rare vraag, maar als kinderen van 6 mnd zelf gaan eten, dan komt er toch nog niets binnen? In ieder geval niet de hoeveelheden die onze knaap al naar binnen werkt.
Gaap, hij kwam weer om 5 uur met een berenhonger.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 09 jan 2014 10:58

ajl schreef:@ duschka Misschien een rare vraag, maar als kinderen van 6 mnd zelf gaan eten, dan komt er toch nog niets binnen?.

Helemaal geen gekke vraag hoor en 't varieert nogal.
Sommige kinderen gaan toch binnen een paar weken al aanzienlijk "eten", maar gemiddeld genomen heb je voor Rapley wat meer tijd nodig. Ze krijgt natuurlijk wel wat binnen, maar dat is meer "per ongeluk" en omdat ik voor het eten voed (wat bij Rapley wel geadviseerd wordt), is de honger natuurlijk ook niet aanwezig. :D

@Kolf
Hier een Avent handkolf, maar dat is denk ik geen oplossing voor intensief kolven.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 09 jan 2014 11:32

Mmm Acire, dat lijkt me ook niet fijn kolven, volgende keer stroomdraadje mee ;)

Ik heb de medela pump in style advanced, met een rugzak en koeltas met vrieselement, bij de eerste heel veel gebruikt, nu wat minder omdat ik geen werk heb, maar hij doet het nog prima. Je bent met 10 minuten klaar, dat is wel fijn!

Terug naar “Archief”