Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Bambi schreef:Je moet eens weten waar Ger.Gem. dominees allemaal over preken.
Ik heb gisteren een preek gehoord over de visioenen van Amos, over het paslood in Amos 7.
Daar werden de kinderen constant bij betrokken.
En het eindigde met het de Here Jezus, die de zonden op Zich genomen heeft.
Wilsophie schreef:Ik heb net wat formulieren gelezen dat die een duizendjarig rijk afwijst, de opname van de Gemeente verzwijgt en dus alleen een opstanding op de Dag des Heeren predikt.
Een opstanding van 1 Korinthe 15 en 2 Thess. 5 wordt verzwegen en dat is nu precies onze hoop, laat ik zeggen mijn hoop en mijn geloofszekerheid en als je dat niet hebt en niet bezit dan ben je bang om te sterven.
Dan ben je bang om Hem te ontmoeten, wel ik zie er naar uit, en ik geloof dat die 1000 jaar de aanvang is van een eeuwig rijk van heiligen op aarde en in de hemel wat die formulieren ontkennen en dat rijk zal regeren vanuit Jeruzalem op de troon van David.
Als je niet uitziet naar alles wat de gelovige dus mij te wachten staat en je gelooft deze formulieren dan heb je geen hoop en geen zekerheid en klem je je vast aan dit tijdelijke leven. Dat is geen zekerheid, maar ongeloof.
Overigens die man van 51 had het vuurwerk zelf afgestoken.
Ik meende dat al, maar wilde eerst zekerheid via de politie hebben.
Bambi schreef:http://www.politie.nl/nieuws/2013/december/31/04-man-overleden-door-vuurwerk.html
Wilsophie schreef:Maar het is prachtig om te mogen genieten van alles wat onder de zon is. En dat doen wij dus danook..
Wilsophie schreef:
Rotterdam schreef "eigen schuld - dikke bult ?"
Eigen schuld zul je mij niet horen zeggen, ik houd niet van het woordje "schuld", maar ik verwerp wel de onmiddelijk vingerwijzing naar een ander en daar was geen sprake van.
Die vingerwijzing die stoort mij altijd en over wat danook.
Bambi schreef:Je kunt hem hier downloaden.
Hij is van emeritus-predikant ds. JS v.d. Net.
Het is de preek van 31-12.
Je moet alleen het 1e half uur doorspoelen, ze hebben de opnameapparatuur een half uur te vroeg aangezet.
http://www.kerkomroep.nl/?kerk.php#kerk.php?mp=10275
schelpje3 schreef:Laat maar Bambi, het is al tevergeefs.
Het wordt steeds leuker.. anderhalve week geleden zat je nog tot het drammerige aan toe de luisterstudies van broeder Baak te promoten en nu doe je zo tegen een ander? Over hypocrisie gesproken.Wilsophie schreef:Je kunt het niet met je eigen woorden kort samenvatten? Nou dan niet.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten