Het lijkt mij een goed idee om hier online een bijbelstudie te starten. We nemen elke keer een gedeelte die wel met elkaar bespreken.
Een aantal punten die belangrlijk zijn denk ik:
- Samen nadenken wat God tegen ons te zeggen heeft.
- Teksten in concreet maken zodat je kan zien wat dat in het dagelijks leven betekend.
- Omste buurten 1 tekst uitleggen, en eventueel voorgaande teksten er bij betrekken.
(ik denk dat het goed is om dit ff zo uit te proberen, om daarna mischien wat dingen in de opzet te wijzigen van deze bijbelstudie)
Filippensen 1
1. Paulus en Timotheus,1) dienstknechten van Jezus Christus, al den heiligen in Christus Jezus, die te Filippi zijn,2) met de opzieners3) en diakenen:4)
Comentaar hijwel:
De aanhef van deze brief waarin je kan zien aan wie deze brief geschreven is: dat is aan de Heiligen die in Christus zijn, en aan de opzieners en diakenen (dus den mensen die het gezag hebben bij ons in de gemeente) Verder vindt ik het woordtje dienstknechten heel mooi, wij zijn in Dienst bij jezus Christus, dus als je niks te doen hebt, mag je vragen aan Hem of hij nog werk voor je heeft. :
2 Genade zij u en vrede van God, onzen Vader, en den Heere Jezus Christus.
3 Ik dank mijn God, zo dikwijls als ik uwer gedenk.
4 (Te allen tijd in al mijn gebed voor u allen met blijdschap het gebed doende)
5 Over5) uw gemeenschap6) aan het Evangelie, van den eersten dag7) af tot nu toe;
6 Vertrouwende ditzelve, dat Hij, Die8) in u een goed werk9) begonnen heeft, dat voleindigen10) zal tot op den dag van11) Jezus Christus;
7 Gelijk het bij mij recht is,12) dat ik van u allen dit gevoel, omdat ik in mijn hart houde, dat gij, beide in mijn banden, en in mijn verantwoording13) en bevestiging van het Evangelie, gij allen, zeg ik, mijner genade14) mede deelachtig zijt.
8 Want God is mijn15) Getuige, hoezeer ik begerig ben16) naar u allen, met innerlijke17) bewegingen van Jezus Christus.18)