Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Boerin » 27 nov 2013 18:49

Marloes1g schreef:Ammoniak (verdunnen) stinkt gruwelijk maar werkt het beste. :mrgreen:

Dit was de beste tip, bedankt, heb het alleen niet verdund. Zo dat ging rap, hop, alle kindertekeningen van de deuren af, vetvlekken en weet ik wat er allemaal was. Mijn huis is nog nooit zo schoon geweest, jammer dat ik er nu uitga. De verhuizers kwamen binnen. Ammonia!! zegt ie.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 16 dec 2013 16:09

Een man komt thuis van zijn werk en vindt in zijn huis één grote warboel
de kinderen lopen rond in hun pyjama, overal liggen lege verpakkingen,
de afwas is niet gedaan, de woonkamer ligt bezaaid met speelgoed,
er liggen overal boekjes en er ligt een plas cola op de vloer.
De man denkt dat zijn vrouw ziek is en gaat de trap op, bijna struikelend over kinderkleren en speelgoed.
Hij treft zijn vrouw in bed aan, nog steeds in nachtjapon,
ze is een boek aan 't lezen.
Als hij binnenkomt glimlacht ze en zegt:
"dag schat!"
De man vraagt wat er gebeurd is en zijn vrouw zegt:
"weet je schat, elke dag vraag je me wat ik gedaan heb"
"ja," zegt de man.
"wel, vandaag heb ik dat dus NIET gedaan"

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Ruth2 » 16 dec 2013 16:33

:mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Boerin » 29 dec 2013 13:48

Ik heb een nieuwe zwabber en daar heb ik me net mee uitgeleefd. Leuk zeg zo'n ding. Ik heb hier zeil en een hele goeie stofzuiger, maar een beetje te goed. Het kwam helemaal omhoog in de hoeken en je komt haast niet vooruit. Had m'n pa ineens een geweldige tip: je kunt de stofzuiger op een wat lagere stand zetten, want er is niet zo'n dingetje waar je lucht in kunt laten op deze. Daar zou ik nou echt nooit opgekomen zijn.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor ajl » 06 jan 2014 10:53

Dames, wat voor matrassen hebben jullie op jullie bed? Wij zijn op dit moment zoekende. Ons huidige matras is 14 jaar oud ( en door manlief indertijd aangeschaft. Op dit moment worden wij een beetje gebroken wakker en hebben wij sterk het vermoeden dat het aan de matras ligt. Wij hebben een gewone bedombouw en geen boxspring. Hebben jullie 2 eenpersoonsmatrassen of een 2 persoons?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 06 jan 2014 10:56

ajl schreef:Dames, wat voor matrassen hebben jullie op jullie bed? Wij zijn op dit moment zoekende. Ons huidige matras is 14 jaar oud ( en door manlief indertijd aangeschaft. Op dit moment worden wij een beetje gebroken wakker en hebben wij sterk het vermoeden dat het aan de matras ligt. Wij hebben een gewone bedombouw en geen boxspring. Hebben jullie 2 eenpersoonsmatrassen of een 2 persoons?

Als je niet te duur uit wilt zijn, heeft L een B akker prima matrassen, voor een vriendelijke prijs.(rond de 200 euro)
Superzachte tijk, en niet te zacht, noch te hard. Mijn dochter slaapt er heerlijk op.
Wij zelf hebben latex matrassen, maar hopen dit jaar over te gaan op een boxspring.
Het ledikant en lattenbodems gaan het zachtjes begeven.
Maar wat een keuze ook daarin is :roll: het begint met een paar honderd euro en eindigt met...... 50.000, voor zo'n aanstellerige scandinavische met paardenhaar.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor cornelia77 » 06 jan 2014 15:03

Wij hebben twee eenpersoons matrassen, omdat een tweepersoons zo lastig is om te draaien. Maar dan wel gewoon opgemaakt als één bed. Dus met een tweepersoons sloop. Je merkt bijna niet dat het twee matrassen zijn.
Er zijn zoveel matrassen in veel verschillende prijsklassen. Je moet echt kijken wat je zelf lekker vindt. Een goede matras is wel belangrijk!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor juffiejuf » 06 jan 2014 16:35

Hier twee 1 persoons matrassen maar dat komt omdat wij lattenbodems hebben die verstelbaar zijn. Dat gebruiken we alleen maar tijdens een kraamweek dus verder nutteloos voor ons. Ook als wij een tweepersoons hoeslaken er over hebben dan vind ik het totaal niet handig door de gleuf. Als M. bij ons 's ochtends in bed ligt verdwijnt hij soms gewoon een stukkie ;-) We blijven last houden van die gleuf. Mmm... als wij het opnieuw zouden kopen weet ik niet of ik dit nog zou willen. Qua prijs heb je zoveel verschillen. Wij hebben dure matrassen maar of het nu echt zoveel beter is?! Ik twijfel daar toch wel over.

Bambi

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Bambi » 06 jan 2014 16:45

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 05:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Memmem » 06 jan 2014 17:06

Wij hebben ook 2 lattenbodems en 2 matrassen, zelfs opgemaakt met 2 hoeslakens, nergens last van. Wel hebben we lattenbodems met extra vering aan de zijkanten waardoor er geen kuil oid ontstaat, dus heen kind of jezelf die wegzakt

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor *Annet* » 06 jan 2014 17:12

Wij hadden ook 2 matrassen in 1 ledikant. Ging prima tot ze aan vervanging toe waren, toen kregen wij ook een gleuf met de nieuwe matrassen. We hebben toen aan de zijkant een houten balk van 2 meter lengte naast het matras gelegd en we sliepen weer gleufloos. Nu hebben we sinds een half jaar een boxspring, heerlijk!
ja, dat is mijn mening dan he.....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 06 jan 2014 17:43

*Annet* schreef:Wij hadden ook 2 matrassen in 1 ledikant. Ging prima tot ze aan vervanging toe waren, toen kregen wij ook een gleuf met de nieuwe matrassen. We hebben toen aan de zijkant een houten balk van 2 meter lengte naast het matras gelegd en we sliepen weer gleufloos. Nu hebben we sinds een half jaar een boxspring, heerlijk!

Dus jullie hebben er eentje. Kun je me zeggen waar we op moeten letten want de keuze is eindeloos. :?
En na een middag shoppen ligt alles lekker.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2014 17:44

Kijk wel of het door het trapgat kan... :lol:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 06 jan 2014 17:48

Evelien schreef:Kijk wel of het door het trapgat kan... :lol:

Bouwpakket :mrgreen: en anders halen we het raam eruit, zit toch aan de straatkant. :-oo

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2014 18:01

:lol: :lol: Wij hadden een boxspring gekregen, onderstel. Alleen moesten er we nog een matras voor kopen. Was alleen niet zo slim van ons dat we eerst het matras kochten en pas later de boel naar boven gingen brengen. We hadden een alto'tje, het matras op het dak gebonden. Dat waren nog eens leuke tijden.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten