Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Ergernissen

Berichtdoor meribel » 25 nov 2013 12:55

rotterdam schreef:Uiteraard wordt je aangeklaagd - 1) kinderen slaan is terecht verboden 2) Andermans kinderen slaan in een volle winkel -hoe verzin je het om dit goed te vinden.

mealybug schreef:[
Wie zijn kinderen liefheeft, kastijdt ze.
Ga maar eens opzoeken in je bijbel wat er met een weerbarstige zoon gedaan moet worden.

Ehh mealybug...wie 'zijn' kinderen liefheeft of wie kinderen liefheeft?

Hoeveel heb je er al gekastijd mb?

Verder @ineke kitty, ik neem aan dat jij je kinderen dan op de franse manier heb grootgebracht als je het zo verheerlijkt, en ook de kinderen om je heen, prima hoor, maar ik waardeer de Nederlandse cultuur zeer en houdt het zo als ik het nu doe.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 nov 2013 12:57

Geen, want ik heb gelukkig geen kinderen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 nov 2013 12:58

Nou als rotterdam schrijft dat je niet andermans kinderen moet slaan, waarom kom je dan aan met die tekst?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 nov 2013 13:03

meribel schreef:Nou als rotterdam schrijft dat je niet andermans kinderen moet slaan, waarom kom je dan aan met die tekst?

Mijn tekst was van toepassing op zijn punt 1.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 25 nov 2013 13:06

meribel.

tja, 's lands wijze 's lands eer zeg ik dan altijd maar.

Ik heb mijn kinderen overigens met de Bijbel opgevoed, en of dat de "Franse manier" is betwijfel ik.
Ik heb daarentegen wel Franse voorouders, vandaar waarschijnlijk mijn "liefde" voor Frankrijk.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 25 nov 2013 13:13

Jvslooten schreef:Hoort dat niet bij een andere bedeling, toevallig? :-oo

De bijbel als grabbelton - je haalt er gewoon uit wat in je straatje past.

Het staat niet letterlijk in de bijbel, dus hier op refoweb zal het wel een zwak argument zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat Christus kinderen zou slaan.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 25 nov 2013 14:04

rotterdam schreef:De bijbel als grabbelton - je haalt er gewoon uit wat in je straatje past.

Het staat niet letterlijk in de bijbel, dus hier op refoweb zal het wel een zwak argument zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat Christus kinderen zou slaan.

De kinderen wilden tot Hem komen en hij zei: Petrus, haal die vervelende gasten eens weg en geef ze een draai om hun oren, dan kan Ik weer verder gaan met tegen hoeren en tollenaars zeggen dat Ik ze niet veroordeel.
Volwassenen mogen doen wat ze willen en sorry de porrie zeggen, dan is het weer goed, want alles is genade en we zijn niet meer onder de wet, maar voor kinderen geldt dat niet. Die moeten lijfstraffen, want dat staat in het O.T. Spaar uw roede niet.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 25 nov 2013 14:27

Christus slaat ook niet en tuchtigen of vertaald als kastijden is het Griekse woord pedagoog, of pedagogiek en om Rozijn te beantwoorden, ja ik woon tussen die zogenaamd strenge opgevoede kinderen en geniet van het merendeel wat door de schoolleiding keurig aangestuurd wordt en diep respect voor hen. Maar ook praat ik wel eens met hen en hoor hun eigen ervaringen met sommige ouders.
Het zijn ook die kinderen die veel baldadigheid uithalen buitenshuis en buiten de schoolmuren.
De politie is menigmaal bij de basisschool waar ik tegenover woon geweest op verzoek van buren van de aangrenzende panden vanwege overlast.
Op hun verzoek bellen wij ook regelmatig over misstanden, ik ga verder niet in op details.

Dat is de andere kant van een strenge opvoeding Rozijn. Dat lees je ook in het boek van: "wij dansen niet". En nog meer boeken die erover gaan, ook de boeken over het jodendom laten vaak een keerzijde zien.

Wat het Franse kampgebeuren betreft. De staat vergoedt een groot deel althans bij de kampen die mijn familie hebben geleid en dan vooral ook om kinderen met het evangelie te confronteren.
Mijn dochter heeft en andere familie hebben hen vaak geassisteerd bij het vele werk wat dit inhoudt.
NIettemin een rijke ervaring.
Mijn oom en tante zijn inmiddels genationaliseerd, maar van oorsprong Nederlanders.
Ik kan even niet op de naam van het terrein van die kampen komen, ik ben er wel ooit een keer geweest.
Het bestaat niet meer.

Jammer dat de leer van de bedelingen dreigt bespot te worden en men er een grabbelton van maakt.
Terwijl het een Bijbelse aangelegenheid is.
Zulke uitspraken leveren mij een waarschuwing op. Al weet ik niet wie en wat er een waarschuwing krijgen. Ik ben er denk ik te open over.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 25 nov 2013 14:41

Wilsophie: "Wat het Franse kampgebeuren betreft, de Staat vergoed een groot deel".

Dat ligt er maar aan. Er zijn particuliere vakantiekampen, en kampen die inderdaad door de Staat gedeeltelijk worden gesubsidieerd.

Ik spreek ook niet over kinderkampen waar het Evangelie wordt verteld aan kinderen, maar over kampen waar gewoon discipline wordt gehandhaaft door professionele leiding die daarvoor is opgeleid.
In de Evangelische Gemeente, waar mijn dochter jarenlang deel van heeft uitgemaakt, hebben zij een zelfstandig kindervakantiekamp, waar uiteraard wel de Bijbel wordt gehanteerd. Deze valt dus onder de "particuliere" sector, en krijgt geen subsidie van de Staat.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 25 nov 2013 14:44

Wilsophie schreef:De politie is menigmaal bij de basisschool waar ik tegenover woon geweest op verzoek van buren van de aangrenzende panden vanwege overlast.
Op hun verzoek bellen wij ook regelmatig over misstanden, ik ga verder niet in op details.
Wat een onzin, ik heb daar vijf jaar op school gezeten en bijna nooit een incident meegemaakt. En alle keren dat de politie langskwam was dat alleen voor de jaarlijkse verkeersvoorlichting.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 25 nov 2013 14:59

O ik zit te liegen?
Waren in jouw tijd al die huizen gebouwd die er nu staan dan?
Of kom je net van school af, want de meeste huizen zijn bewoond vanaf 2007. Je bent 21 meen ik en de overlast in het winkelcentrum is nog steeds schrikbarend volgens de winkeliers. En dat is in menige plaats zo want ze mogen niet voor niets niet in groepsverband de supermarkt in. Maar je bent ongetwijfeld het braafste jochie van de klas geweest.
Vrijdag j.l. was er nog motorpolitie op het schoolterrein aanwezig al weet ik niet altijd waar het over gaat uiteraard. Soms wel. Want de tam-tam werkt hier prima.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 25 nov 2013 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 nov 2013 15:01

Een ergernis is het als iemand aantoonbaar liegt.
Je confronteert hem, met bewijzen en dan blijft deze toch stug volhouden. ](*,)
Hoe gaan jullie hiermee om?
Ik kan hier nl. erg boos om worden. :oops:

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 25 nov 2013 15:15

Wilsophie schreef:O ik zit te liegen?
Waren in jouw tijd al die huizen gebouwd die er nu staan dan?
Of kom je net van school af, want de meeste huizen zijn bewoond vanaf 2007. Je bent 21 meen ik en de overlast in het winkelcentrum is nog steeds schrikbarend volgens de winkeliers. En dat is in menige plaats zo want ze mogen niet voor niets niet in groepsverband de supermarkt in. Maar je bent ongetwijfeld het braafste jochie van de klas geweest.
Vrijdag j.l. was er nog motorpolitie op het schoolterrein aanwezig al weet ik niet altijd waar het over gaat uiteraard. Soms wel. Want de tam-tam werkt hier prima.

2007? volgens mij ben je een beetje in de war. In maart 2005 waren de meeste woningen daar al opgeleverd namelijk. Maar dat geeft niet, foutje kan iedereen overkomen.

Je bent alleen nog een keer in de war, want basisschoolkinderen komen onder schooltijd niet in het winkelcentrum.. die mogen het schoolplein niet verlaten. Ik denk dat je in de war bent met de Middelbare school, die je trouwens ook moet kunnen zien liggen. En nee, ik ben nooit in één winkel geweerd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 25 nov 2013 16:17

007? volgens mij ben je een beetje in de war. In maart 2005 waren de meeste woningen daar al opgeleverd namelijk. Maar dat geeft niet, foutje kan iedereen overkomen.

Je bent alleen nog een keer in de war, want basisschoolkinderen komen onder schooltijd niet in het winkelcentrum.. die mogen het schoolplein niet verlaten. Ik denk dat je in de war bent met de Middelbare school, die je trouwens ook moet kunnen zien liggen. En nee, ik ben nooit in één winkel geweerd.

Misschien wel, maar mijn woning niet. Ik woon hier sinds 2007. Dat is geen foutje dat staat in mijn verkoopovereenkomst.
Ik had het inderdaad over de beide scholen en verder vind ik het wel goed zo.
Ik ben niet in de war, ik weet heel goed waar ik het over heb. En het ging over de politie die vaak opgeroepen werd door misdragingen waar ik niet op in wilde gaan qua details, dat jij dat nu toepast en specificeert was niet mijn insteek.
Ik laat mij niet afleiden van waar het werkelijk om ging, althans ik doe mijn best.
Je mag van mij alles beter weten op je 21e jaar. Het brengt je vast heel ver in de maatschappij.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 25 nov 2013 17:33

Wilsophie schreef:Misschien wel, maar mijn woning niet.
Je spelt 'appartement' verkeerd :wink:

Wilsophie schreef:Ik woon hier sinds 2007. Dat is geen foutje dat staat in mijn verkoopovereenkomst.
Dat klopt, die is inderdaad later gebouwd, tegelijk met de sporthal. Dat kun je ook zien op Google Maps.

Wilsophie schreef:Ik ben niet in de war, ik weet heel goed waar ik het over heb.
Oké, dan neem ik mijn woorden terug. Dan schrijf je alleen maar verwarrend.

Wilsophie schreef:Je mag van mij alles beter weten op je 21e jaar. Het brengt je vast heel ver in de maatschappij.
Gaat het daarom? Schatten verzamelen waar de mot en de roest ze kan verteren?

Terug naar “Slow Chat”