Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Ergernissen

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 17:05

ineke-kitty schreef:"Niets zo vervelend als Nederlanders het vaderland verlaten hebben en daarna met een berg kritiek komen".

Wel, die Nederlanders hebben het "vaderland" niet voor niets verlaten.
Mijn dochter is 10 jaar geleden geemigreerd naar Frankrijk, vanwege het maatschappelijke systeem in Nederland, waar zij zich mateloos aan ergerde.
In Frankrijk zijn een heleboel dingen veel en veel beter geregeld, alleen al binnen het belastingsysteem om maar eens 1 voorbeeld te noemen.

gelukkigste landen ter wereld 2013 – Denemarken op 1 - Nederland op 4 – Frankrijk 25 – Duitsland 26
bron; The World Happiness Report 2013

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 nov 2013 17:07

Maar ook dat kan op verschillende manieren he. :wink:

Wij gingen gisterochtend met z'n allen naar een kleding en schoenenzaak. Voor het eerst zonder buggy/kinderwagen. Heel af en toe een enorm protest van zoonlief, omdat hij toch schoenen moest passen. Maar verder stal hij zijn aandacht enorm met zijn klompen die hij aan had en vriendelijke glimlach. Het ergste kwam nog, waar ik eigenlijk best wel om heb gelachen, hij moest en zou de grote zware tas vol spullen dragen. Een gegil, het was nog 1 minuut. Hoppa in het zitje bij papa en weg fietsen is dan in ons geval de beste optie. We waren nog niet weggefietst of hij zat al te zingen.

Ik zou niet met een kind dat rond vliegt kunnen winkelen. Zou gek worden.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 17:09

"Gelukkigste landen ter wereld"

Gaat het hier nu over wat het gelukkigste land zou zijn, of gaat het over maatschappelijke fatsoensnormen met betrekking tot het gedrag van kinderen?
Geen idee of daar ooit onderzoek naar gedaan is.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 17:09

ineke-kitty schreef:
"In moslimlanden slaan de mannen hun vrouwen, ook erg effectief".

Ook deze vergelijking ontgaat me volledig.

Gek he die reactie had ik wel verwacht ](*,)

Dat krijg je als je altijd denkt dat jij gelijk hebt.

Begrijp je niet dat je wil opleggen d.m.v. geweld altijd fout is ? Vreemd.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 nov 2013 17:10

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2013 17:12

Ik ben het daar ook mee eens. Ik stam nog uit de tijd dat in de ziekenhuizen niet meer dan 2 personen bezoek werd toegestaan en niet op het bed zitten e.d. en als jongste bediende destijds moest ik daarom toezien.
Kinderen die nooit leren dat ze zich moeten aanpassen en "zichzelf mogen zijn" kunnen in een kerkdienst of andere bijeenkomst geen 10 minuten stil zitten en stil zijn.
Zowel mijn kinderen en kleindkinderen en niet omdat ik de norm ben, maar omdat wij met elkaar zo opvoeden zitten in een dienst die best lang duurt heel stil.
Waarom zou je ze dat niet leren?

En in winkels?
Gewoon afspraken maken thuis dat er geen gejengel wordt verwacht bij snoep of bij de kassa. Dat ik altijd aan hen denk, en dat ze zich moeten gedragen in deze omgeving van volwassenen.
Zo ook in restaurants of noem maar op. Als je goede afspraken maakt en consequent bent hoef je geen "drama's te verwachten in openbare gelegenheden.
Ik heb onlangs met de dames uit een zwembad gesproken. Wat kost het die mensen om de boel in het gareel te houden. Het pesten is vreselijk van pubers, t.a.v. kleine kinderen.
Ik heb het zelf gezien , want ik kon het niet geloven.
Ze worden daar gedumpt om 14 uur en om half 5 opgehaald met een paar euro in hun zak, maar wat een ravage veroorzaken die kinderen en maken dingen kapot. Niet te filmen echt waar.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 17:15

ineke-kitty schreef:"Gelukkigste landen ter wereld"

Gaat het hier nu over wat het gelukkigste land zou zijn, of gaat het over maatschappelijke fatsoensnormen met betrekking tot het gedrag van kinderen?
Geen idee of daar ooit onderzoek naar gedaan is.

Het is een onderzoek van de VN.

Hoe dan ook, Nederland staat op de 4e plaats

maatschappelijke fatsoensnormen - wat zijn dat? wie gaat dit bepalen ? de meerderheid ?of jij ?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 17:18

[quote="Bambi"

Mijn vraag is altijd: "Hoe komen ze aan die uitslagen? Mij vragen ze nooit iets."
Niet dat ik uit Nederland weg zou willen, want ik praat het liefst in mijn eigen taal.[/quote]

The World Happiness Report 2013 reveals fascinating trends in the data judging just how happy countries really are. On a scale running from 0 to 10, people in over 150 countries, surveyed by Gallup over the period 2010-12, reveal a population-weighted average score of 5.1 (out of 10). Six key variables explain three-quarters of the variation in annual national average scores over time and among countries. These six factors include: real GDP per capita, healthy life expectancy, having someone to count on, perceived freedom to make life choices, freedom from corruption, and generosity

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 17:18

"Ik zou niet met een kind dat rond vliegt kunnen winkelen"

Nee, begrijp ik, en toch gebeurt dit maar al te vaak, moeders die hun kinderen absoluut niet in de hand kunnen houden, en dan spreek ik over kinderen die langdurig meegesleept worden van de ene winkel naar de andere. Uiteraard worden zij het dan beu en beginnen te jengelen of te zeuren, of zelfs te gillen, op de grond gaan liggen te stampen.

En dan zouden wij, als winkelpersoneel, daar niets over mogen zeggen?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 17:22

ineke-kitty schreef:
En dan zouden wij, als winkelpersoneel, daar niets over mogen zeggen?

Klopt - je mag de ouders aanspreken maar niet de kinderen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 17:28

"Begrijp je niet dat je wil opleggen d.m.v. geweld altijd fout is?"

Wie heeft het hier over geweld?

Ik heb het over normale fatsoensnormen die een ouder een kind zou moeten meegeven in de opvoeding, zoals je fatsoenlijk gedragen in een openbare gelegenheid.
Als je dan "een corrigerende tik op de billen" als geweldpleging ziet, heb je een totaal verkeerd beeld van wat het woord "geweld" inhoudt naar mijn mening.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 nov 2013 17:29

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 17:35

"Klopt - je mag de ouders aanspreken maar niet de kinderen".

Normaal gesproken doe ik dat ook, maar veel ouders die ik daarop aanspreek, zijn niet voor rede vatbaar, omdat zij, vervolgens hun kinderen gewoon hun gang laten gaan.
Denk je nu werkelijk dat ik zomaar een kind bij z'n kladden pak en het aanspreek op zijn gedrag?
Uiteraard spreek in eerste instantie de ouder [s] aan.
Als ik die tenminste kan "vinden" in alle drukte om me heen.

Kinderen die "loslopen" weten soms zelf niet eens waar hun ouders zich bevinden, en ja, dan spreek ik hen rechtstreeks aan op hun gedrag.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 17:40

Bambi schreef:En dat is volgens jouw normen en waarden, neem ik aan? :mrgreen:

Nee dat is geldende praktijk.
Ook als je een probleem hebt met een personeelslid ga je naar zijn of haar chef.

Het is ook voor je eigen veiligheid, als een wildvreemde mijn kinderen zou slaan neem ik maatregelen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2013 17:42

Weet je Ineke, soms is het personeel zo jong en onervaren in de winkels dat ze er geen raad mee weten.
De mensen in die speelgoedwinkel waren echt ten einde raad omdat alle speelgoed met batterijen en geluiden aan werden gezet en sommige dingen gewoon kapot gemaakt.
Hoe vaak kopen wij geen spullen die het niet doen? Of kapot zijn?
Ik gister nog.
Maar goed dat is ook de inrichting van de winkels aangepast in deze tijd, met alle gevolgen van dien ,dus ook het stelen is een grote ramp. Weet je hoeveel kinderen stelen uit deze winkels?

Terug naar “Slow Chat”