ziekenzalving

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: ziekenzalving

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2013 22:05

rotterdam schreef:Toch vreemd dat er mensen zijn die alles precies weten.

Mensen zoals jij zal je bedoelen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 sep 2013 21:34

Weer een tekst uit het verband om te zeggen dat de Bijbel in raadselen spreekt.
De Bijbel is glashelder en natuurlijk begrijp ik niet alles maar dan mag je er toch om vragen?
Je mag toch vertrouwen op de leiding van de Heilige Geest om Gods Woord te verstaan.
Dat heeft toch niets met eigen wijsheid te maken.
Ik ben van een forum gewipt omdat ik een ander zienswijze had over een onderwerp.
Dat zeggen ze niet, want er is altijd wel een regel te bedenken die ik heb overtreden.
Niet zo moeilijk met een open boek wat ik ben. Zo te tekkelen hoor.

En dat is geen wijsheid hoor, maar eigenwijsheid. Het zij zo.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 sep 2013 22:08

Wilsophie schreef:Weer een tekst uit het verband om te zeggen dat de Bijbel in raadselen spreekt.

Precies, behalve die ene tekst, die hen als enige wél volkomen duidelijk is. Het is zoals Paulus al schreef, eigenwillige godsdienst wat nergens toe dient dan de verzadiging van het vlees.

tegendraadje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tegendraadje » 02 okt 2013 18:06

Gebedsgenezing pas er mee op:

Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.( Matt.24:24 )

bidden hoop geloof en oprechte liefde kunnen je genezen.

Als mensen gaan genezen om zieltjes te winnen is het een slechte zaak.
Laatst gewijzigd door tegendraadje op 02 okt 2013 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 okt 2013 18:13

Pas er idd mee op, door eerst te lezen wat ziekenzalving nou eigenlijk betekend. Dat voorkomt een hoop uitspraken die niet hoeven.

tegendraadje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tegendraadje » 02 okt 2013 18:45

Faramir schreef:Pas er idd mee op, door eerst te lezen wat ziekenzalving nou eigenlijk betekend. Dat voorkomt een hoop uitspraken die niet hoeven.

dank je ik haalde 2 dingen door elkaar omdat het net ook over J Zijlstra ging

Ziekenzalving zelf is eigenlijk toch onderdeel van het bidden voor een zieke..
ja dat kun je altijd proberen maar dan moet iedereen er die zich in dezelfde kamer bevindt er wel mee instemmen en geloven

weet zelfs iemand waarbij dit gebeurd is lag in Coma voor lange tijd. alleen dat andere mensen dat dan weer moeten weten dat dat is gebeurd is denk ik niet helemaal goed

Riska

Berichtdoor Riska » 02 okt 2013 20:24

Faramir schreef:Pas er idd mee op, door eerst te lezen wat ziekenzalving nou eigenlijk betekend. Dat voorkomt een hoop uitspraken die niet hoeven.

Precies - volstrekt mee eens!

tegendraadje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tegendraadje » 03 okt 2013 12:21

Riska lees dan zelf ook even het hele topic door en zie mijn bovenstaande tekst. ik heb dat bericht aangepast. het ging eerder over gebedsgenezers en haalde dat per ongelijk door elkaar! ik moet even wennen op dit forum met berichten plaatsen en de snelheid waarmee je berichten terug krijgt

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 04 okt 2013 14:29

tegendraadje schreef:Riska lees dan zelf ook even het hele topic door en zie mijn bovenstaande tekst. ik heb dat bericht aangepast. het ging eerder over gebedsgenezers en haalde dat per ongelijk door elkaar! ik moet even wennen op dit forum met berichten plaatsen en de snelheid waarmee je berichten terug krijgt

Elk woordje wordt gewikt en gewogen, en Riska heeft een groot hart!

Riska

Berichtdoor Riska » 04 okt 2013 17:43

@ Hubert: Dank je... :wink:

@:tegendraadje: ik begreep ook je reactie naar mij toe niet helemaal.
Als jij het hele topic had doorgelezen dan zou je weten dat ik de ziekenzalving een waardevol gebeuren vind, dat niets met gebedsgenezing of hocus pocus te maken heeft. Een gebeuren waarbij - vaak terminale - patiënten zich gezegend weten.

Terug naar “[Religie] - Open forum”