Moderator: Moderafo's
Jess schreef:Ben nu op een leeftijd waarop het niet meer zo verstandig is om zwanger te raken. Heb een mooi, wel druk, gezin en beiden hebben we echt geen kinderwens meer. Was altijd heel vruchtbaar dus we proberen altijd goed uit te kijken, voorbehoedsmiddelen hebben we niet vaak gebruikt. Denk er toch regelmatig aan om me te laten steriliseren, maar denk dan ook daarbij dat ik dat wil doen voor mijn eigen gemak zodat we nergens meer rekening mee hoeven te houden. Het is toch een ingreep in je lichaam, in de natuur, in God's schepping. Moeilijk punt.
Denk er toch regelmatig aan om me te laten steriliseren, maar denk dan ook daarbij dat ik dat wil doen voor mijn eigen gemak zodat we nergens meer rekening mee hoeven te houden. Het is toch een ingreep in je lichaam, in de natuur, in God's schepping. Moeilijk punt.
@ AJL, anti conceptie zie ik niet als ingrijpen in de natuur, sterlisatie wel omdt je dan iets in je lichaam uitschakelt. Net zelfde reden waarom sommigen geen oorbellen mogen: je bent niet geboren met gaatjes in je oren. En mijn man durft sterilisatie niet aan. Vriend van hem heeft het wel gedaan en die had er flink last van. En het blijven mannen he
Boaz schreef:Anti conceptie zoals de pil grijpt flink in in je hormonale stelsel, de gedachte dat sterilisatie wel kan en hormoontabletten niet, is inconsequent.
Jess schreef:
@ AJL, anti conceptie zie ik niet als ingrijpen in de natuur, sterlisatie wel omdt je dan iets in je lichaam uitschakelt. Net zelfde reden waarom sommigen geen oorbellen mogen: je bent niet geboren met gaatjes in je oren. En mijn man durft sterilisatie niet aan. Vriend van hem heeft het wel gedaan en die had er flink last van. En het blijven mannen he![]()
meribel schreef:Ja als je de natuur helemaal op alle vlakken zijn gang wil laten gaan.....![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten