Is gezinsplanning ook in onze gezindte gewoon geworden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jess
Sergeant
Sergeant

Re: Is gezinsplanning ook in onze gezindte gewoon geworden?

Berichtdoor Jess » 30 sep 2013 13:07

Ben nu op een leeftijd waarop het niet meer zo verstandig is om zwanger te raken. Heb een mooi, wel druk, gezin en beiden hebben we echt geen kinderwens meer. Was altijd heel vruchtbaar dus we proberen altijd goed uit te kijken, voorbehoedsmiddelen hebben we niet vaak gebruikt. Denk er toch regelmatig aan om me te laten steriliseren, maar denk dan ook daarbij dat ik dat wil doen voor mijn eigen gemak zodat we nergens meer rekening mee hoeven te houden. Het is toch een ingreep in je lichaam, in de natuur, in God's schepping. Moeilijk punt.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 30 sep 2013 13:27

Jess schreef:Ben nu op een leeftijd waarop het niet meer zo verstandig is om zwanger te raken. Heb een mooi, wel druk, gezin en beiden hebben we echt geen kinderwens meer. Was altijd heel vruchtbaar dus we proberen altijd goed uit te kijken, voorbehoedsmiddelen hebben we niet vaak gebruikt. Denk er toch regelmatig aan om me te laten steriliseren, maar denk dan ook daarbij dat ik dat wil doen voor mijn eigen gemak zodat we nergens meer rekening mee hoeven te houden. Het is toch een ingreep in je lichaam, in de natuur, in God's schepping. Moeilijk punt.

Ach vraag gewoon wat God wil. Ik wilde me laten steriliseren, zie niet in wat er verkeerd aan is, had al een afspraak gemaakt. Ik was al vrij oud en we hadden er twee, want het lukte eerst jaren niet. Maar toen net een week vantevoren zei God dat Hij wilde dat ik er nog een kreeg. Dus weer afgezegd, ze keken wel raar op. Daarna heb ik me wel laten steriliseren met 39.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 30 sep 2013 13:33

Denk er toch regelmatig aan om me te laten steriliseren, maar denk dan ook daarbij dat ik dat wil doen voor mijn eigen gemak zodat we nergens meer rekening mee hoeven te houden. Het is toch een ingreep in je lichaam, in de natuur, in God's schepping. Moeilijk punt.

Is dat erg als je iets voor je gemak of gezondheid doet? Hoe kan het komen dat je zoiets moeilijk vindt?
Ik denk dat het minnespel er veel fijner van wordt. Waarom niet iets positiever benaderen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 sep 2013 18:48

Ik begrijp nooit zo goed waarom onthouding geen ingrijpen is in de natuur en anti conceptie en sterilisatie wel. Is dat omdat je jezelf 'straft' door geen seks te mogen hebben in die periode?

En waarom geen sterilisatie van je partner? Voor een man is het een hele kleine ingreep.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 30 sep 2013 18:58

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 30 sep 2013 19:55

We hebben van God gezond verstand gekregen. En soms denk ik dat Hij vraagt om dat verstand te gebruiken. Voor sommigen betekent dat inderdaad anticonceptie of zelfs sterilisatie. Hij vraagt niet om maar door te gaan met kinderen krijgen. En hoe je daarmee omgaat is tussen jouw God en jou.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 30 sep 2013 21:43

grrrrrrrrrr 3e poging

@ AJL, anti conceptie zie ik niet als ingrijpen in de natuur, sterlisatie wel omdt je dan iets in je lichaam uitschakelt. Net zelfde reden waarom sommigen geen oorbellen mogen: je bent niet geboren met gaatjes in je oren. En mijn man durft sterilisatie niet aan. Vriend van hem heeft het wel gedaan en die had er flink last van. En het blijven mannen he :wink:

@Bambi, zoals jij het zegt ervaar ik het dan gevoelsmatig.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 30 sep 2013 21:56

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 01 okt 2013 08:45

Jess schreef:
@ AJL, anti conceptie zie ik niet als ingrijpen in de natuur, sterlisatie wel omdt je dan iets in je lichaam uitschakelt. Net zelfde reden waarom sommigen geen oorbellen mogen: je bent niet geboren met gaatjes in je oren. En mijn man durft sterilisatie niet aan. Vriend van hem heeft het wel gedaan en die had er flink last van. En het blijven mannen he

'Ik tooide u met sieraden, deed armbanden aan uw armen en een keten om uw hals. 12 Ik gaf u een ring voor uw neus, oorringen voor uw oren en een sierlijke kroon op het hoofd. 13 Gij tooidet u met goud en zilver, uw kleding was fijn linnen en zijde en kleurig geborduurd gewaad.'

Een neusring ging gewoon door het neusschot heen, netzoals oorringen gaatjes in de oorlellen betekent. Op Bijbelse gronden hoef je geen moeite te hebben met gaatjes in je oren, of zoals jij het noemt: ingrijpen in je lichaam.

Anti conceptie zoals de pil grijpt flink in in je hormonale stelsel, de gedachte dat sterilisatie wel kan en hormoontabletten niet, is inconsequent.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 01 okt 2013 09:06

Boaz schreef:Anti conceptie zoals de pil grijpt flink in in je hormonale stelsel, de gedachte dat sterilisatie wel kan en hormoontabletten niet, is inconsequent.

Als je dan helemaal consequent bent en gelooft dat God wil dat je mega vruchtbaar bent mag je ook niet af en toe overslaan. Waarom zou God niet gewoon ook kunnen vinden dat het wel goed is zo?
Laatst gewijzigd door coby op 01 okt 2013 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 okt 2013 13:09

Jess schreef:
@ AJL, anti conceptie zie ik niet als ingrijpen in de natuur, sterlisatie wel omdt je dan iets in je lichaam uitschakelt. Net zelfde reden waarom sommigen geen oorbellen mogen: je bent niet geboren met gaatjes in je oren. En mijn man durft sterilisatie niet aan. Vriend van hem heeft het wel gedaan en die had er flink last van. En het blijven mannen he :wink:

Ehm de pil legt ook de natuurlijke hormoonhuishouding plat, dus grijp je in tegen de natuur. Bij sterilisatie worden er nog wel zaadcellen aangemaakt, maar die worden anders afgevoerd. Daarbij is onthouding of condoomgebruik tijdens vruchtbare dagen eveneens geen natuurlijk proces. Als je de natuur zijn gang wilt laten gaan, zal je niets moeten gebruiken.
Hoeveel kinderen hebben jullie Jess? Hoe oud ben je?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 01 okt 2013 15:02

Ja als je de natuur helemaal op alle vlakken zijn gang wil laten gaan..... :roll:

Dat doet helemaal niemand hoor.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 okt 2013 15:04

meribel schreef:Ja als je de natuur helemaal op alle vlakken zijn gang wil laten gaan..... :roll:

De natuur of Gods voorzienigheid?

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 01 okt 2013 15:10

Overigens blijkt de consumptie van de pil tegenwoordig ervoor te zorgen dat ons drinkwater vol zit met vrouwelijke hormonen, omdat deze er niet uit gefilterd wordt. In Canada hebben ze dit getest in twee verschillende meren (met en zonder) en men vond dat de pil ervoor zorgde dat in het ene meer vissen zich niet meer konden voortplanten.
Daarnaast lijkt het voor NL een verklaring te zijn waarom Nederlandse mannen minder vruchtbaar zijn (hoge populatiedichtheid, veelvuldig pilgebruik en wij krijgen water binnen van de buurlanden).
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Bambi

Berichtdoor Bambi » 02 okt 2013 01:42

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”