Moderator: Moderafo's
meribel schreef:Maar bedoel je iemand die overtuigd atheist is? Die trouwen dan niet in de kerk zover ik weet, wel wordt er dan in de zondag erna om inzegening gevraagd in het gebed,
En bij dopen als een ouder niet geloofd en dat ook niet voornemend is dan wordt het ja woord aan de gelovige ouder gevraagd, wel wordt er gesproken met de andere ouder hoe hij/zij er tegenover staat en de beslissing steunt en niet in de weg staat enz.
.
Marnix schreef:Schelpje, ik denk dat Hij dan een ongelovige op je pad kan brengen. Denk aan Ruth.
.
Jvslooten schreef:Ben je het eens of oneens met de stelling ´´Eerst bekering dan verkering´´ en waarom wel of waarom niet? Hoe zie je dit in relatie tot het huwelijk?
Faramir schreef:...jij bekeerd je tot de PKN, maar de jongen/meisje in kwestie blijkt inmiddels al weer niet zo leuk te zijn. Je loopt tijdes het stappen de week erna een hele leuke jongen/meisje tegen het lijf, je praat wat en je voelt een ontzettende klik. Jij bent inmiddels PKN'er maar de jongen/meisje in kwestie blijkt katholiek te zijn. Vervolgens ga je de dag erop na de plaatselijke priester en je bekeerd je. Dat kost je zo'n beetje een jaar met geloofsonderwijs erbij. In dat jaar heb je wel contact onderhouden met de jongen/meisje maar zoals dat gaat bij pubers deze persoon heeft inmiddels lang en breed een andere partner gevonden. Vervolgens kom je na een tijdje iemand tegen die atheïst/hindoe/ZDA/GKV enz enz enz.
Jvslooten schreef:Je bekeerd je tot PKN? Of tot katholiek? Weet je wel goed wat het begrip ´´bekering´´ inhoud?
Ik vind het ook een beetje jammer dat je atheïst en hindoe moeiteloos in een rijtje kerkverbanden fietst.. volgensmij maak je dan toch echt een denkfout hoor. Atheïsme en Hindoeïsme zijn geen kerkverbanden, netzomin als dat de PKN en de GKV geen godsdiensten zijn.
Sorry hoor, dat is mijn mening waar de topicstarter naar vraagt. Daar hoef je echt niet meteen vol vervreemding bovenop te springen...Janvanverweg schreef:eerst bekering dan huwelijk?
een christen heeft God lief boven alles en vertrouwt erop dat het navolgen van Gods woord het beste voor hem is. een christen zal daarom niet snelzijn/haar hart openen voor een ongelovige in romantische zin. want ook in het verliefd worden zijn we niet onmachtig om keuzes te maken!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten