Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wel als die Bruid als een moeder voor je zorgt.mealybug schreef:Bruid en Moeder kunnen nooit dezelfde zijn, toch?
mohamed schreef:De kerk van vandaag lijkt in geen velden of wegen op de gemeente uit de eerste eeuw.
En zo bega je de fout die ik zojuist beschrijf. De gemeente wordt met een bruid vergeleken maar ook met een huis.mealybug schreef:Bruid en Moeder kunnen nooit dezelfde zijn, toch?
mealybug schreef:Bruid en Moeder kunnen nooit dezelfde zijn, toch?
mohamed schreef:van degene die jullie Heer noemen
coby schreef:Wel hoor, moeder Maria is straks onderdeel van de bruid van Christus.
Het quoten van Bijbelteksten is echter geen garantie voor waarheid. Met het gebruik (eigenlijk: misbruik) van enkele Bijbelteksten zijn de ergste zonden gepleegd.mealybug schreef:Het zou fijn zijn als het karakter ervan wat opbouwender kon zijn, liefst onderbouwd met wat bijbelse teksten
1a2b3c schreef:Ik ben eerder ondanks 'moeders de kerk' tot geloof gekomen dan dankzij.
Er zijn zat mensen die denken dat de kerk Gods huis is. Ik herinner me dat er een concert van de Urker stampers in de kerk zou plaatsvinden, en na de voorverkoop van de kaarten konden de mensen die nog geen kaartje hadden er één kopen bij de ingang van de kerk.
Och jongens wat een drama, de kerk was te klein! In Gods huis mocht niet ge-en verkocht worden, waren ze soms vergeten hoe Jezus handelde? Joh.2:13-16.
Hoewel ik je opmerking denk ik wel begrijp, geloof ik dat uiteindelijk toch niet. Want hoeveel gebreken de kerk vaak ook heeft, je hebt het Evangelie gehoord middels de kerk, zelfs al is het heel via via.1a2b3c schreef:Ik ben eerder ondanks 'moeders de kerk' tot geloof gekomen dan dankzij.
alexander91 schreef: Het quoten van Bijbelteksten is echter geen garantie voor waarheid. Met het gebruik (eigenlijk: misbruik) van enkele Bijbelteksten zijn de ergste zonden gepleegd.
Ach, ik had de Bijbel en iemand die me geholpen heeft met kerkpuin ruimen.elbert schreef:Hoewel ik je opmerking denk ik wel begrijp, geloof ik dat uiteindelijk toch niet. Want hoeveel gebreken de kerk vaak ook heeft, je hebt het Evangelie gehoord middels de kerk, zelfs al is het heel via via.
Ik ben blij dat ik geboren en opgevoed ben in een gezin en kerk die de Bijbel als Gods Woord erkent, dat is positief.alexander91 schreef:Het is vervelend voor je als je het zo voelt. En toch, zou je ook tot geloof zijn gekomen als je in een overtuigd atheistisch gezin zou zijn geboren? Of een Islamitisch gezin in het Midden-Oosten?
JeeWee schreef:
Verder vind ik het een best een beetje jammer dat je kennelijk de NGB op dezer manier afdoet.
Het is niet voor niets één van de 'Drie Formulieren van Enigheid' die o.a. alle Reformatorische kerken én Refoweb onderschrijven.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten