Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ergernissen

Berichtdoor schelpje3 » 06 sep 2013 10:22

schaapje schreef:Helemaal geen last van, als ik met mijn volle boodschappenkar aan de beurt ben kijk altijd even of er iemand staat met een paar dingetjes, dan laat ik die even voor gaan.

Wel een ergernis als de boodschappen die ik wil hebben niet aangevuld zijn, maar dan schiet ik gewoon iemand aan en vraag of hij wil kijken of de spullen in het magazijn liggen.

Ik wilde ook iemand met een blikje drinken en een broodje voor laten gaan, vanmorgen, maar meneer weigerde dat. Hij had tijd genoeg zei hij. :D
Bij veel winkels hoor je dan: als het er niet ligt, is het er niet meer. :roll:
Bij AH niet hoor, daar is het personeel altijd heel bereidwillig om te gaan kijken in het magazijn.

Gebruikersavatar
refo
Mineur
Mineur
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 nov 2002 21:04
Locatie: Gouda

Re: Ergernissen

Berichtdoor refo » 06 sep 2013 11:26

Supermarkten hebben geen magazijn meer.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Ergernissen

Berichtdoor Speedy » 06 sep 2013 11:31

refo schreef:Supermarkten hebben geen magazijn meer.


Hmm, en de diverse borden in onze supermarkt "koelmagazijn", "Magazijn linksaf", "Hoofdmagazijn" dat zijn fata morgana's?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Ergernissen

Berichtdoor schaapje » 06 sep 2013 11:32

refo schreef:Supermarkten hebben geen magazijn meer.

Is dat zo? In ieder geval als er een bulk goederen aangekomen is met een vrachtwagen staan deze toch ergens in een ruimte opgeslagen totdat de goederen in de winkel worden gezet.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
refo
Mineur
Mineur
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 nov 2002 21:04
Locatie: Gouda

Re: Ergernissen

Berichtdoor refo » 06 sep 2013 11:47

De bedoeling is dat er just in time geleverd wordt. Inderdaad kan er theoretisch een bulk staan. Voor het personeel is dat dan toch ontoegankelijk. De gezochte pindakaas kan er best tussenzitten, maar kun je er toch niet uithalen. Zit in de krimpfolie of zo.
Het gaat niet eerst van de bulk naar het magazijn en dan later van het magazijn naar de winkel.

Dat in supermarkten steevast gezegd wordt: 'als het er niet staat is het er niet meer' klopt voor de kruidenierswaren wel zo ongeveer. Naar het magazijn lopen is dan onzin.
Anders is het met de verse spullen. Die liggen er meest niet in grote hoeveelheden, want dan lijkt het minder vers. Dat hebben ze geleerd van de vers-zaken: alles in de koeling en steeds beetje bijvullen.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Ergernissen

Berichtdoor Speedy » 06 sep 2013 11:50

refo schreef:De bedoeling is dat er just in time geleverd wordt. Inderdaad kan er theoretisch een bulk staan. Voor het personeel is dat dan toch ontoegankelijk. De gezochte pindakaas kan er best tussenzitten, maar kun je er toch niet uithalen. Zit in de krimpfolie of zo.
Het gaat niet eerst van de bulk naar het magazijn en dan later van het magazijn naar de winkel.

Dat in supermarkten steevast gezegd wordt: 'als het er niet staat is het er niet meer' klopt voor de kruidenierswaren wel zo ongeveer. Naar het magazijn lopen is dan onzin.
Anders is het met de verse spullen. Die liggen er meest niet in grote hoeveelheden, want dan lijkt het minder vers. Dat hebben ze geleerd van de vers-zaken: alles in de koeling en steeds beetje bijvullen.


Juist de laatste jaren zie je dat het JIT gedachte wordt bijgesteld en dat buffers worden aangelegd obv de THT datum, zo probeert men de transportkosten te verminderen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Ergernissen

Berichtdoor schaapje » 06 sep 2013 12:15

refo schreef:De bedoeling is dat er just in time geleverd wordt. Inderdaad kan er theoretisch een bulk staan. Voor het personeel is dat dan toch ontoegankelijk. De gezochte pindakaas kan er best tussenzitten, maar kun je er toch niet uithalen. Zit in de krimpfolie of zo.
Het gaat niet eerst van de bulk naar het magazijn en dan later van het magazijn naar de winkel.

Dat in supermarkten steevast gezegd wordt: 'als het er niet staat is het er niet meer' klopt voor de kruidenierswaren wel zo ongeveer. Naar het magazijn lopen is dan onzin.
Anders is het met de verse spullen. Die liggen er meest niet in grote hoeveelheden, want dan lijkt het minder vers. Dat hebben ze geleerd van de vers-zaken: alles in de koeling en steeds beetje bijvullen.

Nou dat is fijn als jij het zo goed weet.
Maar mijn potje "pindakaas" werd door een lieve medewerker wel ergens gehaald en aan mij gebracht.
Ik zal de volgende keer eens met hem meelopen en kijken. :mrgreen:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ergernissen

Berichtdoor meribel » 06 sep 2013 12:24

refo schreef:Supermarkten hebben geen magazijn meer.


Sommigen niet.
Heel veel nog wel.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ergernissen

Berichtdoor schelpje3 » 06 sep 2013 12:57

schaapje schreef:Is dat zo? In ieder geval als er een bulk goederen aangekomen is met een vrachtwagen staan deze toch ergens in een ruimte opgeslagen totdat de goederen in de winkel worden gezet.

Onze supermarkt heeft een megagroot magazijn. Ik wilde drinkyoghurt van A rla, die stond er niet. Vroeg ik aan het meisje dat daar aan het bijvullen was, of het soms op was.
Ik ga even voor u kijken mevrouw of de nieuwe voorraad er al is. Ze kwam terug met zo'n rolwagen met allemaal dozen met pakken drinkyoghurt.

Maar daar ging het helemaal niet over. Ik had het over de gooi en smijtwinkel, die verkoopt geen verse waar. :roll:

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Ergernissen

Berichtdoor 1a2b3c » 06 sep 2013 14:42

schaapje schreef:En nog een grote ergernis bumperkleven. grrrr.
Ik erger me wel eens aan ..... jawel mijn man die heeft regelmatig een bumperklever voor zich! [-X

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Ergernissen

Berichtdoor schaapje » 06 sep 2013 14:56

1a2b3c schreef:Ik erger me wel eens aan ..... jawel mijn man die heeft regelmatig een bumperklever voor zich! [-X

:lol: :lol: :lol: Oh is het er zo één.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Ergernissen

Berichtdoor mealybug » 06 sep 2013 21:24

Jje begrijpt op zesjarige leeftijd net een kinderbijbel, lijkt me, maar dat de paapse mis vervloekt wordt etc, moet een kindje van 6 nu ook al gaan verdedigen, volgens deze meneer.
Dat vind ik zeer ergerlijk.

http://www.refdag.nl/opinie/begin_catec ... d_1_765833

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Ergernissen

Berichtdoor schaapje » 06 sep 2013 21:32

mealybug schreef:Jje begrijpt op zesjarige leeftijd net een kinderbijbel, lijkt me, maar dat de paapse mis vervloekt wordt etc, moet een kindje van 6 nu ook al gaan verdedigen, volgens deze meneer.
Dat vind ik zeer ergerlijk.

http://www.refdag.nl/opinie/begin_catec ... d_1_765833

Dit schrijven vind ik heel opmerkelijk:

Helaas moet worden geconstateerd dat het met de kennis van vaders en moeders niet zo best gesteld is. Ondanks het feit dat wij en onze kinderen meer onderwijs genoten dan onze voorouders, blijft de parate kennis van de Heilige Schrift ver achter.

Ik dacht de de gereformeerden juist wel kennis hadden, ...of is dat alleen over de oudvaders.?
Ik bedoel dit serieus.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ergernissen

Berichtdoor meribel » 06 sep 2013 21:49

Nou ik vind ook zeker dit heel raar;

. Mijn diepe overtuiging is dat de leeftijd van 6 tot 12 jaar, die nu door ouders en ambtsdragers onbenut blijft, van eminent belang is in de opvoeding van onze kinderen. Op die leeftijd zijn ze vaak nog vatbaar voor indrukken van God en Zijn alwetendheid.


Ook uit dat artikel.


Nee hoor, tussen zes en twaalf leren ze niets....(...)

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ergernissen

Berichtdoor meribel » 06 sep 2013 21:49

Ja dat artikel staat terecht bij ergernissen!


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten