Moderators aanwezig?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor JeeWee » 19 aug 2013 06:45

Het valt me op dat de laatste tijd vrijwel elk topic wordt verziekt door een p[aar figuren die met eigen stokpaardjes de stal bevuilen.
Goedkope 'humor' en vervelende stekeligheden worden toegevoegd waar dat absoluut niet past.
Inmiddels zijn er al vele forumleden afgehaakt om deze 'forumterroristen'.
Op papier zijn er bijna 4.000 leden. Hooguit 1% neemt nog de moeite om af en toe te reageren.
Heel jammer.

Ik vraag mij af wanneer een mod ingrijpt.





PS: Let even op wie de eerste reageerders zijn op dit topic...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor pannenkoek » 19 aug 2013 07:23

O, ik wil best als eerste reageren hoor.

Het was mij ook opgevallen.
Serieuze onderwerpen kunnen blijkbaar niet meer 'geopend' worden, of er wordt gespot. Zeker bij het topic over de binnenkamer, en ook bij het topic over prins Friso.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor schelpje3 » 19 aug 2013 09:31

Ik heb een aantal keren op de modknop gedrukt en de betreffende posting werd dan wel verwijderd, alleen duurt het soms erg lang, TE lang.
Ik begrijp dat moderators ook iets anders te doen hebben :wink: maar ik hoop dat het beleid wat wordt bijgesteld. Ik blijf het ongelooflijk vinden dat er zoveel godloochenaars van alles mogen neerplempen hier.
Wel in het open forum, maar toch. :(

En dat, terwijl je in de lijn van het reformatorisch gedachtengoed iets wil posten. Het wordt afgefikt en belachelijk gemaakt. Vreselijk.

Moderators: wanneer wordt er hier ooit een ban uitgedeeld, wat moet iemand daadwerkelijk doen??

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor coby » 19 aug 2013 09:46

schelpje3 schreef:Ik heb een aantal keren op de modknop gedrukt en de betreffende posting werd dan wel verwijderd, alleen duurt het soms erg lang, TE lang.
Ik begrijp dat moderators ook iets anders te doen hebben :wink: maar ik hoop dat het beleid wat wordt bijgesteld. Ik blijf het ongelooflijk vinden dat er zoveel godloochenaars van alles mogen neerplempen hier.
Wel in het open forum, maar toch. :(

En dat, terwijl je in de lijn van het reformatorisch gedachtengoed iets wil posten. Het wordt afgefikt en belachelijk gemaakt. Vreselijk.

Moderators: wanneer wordt er hier ooit een ban uitgedeeld, wat moet iemand daadwerkelijk doen??

Ja zeg moderators, gelovigen mogen hier zomaar uitgemaakt worden voor spottende godloochenaars, doe er eens iets aan.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor mona » 19 aug 2013 10:03

Wat ik de laatste dagen gelezen heb, vind ik grenzen aan het onchristelijke, en onfatsoenlijke, laten we het dan maar niet over 'reformatorisch' hebben.
Ik ga toch even verder kijken, misschien is het overal knudde, maar hier is het in ieder geval ook.
Misschien heb ik gewoon vette pech gehad, en ben ik op een verkeerd moment actief geworden,
maar als dit een 'reformatorisch' forum moet zijn?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor Speedy » 19 aug 2013 10:04

mona schreef:Wat ik de laatste dagen gelezen heb, vind ik grenzen aan het onchristelijke, en onfatsoenlijke, laten we het dan maar niet over 'reformatorisch' hebben.
Ik ga toch even verder kijken, misschien is het overal knudde, maar hier is het in ieder geval ook.
Misschien heb ik gewoon vette pech gehad, en ben ik op een verkeerd moment actief geworden,
maar als dit een 'reformatorisch' forum moet zijn?



Reformatorisch is het alleen nog in de vragenrubriek ;)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor schaapje » 19 aug 2013 10:18

Speedy schreef:

Reformatorisch is het alleen nog in de vragenrubriek ;)

Dan moet je niet de reacties lezen!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 aug 2013 10:21

Qua keihard veroordelen en wegzetten van andersgelovigen/andersdenken is het hier anders nog behoorlijk reformatorisch hoor. :wink:

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor elbert » 19 aug 2013 12:55

@JeeWee: hedenmorgen heb ik een hele rits posts weggehaald en heb ik een topic dat uit de hand was gelopen gesloten. Het is inderdaad heel jammer dat sommigen de boel verzieken door alleen maar op de man/vrouw te spelen.
Het zou wel helpen als degenen die echt bezorgd zijn over de kwaliteit van dit forum, ook daar altijd melding van doen via de report knop en niet degenen die de fout ingaan "helpen" door op ze te reageren. In elk geval zijn de reports in de subfora waar ik verantwoordelijk voor ben, afgehandeld.
En inderdaad, het is vakantietijd, dus kan het soms even duren voor een klacht is afgehandeld.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor JeeWee » 19 aug 2013 13:39

Dank Elbert.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen keer op keer op de 'alarmknop' wil drukken.
Zelf doe ik dat ook niet graag.

Ik zou het zo jammer vinden als elk topic verplaatst zou moeten worden naar het besloten deel.

Is het overigens ok om hier meerder accounts te hebben?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 aug 2013 13:45

JeeWee schreef:Is het overigens ok om hier meerder accounts te hebben?

;/

maaarten

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor maaarten » 19 aug 2013 15:57

Tante Pollewop schreef:Qua keihard veroordelen en wegzetten van andersgelovigen/andersdenken is het hier anders nog behoorlijk reformatorisch hoor. :wink:


Verketteren is een eeuwenoude christelijke traditie, die hier lijnrecht tegen de culturele trends in nog beoefend wordt inderdaad. :mrgreen:

In sommige gevallen zou ik zeggen 'gelukkig maar', in andere gevallen is het een beetje liefdeloos en onnodig.....

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor boer » 19 aug 2013 16:17

JeeWee schreef:Dank Elbert.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen keer op keer op de 'alarmknop' wil drukken.
Zelf doe ik dat ook niet graag.

Ik zou het zo jammer vinden als elk topic verplaatst zou moeten worden naar het besloten deel.


Wat klinkt dat oprecht en gemeend, beetje zoals JP Balkenende destijds zei:
''u kijkt zo lief''... :mrgreen:

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor irmo » 19 aug 2013 20:31

Ik post hier ook niet veel meer. Ik voel me afgewezen, veroordeeld en ik voel me onveilig. Als ik zie wat mijn eerste vraag voor stof heeft doen opwaaien, dan laat ik de rest van de vragen wel zitten. Ik heb op Internet wel het 1 en ander gevonden, ga ik daar mee verder. Bovendien, als ik zie hoe jullie elkaar al affikken en hoe verdeeld jullie zijn, dan weet ik niet of er wel iemand is die mij een antwoord kan of wil geven.

Ik dacht, ik ga eens op een christelijk forum kijken in hoeverre mijn ideeën over het christendom nou kloppen. En of we misschien kunnen openstaan voor elkaars ideeën. Nou, over dat oordelen was ik gewaarschuwd, en ik ben ervan geschrokken. Niet dat julllie mij veroordelen, dat ben ik wel gewend, maar dat jullie zo bijtend naar elkaar zijn.Weten jullie niet dat je broeders en zusters in het geloof hoort te zijn :wink: ? Ik zie daar nog niet veel van....

En als ik dan ook nog moet lezen dat mensen meerdere accounts hebben, om zo een discussie in een bepaalde richting kunnen sturen zodat zij gelijk krijgen, en dat er via pb over elkaar geroddeld wordt, dan denk ik: laat maar...

Op de hekserijfora waar ik lid van ben is maar 1 account toegestaan.Je post daar onder je eigen naam en je bent verantwoordelijk voor alles wat je zegt. Daar kun je dus gewooon op worden aangesproken. Bans worden sneller uitgedeeld en er wordt strak de hand gehouden aan de regels.En als je er dan 1 krijgt geldt die voor een half jaar, en is het niet mogelijk om op hetzelfde ipadres een nieuw account aan te maken.

Beetje streng, maar af en toe de enige manier om een discussie in de hand te houden zonder dat mensen op elkaar persoonlijk gaan aanvallen.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Zijn alle moderatoren op vakantie?

Berichtdoor mealybug » 19 aug 2013 21:03

irmo schreef:
Op de hekserijfora waar ik lid van ben is maar 1 account toegestaan.
De bezem erdoor zou ik zeggen!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten