Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor hubert » 08 aug 2013 08:58

Volgens mij krijg je nooit iemand op basis van een voorgekookt profiel.
Het zal altijd een verrassing blijven hoe en op wie je verliefd wordt.
Dat zijn heel onberedeneerbare processen.
En wie maakt uit wat een (echte) christen is?
En hoe weet je dat nou bij de eerste blik?
Misschien heeft God wel heel iets anders voor je in petto?
Ik zou zeggen: laat je verrassen!

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor nette » 08 aug 2013 10:50

alsof ik een relatie aanga op de eerste blik

en verliefd worden zeg niet alles, als je op iemand verliefd word is het lang niet altijd wederzijds
en al zou dat zo zijn dan betekent het ook niet altijd dat je bij elkaar past

als ik iemand leuk vind, probeer ik diegene beter te leren kennen, en zo te kijken of je bij elkaar past,
en het geloof is daarbij erg belangrijk,
en natuurlijk kan alleen God in het hart kijken, maar je kan aan iemand heus wel merken hoe belangrijk het geloof voor hem is.

Frits28
Mineur
Mineur
Berichten: 132
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:41
Locatie: Rotterdam

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Frits28 » 08 aug 2013 11:04

en verliefd worden zeg niet alles, als je op iemand verliefd word is het lang niet altijd wederzijds
en al zou dat zo zijn dan betekent het ook niet altijd dat je bij elkaar past


True... Maar dat zou kunnen betekenen dat je teleurgesteld bent in het verleden . Stel jij niet te hoge eisen aan jezelf en anderen?

als ik iemand leuk vind, probeer ik diegene beter te leren kennen, en zo te kijken of je bij elkaar past,
en het geloof is daarbij erg belangrijk,
en natuurlijk kan alleen God in het hart kijken, maar je kan aan iemand heus wel merken hoe belangrijk het geloof voor hem is.


Wat maakt dan precies dat iemand het geloof hoog in het vaandel heeft staan, voor jou? Zou je dat kunnen en willen uitleggen?
En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor nette » 08 aug 2013 11:17

ik heb zelf nog nooit een relatie gehad, dus of ik te hoge eisen stel ik denk het niet, (je moet er ook niet te makkelijk over denken lijkt mij) maar dat zal de praktijk nog moeten uit wijzen.


Het geloof is het allerbelangrijkste in mijn leven en dat moet het ook bij degene met wie mijn leven ga delen zo zijn.

Ik denk dat als je met iemand praat over het geloof dat je wel merkt hoe belangrijk het voor hem is(al moet je dat niet na 1 gesprek beoordelen), en als je iemand beter leert kennen, en kijkt naar dingen die belangrijk is zijn leven zijn. dat je dat ook wel zo merken.

wanneer heeft iemand het geloof hoog in de vaandel?

tja waar is iemand vol van, als iemand gek is op voetbal of ergens anders helemaal voor gaat, dan zie je dat ook aan diegene dan merk je dat ook wanneer met diegene daar over praat.

zo is het dat ook met geloof, waar is het meest bezig, is het geloof iets wat in ze leven zit is het alleen iets voor op zondag?

een echte christen wil leven tot Gods eer, leest de bijbel, en probeer te leven naar Godswoord,
hij laat zich door God leiden

Frits28
Mineur
Mineur
Berichten: 132
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:41
Locatie: Rotterdam

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Frits28 » 08 aug 2013 11:32

ik heb zelf nog nooit een relatie gehad, dus of ik te hoge eisen stel ik denk het niet, (je moet er ook niet te makkelijk over denken lijkt mij) maar dat zal de praktijk nog moeten uit wijzen.


Ok. Ik neem aan dat je dan ook nog vrij jong bent. Sowieso is het altijd goed om hoge eisen te stellen en niet voor een ' middenmootje' te gaan. Bijvoorbeeld uit een soort angst om altijd alleen te blijven of zo.. Maar dat is mijn idee hoor.

tja waar is iemand vol van, als iemand gek is op voetbal of ergens anders helemaal voor gaat, dan zie je dat ook aan diegene dan merk je dat ook wanneer met diegene daar over praat.

zo is het dat ook met geloof, waar is het meest bezig, is het geloof iets wat in ze leven zit is het alleen iets voor op zondag?

een echte christen wil leven tot Gods eer, leest de bijbel, en probeer te leven naar Godswoord,
hij laat zich door God leiden


Ja, duidelijk. Er moet wel een besef zijn van de Schepper. In mijn wereld betekent dat in de praktijk dikke pech. Er zijn niet zoveel gelovige vrouwen die rondlopen, tenzij je christelijk gaat daten, maar daar begin ik niet aan. De rest zijn redelijk losbandig, en dan met name op seksueel gebied, en daar pas ik voor. (alles kan, alles mag). En een ongelovige ' partner' kan wel werken, maar na verloop van tijd kan de schoen gaan wringen, omdat je het dan op essentiële punten niet eens bent, en zou kunnen leiden tot irritaties. Maar iemand kan ook tot geloof gaan komen. Hoe dan ook, als je je standaarden hooghoudt, is het eindresultaat veel beter. Maar ook niet te hoog, want dan kun je sommige mensen bij voorbaat geen kans geven. Het is geen makkelijke materie vind ik ...
En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor nette » 08 aug 2013 11:45

ik ben inderdaad vrij jong(bijna 20),

en precies het is belangrijk dat je nadenkt met wie je in zee gaat


ik zelf sta niet open voor een relatie met een nietchristen,

maar dat betekent niet dat ik er niet mee zou opgaan, en je kan best een vriendschap opbouwen, en natuurlijk kan het dat diegene wel christelijk word, maar voor die tijd, zou ik geen relatie met diegene aan kunnen gaan.

ik weet niet waar je woont, maar ook al kom je in jouw omgeving weinig single christenvrouwen tegen.

je kan best zorgen dat je op plekken komt waar je die wel tegen komt.

er zijn genoeg reizen, avonden of conferentie waar je heen kan gaan.

ik zelf zit op een christelijke studentenvereniging (waar ik waarschijnlijk vanaf ga ivm met stop met mijn studie) en bezoek weleens conferentie, via een conferentie ben ik bij zomerweek in engeland gekomen

ik ben nu net terug uit 3 weken engeland waar ik met een team een internatiol student cafe heb gerund

en het is heel erg fijn en mooi om zo andere christen uit de hele wereld te onmoeten en samen het evangelie te verkondigen.

ik zelf ben nog jong genoeg en maak mijn nog niet zorgen of ik mijn levenspartner vind, als God iemand voor mij heeft zal diegene ook op Zijn tijd komen.

maar als je graag een christelijk meisje wil, moet je ook de middelen waarnemen om die te ontmoeten, en zo en zo is fijn om christelijke vrienden te hebben

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor nette » 08 aug 2013 11:46

er waren meer vrouwen in het team, en die zeiden dat in engeland en amerika
juist meer vrijgezelle vrouwen dan mannen waren in hun kerk.

Frits28
Mineur
Mineur
Berichten: 132
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:41
Locatie: Rotterdam

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Frits28 » 08 aug 2013 13:42

Ja klinkt op zich leuk. Sowieso in het buitenland. Maar ik heb niks te zoeken op conferenties, mbt vrouwen etc. :-) En ik snap je punt, namelijk dat als je niets doet er ook niet gebeurt, maar da's logisch. Wel een opmerkelijk fenomeen met die meerderheid aan vrouwen. Sommige sites vermelden dat specifiek de christelijke mannen bang en laf zijn, op het dating-gebied dan.

Ik zie mijzelf als incompatibel met de amoureuze liefde. Zoals een computer uit 1980 niet werkt met je iphone, zo werk ik niet met de liefde. In mijn ervaring levert het ernstig gebroken harten op (en dan meestal de mijne) en sinds de laatste keer heb ik niets meer met vrouwen gehad, and that was a mighty long time ago. Meer dan 5 jaar.

Dat gevoel van een broken heart is zo erg dat ik er alles aan doe om dat nooit meer te voelen. Dus op 1/3 van mijn leven is het klaar met de liefde, en ik moet nog dertig worden, mits de Heer mij dat vergunt.

Maar, opeens vind ik babytjes leuk. Ik had er altijd een hekel aan, van die schreeuwende zeurbaby's. Maar de kaarten liggen er anders bij. Ook de biologische klok van de man blijkt te bestaan. Een stiekum denk ik weleens aan een gezinnetje. En dan zou ik het liefst meisjes willen. Drie of zo.

Zoals je leest, ben ik teleurgesteld wat de liefde betreft. En trouwen zie ik ook niet zitten. En al helemaal geen dertig jaar. Ik zie alleen maar stellen die bij elkaar blijven voor de kinderen, of vanwege dat de voorganger dat zegt. Ik wel zelf niet in die situatie komen, dat lijkt me vreselijk. Zowieso zou ik lak hebben aan de voorganger en er een punt achter zetten, haha.

Maar goed, jij bent een vrouw van nog geen 20, er zijn opties zat. Schroom niet om initiatief te tonen als je een man of jongen leuk vindt, want de meeste mannen snappen geen zier van vrouwen en andersom ook niet. Maar te hebberig overkomen is ook weer niet goed... Het is zoiets als afdingen, gewoon doen alsof het je niet interesseert, maar wel je poot stijf houden :-).. It works.. En in het heelal is alles mogelijk als de Here er in bemiddelt.
En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor hubert » 08 aug 2013 13:49

@ Nete Ik begrijp dat je hoge eisen stelt aan een relatie en het is makkelijker als je op één lijn zit wat geloof betreft, maar nog geen garantie voor een goed huwelijk.
Mijn ouders waren belijdende leden uit dezelfde kerk en mijn moeder was veel vromer dan mijn vader, al ging hij trouw mee ter kerke, kinderen dopen etc.
Toch liep het mis omdat mijn moeder te vroom was. Mijn vader kon daar op den duur niet meer tegen. Er zijn ook grenzen aan vroomheid. Daarna is hij getrouwd met een vrouw uit diezelfde kerk en langer met haar gehuwd geweest dan met mijn moeder.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor hubert » 08 aug 2013 13:52

Frits 28 Misschien moet je eens een afspraak maken met Nete? :P

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor nette » 08 aug 2013 14:29

jammer dat hier zulke slechte ervaringen met huwelijken zijn.

gelukkig ken ik ook hele goede huwelijken, mijn zus bijvoorbeeld is nu 2 jaar gelukkig getrouwd, mijn opa en oma zijn al bijna 63 jaar getrouwd, en volgens mij heus niet alleen om de kinderen maar gewoon omdat ze van elkaar houden.

en christen zijn gaat niet om vroom zijn. van ons zelf is niemand goed, maar dat we 1 Vader hebben.
God geeft een fontijn vol van liefde in je hart, christen zijn is ook een vreugde en die wil ik graag samen met iemand delen. en ik zal ook nooit zeggen dat dat allemaal goed zit als je uit de zelfde kerk komt, er zitten heus wel wat jongens bij mij in de kerk maar de meeste zijn niet serieus genoeg, en geen past er bij mij denk ik.

en Frits bedankt voor de tips, ik vind het best wel lastig hoe ik moet reageren als ik een jongen leuk vind, ik wil vooral het niet te veel laten merken omdat ik denk dat jongens dat niet leuk vinden, en ze ook niet afschrikken, want stel je voor dat het niet wederzijds is. en ik ben zo ouderwets dat ik denk dat de meisjes moeten afwachten tot de jongen op je afkomt ;)





ps. hubert ten eerste waarom noem je mij nete? en geen nette? en ik dacht in dit forum niet gekoppeld werd

Frits28
Mineur
Mineur
Berichten: 132
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:41
Locatie: Rotterdam

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Frits28 » 08 aug 2013 14:38

ps. hubert ten eerste waarom noem je mij nete? en geen nette? en ik dacht in dit forum niet gekoppeld werd


Is een typefoutje, no worries. ;-)
En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor nette » 08 aug 2013 14:54

Frits28 schreef:
Dat gevoel van een broken heart is zo erg dat ik er alles aan doe om dat nooit meer te voelen. Dus op 1/3 van mijn leven is het klaar met de liefde, en ik moet nog dertig worden, mits de Heer mij dat vergunt.

Maar, opeens vind ik babytjes leuk. Ik had er altijd een hekel aan, van die schreeuwende zeurbaby's. Maar de kaarten liggen er anders bij. Ook de biologische klok van de man blijkt te bestaan. Een stiekum denk ik weleens aan een gezinnetje. En dan zou ik het liefst meisjes willen. Drie of zo.

Zoals je leest, ben ik teleurgesteld wat de liefde betreft. En trouwen zie ik ook niet zitten. En al helemaal geen dertig jaar. Ik zie alleen maar stellen die bij elkaar blijven voor de kinderen, of vanwege dat de voorganger dat zegt. Ik wel zelf niet in die situatie komen, dat lijkt me vreselijk. Zowieso zou ik lak hebben aan de voorganger en er een punt achter zetten, haha.

.




Liefde is een risico ja dat kan pijn doen. maar het kan ook iets heel moois zijn.

en in dit leven moet je risico's nemen. anders heb je geen leven.

maar wij hebben God. als je een verlangen hebt om een gezin te stichten. bid er dan om.

Of God een vrouw voor je heeft. God kan jou dat geluk ook schenken.

een slecht huwelijk is verschrikkelijk dat wil niemand(daarom stel ik hoge eisen :P ) maar een goed huwelijk is erg mooi, en die zijn er (al zie je het misschien niet) ook veel. Al moet je daar wel aan werken. het komt niet aangevlogen. Als je een goed huwelijk wil, moet je natuurlijk van te voren goed nadenken of je bij elkaar past, maar daarna er allebei keihard aan werken. er voor elkaar zijn. en samen God dienen.


ik weet niet of God een man voor mij heeft, maar ik weet wel dat ieen plan voor mij heeft. en Hij alleen weet wat het beste voor me is. vertrouw op Hem, op Hem alleen. en bid wat Zijn plan voor jou is.

Frits28
Mineur
Mineur
Berichten: 132
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:41
Locatie: Rotterdam

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Frits28 » 08 aug 2013 14:59

Vroomheid zegt helemaal niks denk ik.

en Frits bedankt voor de tips, ik vind het best wel lastig hoe ik moet reageren als ik een jongen leuk vind, ik wil vooral het niet te veel laten merken omdat ik denk dat jongens dat niet leuk vinden, en ze ook niet afschrikken, want stel je voor dat het niet wederzijds is. en ik ben zo ouderwets dat ik denk dat de meisjes moeten afwachten tot de jongen op je afkomt ;)


Haha, maar juist die traditionele taakverdeling is een heel mooi smoesje voor dames om hun angst te koesteren en niet uit hun comfort-zone te komen... :-)

Jongens vinden dat juist wel leuk. Iedereen vind het wel leuk om ' in zijn bestaan erkend te worden door het wedergeslacht' . Klinkt een beetje zwaar, maar zo bedoel ik het niet. En als een jongen niet laat blijken dat ie jou leuk vindt, vindt ie je gewoon niet leuk. Er zullen altijd uitzonderingen zijn, maar meestal werkt het zo. Trek ' een blauwtje' je ook nooit persoonlijk aan, want het heeft niets met jou als persoon te maken, in de zin dat het iets over jou zegt. Of je wel of niet ' leuk genoeg' bent (want wie de F is daarin dan de maatgevende autoriteit? Allemaal Hollywood onzin.) . Het is geen wederzijdse match. That's all. Net zoals er allerlei leuke mensen op straat lopen en net zoveel niet leuke mensen. Het is een spel van pogingen wagen en niet te bang zijn om te handelen. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Het beste dat er kan gebeuren dat je iemand leert kennen, die voorbij was gelopen als jij je kans niet had gegrepen. En in het geval van het leeuwendeel der christelijke mannen kan je al helemaal tot in de eeuwigheid wachten, want als het daar vanaf hang gebeurt er niets.
En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor nette » 08 aug 2013 15:05

dus kan zijn dat een jongen je leuk vind, maar dat hij je gewoon niet durft te vragen?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten