Ervaringen hebben, verantwoordelijkheid hebben.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

drek
Verkenner
Verkenner

Ervaringen hebben, verantwoordelijkheid hebben.

Berichtdoor drek » 30 jul 2013 15:04

Als je wonderen of Gods ervaringen meemaakt, ben je dan verantwoordelijk om die aan heel veel andere door te geven, of kan je het stil houden, voor mezelf houden en andere met rust laten.

(Zelf ben ik tot geloof gekomen door iemands getuigenis)

Teus
Majoor
Majoor

Re: Ervaringen hebben, verantwoordelijkheid hebben.

Berichtdoor Teus » 31 jul 2013 22:08

drek schreef:Als je wonderen of Gods ervaringen meemaakt, ben je dan verantwoordelijk om die aan heel veel andere door te geven, of kan je het stil houden, voor mezelf houden en andere met rust laten.

(Zelf ben ik tot geloof gekomen door iemands getuigenis)

Beste Drek,
God wilt dat je van Hem getuigd, ons doel van leven is om tot Gods eer te zijn.
Het is eigenlijk niet te begrijpen maar wij kunnen God verblijden. Als jij Groot spreekt van God, geleid door de Heilige Geest dat verheugd God en zal het direct aan je terug geven.
Als je wilt getuigen van Gods daden, je hebt de neiging daartoe, zou ik God om hulp vragen en het zeker doen.
Echt waar hoor, als je het doet in Zijn afhankelijkheid, zal Hij je verblijden vooral als het aan je hart ligt, het zal je bemoedigen door de kracht van de Heilige Geest. Als jou hart is naar de dingen van Gods hart dan gebeuren er wonderen in je leven. Dan wordt je Hem zo dankbaar dat je vertrouwen en nabijheid groeit.
Het valt me op dat op dit forum weinig groot van God gesproken wordt en vind het echt jammer.
Discussies te over maar hoe God in een mensenleven werkt hoor je niet veel. Het is zo mooi om God de eer te geven. Het gaat allen om God maar Hij bemoedigd ook als je het weer eens mag vertellen of schrijven hetgeen Hij gedaan heeft.
Stel je voor dat jij getuigt en een ander komt tot geloof, voor God is dat het meeste wat je voor Hem kunt doen en zal het zeker belonen.
Het kan ook zijn, ik heb het regelmatig, dat God het op een moment niet wil en dan moet je erin berusten.
Weet je wat Gods grootste verlangen van Zijn kinderen is Drek? Zijn verlangen is dat wij zoveel mogelijk op de Heere Jezus lijken, Hij wil alles geven wat daarvoor nodig is maar wil er wel om gevraagd zijn. Jezus verkondigde ook Het woord, Hij getuigde ook van Zijn Vader.
Dat is moeilijk zal je zeggen, is ook zo maar wij staan God in de weg als het niet zo is. We hebben nog zoveel sores om ons heen joh, we willen van alles blijven doen. De heilige Geest maakte me er eens van bewust en ik moest kiezen en veel bezigheden om me heen moest laten gaan en heb gevraagd of God nr 1 in mijn leven wilde zijn, nou dat wilt Hij hoor, het koste me geld, goederen en vrienden, mijn wereldje stond compleet op zijn kop maar heb het beter als ooit te voren. Dan doet God wonderen, de bezigheden die me van God af hielden heeft hij nu mijn werk van gemaakt en mag nu buiten mijn werk Hem groot maken. Hij is een God van wonderen en wil zo graag voor jou en mij zorgen.
vraag God of je het mag doen, vertellen wat Hij voor je betekend en wat Hij voor je gedaan hebt tot Eer en Glorie van Zijn Machtige Naam.

Veel Zegen
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 01 aug 2013 04:51

drek schreef:Als je wonderen of Gods ervaringen meemaakt, ben je dan verantwoordelijk om die aan heel veel andere door te geven, of kan je het stil houden, voor mezelf houden en andere met rust laten

@drek ... de omstandigheden, zijn echt bijzaak -- het gaat 'r hier om, dat God zichzelf aan jou! heeft kenbaar gemaakt -- en 't belangrijkste wat je nu te doen staat, is : je gedrag afstemmen op het Evangelie, dus *de wetten* die gaan functioneren vanuit je hart -- doch daarentegen het "getuigen" met woorden, weest daar echt voorzichtig mee, want daar worden de meeste fouten mee gemaakt -- te vaak ziet men dan, hoe woord & daad : niet bij elkaar passen -- overigens, stille daden getuigen beter dan grote woorden ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 01 aug 2013 15:47

Hero schreef:
@drek ... de omstandigheden, zijn echt bijzaak -- het gaat 'r hier om, dat God zichzelf aan jou! heeft kenbaar gemaakt -- en 't belangrijkste wat je nu te doen staat, is : je gedrag afstemmen op het Evangelie, dus *de wetten* die gaan functioneren vanuit je hart -- doch daarentegen het "getuigen" met woorden, weest daar echt voorzichtig mee, want daar worden de meeste fouten mee gemaakt -- te vaak ziet men dan, hoe woord & daad : niet bij elkaar passen -- overigens, stille daden getuigen beter dan grote woorden ....

Je wilt zeggen dat Gods wil bijzaak is?
Getuigen doe je in afhankelijkheid van God door de kracht van de Heilige Geest en onder de Genade leven we dan en niet meer onder de wet.
Ieder kind van God ontvangt het discipelschap.
Te gemakkelijk om een ieder over 1 kam te scheren.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 01 aug 2013 20:34

Teus schreef:Je wilt zeggen dat Gods wil bijzaak is?

nee ... dat begrijp je helemaal verkeerd !!

Teus schreef:Getuigen doe je in afhankelijkheid van God door de kracht van de Heilige Geest en onder de Genade

echt getuigen, is niet een goedkoop theologisch babbeltje, maar iets wat anderen aan jouw leven kunnen zien, reeds voordat je 'n woord zegt ....

Teus schreef:Ieder kind van God ontvangt het discipelschap. Te gemakkelijk om een ieder over 1 kam te scheren

doch niet alle kerkgangers, zijn een kind van God ? -- en ook niet elk kind van God, wordt 'r op^uit gestuurd ? -- dus om nu eens *niet over een kam* te scheren : elk kind van God, mag zijn of haar eigen weg begaan, volgens het plan dat Jezus voor diegene heeft uitgestippeld ....

PS : de apostel Paulus, waarschuwt voor de onrijpe overmoed bij pas`bekeerden ...!?

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 01 aug 2013 21:32

Ik weet niet waar je op doeld.
Teus schreef:Je wilt zeggen dat Gods wil bijzaak is?

nee ... dat begrijp je helemaal verkeerd !!

We hebben alleen maar Gods wil te doen.

Teus schreef:Getuigen doe je in afhankelijkheid van God door de kracht van de Heilige Geest en onder de Genade

echt getuigen, is niet een goedkoop theologisch babbeltje, maar iets wat anderen aan jouw leven kunnen zien, reeds voordat je 'n woord zegt ....

Heb ik het over een goedkoop babbeltje? Ik denk dat er iets anders staat. God zegt wat we moeten doen. Afhankelijkheid.

Teus schreef:Ieder kind van God ontvangt het discipelschap. Te gemakkelijk om een ieder over 1 kam te scheren

doch niet alle kerkgangers, zijn een kind van God ? -- en ook niet elk kind van God, wordt 'r op^uit gestuurd ? -- dus om nu eens *niet over een kam* te scheren : elk kind van God, mag zijn of haar eigen weg begaan, volgens het plan dat Jezus voor diegene heeft uitgestippeld ....

Onbekeerde kerkgangers zijn niet aan de orde, hebben we het helemaal niet over. Het hoeft niet met erop uit gestuurd te maken te hebben, het kan b.v. in je eigen gezin zijn. Niet eigen weg gaan maar Gods weg gaan, ook afhankelijkheid.

PS : de apostel Paulus, waarschuwt voor de onrijpe overmoed bij pas`bekeerden ...!?
Is een gebed dan niet op zijn plaats? Ook afhankelijkheid.

Echt goed leest je niet wat er staat.
Nooit gehad? als je iets wilt vertellen en dat God het niet goed vindt of dat je het liever niet doet en dat God je de woorden geeft die je moet zeggen?

Beetje kromme conversatie, vindt je niet?

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 01 aug 2013 22:04

Teus schreef:Beetje kromme conversatie, vindt je niet?

@teus ... ja : inderdaad, zo wel ?

Terug naar “Archief”