Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor Evelien » 01 jul 2013 13:40

Lock&Stock schreef:
@Evelien

http://nos.nl/artikel/523801-5-mazelenp ... aal+Nieuws)

"Vijf kinderen die besmet zijn met mazelen, liggen volgens het RIVM met ernstige complicaties in het ziekenhuis.

RIVM-directeur Coutinho deed in het Radio 1 Journaal geen uitspraken over de individuele gevallen, maar het AD schrijft dat twee kinderen hersenvliesontsteking hebben en twee andere kinderen een longontsteking. Van het vijfde kind is niet duidelijk welke complicaties er zijn."

Denk je dat de ouders van deze vijf kinderen nog steeds achter hun beslissing staan?

Ja.

Als mijn zoon de mazelen zou krijgen dan sta ik daar nog steeds achter mijn keuze niet te vaccineren (ook mijn eventuele toekomstige kinderen).

En overigens in de media word nergens gezegd of het om gevaccineerde kinderen gaat of om niet gevaccineerde kinderen gaat. Daar word niet over gesproken, maar door de mensen gelijk aangenomen dat het om niet gevaccineerde kinderen gaat.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 01 jul 2013 13:42

Evelien schreef:En overigens in de media word nergens gezegd of het om gevaccineerde kinderen gaat of om niet gevaccineerde kinderen gaat. Daar word niet over gesproken, maar door de mensen gelijk aangenomen dat het om niet gevaccineerde kinderen gaat.

Als ze wel gevaccineerd vind ik het eigenlijk nog erger. Dan zijn ze namelijk ziek geworden omdat ze in een omgeving wonen waar een groot deel niet vaccineerd. Dubbel slachtoffer dus...

En ik hoop oprecht dat jij nooit je kind naar de IC moet brengen vanwege een ernstige complicatie.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jul 2013 13:51

Timmy schreef: En is het niet vanzelfsprekend dat de ziekte door inenting voorkomen had kunnen worden.

Ja hoor, klamp je maar aan die gedachte vast.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 jul 2013 14:34

Evelien.... bij mijn moeder op het dorp is een niet-gevaccineerd kind heel erg ziek. Kindje van 8 jaar, ligt al een week in coma...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jul 2013 15:13

Dat is natuurlijk ontzettend triest en laat weer keihard zijn wat de realiteit is. Voor of tegen vaccineren, laten we er allemaal voor waken dit gesprek niet over de ruggetjes van zieke kinderen uit te vechten.

Timmy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Timmy » 01 jul 2013 15:28

Lock&Stock schreef:Als ze wel gevaccineerd vind ik het eigenlijk nog erger. Dan zijn ze namelijk ziek geworden omdat ze in een omgeving wonen waar een groot deel niet vaccineerd. Dubbel slachtoffer dus...

Deze redenering vind ik onlogisch. Als blijkt dat vaccineren niet 100% effectief is hoe kan de oorzaak van de ziekte dan bij de ongevaccineerden liggen?
Overigens wordt niemand ziek omdat je zelf of je omgeving niet is gevaccineerd maar omdat je wordt besmet met een virus.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jul 2013 15:37

Timmy schreef:Overigens wordt niemand ziek omdat je zelf of je omgeving niet is gevaccineerd maar omdat je wordt besmet met een virus.

Ach ach ach, dat is wel heel erg pedant en weinig behulpzaam.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 01 jul 2013 15:40

Timmy schreef:Deze redenering vind ik onlogisch. Als blijkt dat vaccineren niet 100% effectief is hoe kan de oorzaak van de ziekte dan bij de ongevaccineerden liggen?
Overigens wordt niemand ziek omdat je zelf of je omgeving niet is gevaccineerd maar omdat je wordt besmet met een virus.

Vaccineren is aantoonbaar vele malen effectiever dan niet vaccineren. Denk je dat het toeval is dat mazellen alleen uitbreekt in de Biblebelt waar op grote schaal niet wordt gevaccineerd?

De oorzaak ligt bij ongevaccineerden om dood eenvoudige reden dat mazellen extreem besmettelijk is, als er een uitbraak is komt dat omdat er niet is gevaccineerd.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 jul 2013 17:35

ik vebaasde me wel weer erover dat er geen enkele refo boer is die zijn vee niet preventief inent.
Is hun vee hen meer waard dan hun kinderen?
En Evelien, als je dan toch zo oudtestamentisch wilt zijn als jij, de satan kreeg hooguit permissie om Job doodziek te maken, maar niet te doden.
zou Hij zijn gemeente daar wel aan willen blootstellen?
Zijn dit geen vragen die je je stelt?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 jul 2013 17:38

Boer, je verbazing is helemaal misplaatst. Vee niet inenten gebeurt massaal. Voor o.a. MKZ mag helemaal niet geënt worden van de overheid. Ze slachten liever alles af ipv uitzieken.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 jul 2013 17:47

Memmem schreef:Boer, je verbazing is helemaal misplaatst. Vee niet inenten gebeurt massaal. Voor o.a. MKZ mag helemaal niet geënt worden van de overheid. Ze slachten liever alles af ipv uitzieken.

Ik ben te lang weg, waarschijnlijk.
Maar goed, je schrijft dat de overheid bepaalt wat mag en niet mag.
Wat als de overheid verplicht stelt dat ieder kind gevaccineerd moet worden?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jul 2013 18:54

boer schreef: Wat als de overheid verplicht stelt dat ieder kind gevaccineerd moet worden?

Zo ver zal het waarschijnlijk nooit komen, omdat die maatregel nogal draconisch ingrijpt in de lichamelijke autonomie van mensen.

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 01 jul 2013 20:47

Gevaarlijke opmerking. Voor de meeste vaccins heb je een bepaalde dekkingsgraad nodig voordat het echt effectief is. Bijvoorbeeld 90%.

Daarbij heb je onder niet gevaccineerden ook dragers van een virus die zelf niet ziek zijn van het virus. Hierdoor kunnen ze vele mensen besmetten (die ook niet gevaccineerd zijn).
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 02 jul 2013 08:07

Gevaarlijke opmerking. Voor de meeste vaccins heb je een bepaalde dekkingsgraad nodig voordat het echt effectief is. Bijvoorbeeld 90%.

Vaccineren tegen gele koorts e.d. voordat je op vakantie gaat is dus volslagen zinloos: denk maar niet dat in al die derde wereld landen een dekkingsgraad is van meer dan 90% tegen gele koorts..

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 02 jul 2013 08:25

pol schreef:Evelien.... bij mijn moeder op het dorp is een niet-gevaccineerd kind heel erg ziek. Kindje van 8 jaar, ligt al een week in coma...

Komt dat door de mazelen, er wordt in de media, door het RIVM niets over gezegd.

Terug naar “Archief”