Mortlach schreef:Als er geen gezag boven je staat, mag je doen wat je wilt? Wat bijzonder...
Waarom zou dat dan toch niet mogen? Wat verhindert dat dan? Dat kan toch alleen een bepaald gezag zijn?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Mortlach schreef:Als er geen gezag boven je staat, mag je doen wat je wilt? Wat bijzonder...
Mortlach schreef:Je zou - zeker van een christen - toch mogen verwachten dat je dingen doet of nalaat omdat het goed is ze te doen of na te laten, en niet enkel omdat je bang bent voor de straf die het gezag je zal opleggen.
Mortlach schreef:Het komt dan neer op de vraag of God dingen doet omdat ze goed zijn, of dat dingen goed zijn omdat God ze doet. Voor mij leidt dat laatste vrij direct naar een aburditeit.
Boekenlezer schreef:Hoe dan ook, als God er is, en als de Bijbel waar is, dan kom je er niet onderuit dat het huwelijk een instelling is voor een man en een vrouw.
Mortlach schreef:
Als er geen gezag boven je staat, mag je doen wat je wilt? Wat bijzonder...
PropertyOfJesus schreef:Probeer maar eens te stoppen met zondigen en God te dienen, dan zal je merken dat je onder het gezag v/d duivel staat.
"It may be the devil or it may be the Lord, But you're gonna have to serve somebody."
boer schreef:Eh nee, Wim.
Het gaat er niet om je gelooft , denk ik.
Maar of je Hem hebt aangenomen als Redder.
Heb je dat niet , dan ben je al veroordeeld.
Je kent het Verhaal en je hebt het afgewezen, verworpen.
Wordt je nou nooit eens bang als je denkt aan de gevolgen die dat zal hebben?
Wim2600 schreef:Ben jij als christen bang voor het oordeel van de goden van de oude Grieken of Romeinen? Of voor hindoe- en andere goden?
Wim2600 schreef: Euh, dus je beweert dat ik, door niet in goden te geloven, één of andere duivel zou 'dienen'? Grappig.
Eigenlijk niet, omdat ik weet dat "het Verhaal", zoals jij het noemt, voor mij niet relevant is: het heeft geen impact op mijn leven vroeger, nu of later... dus waarvoor zou ik bang moeten zijn?
PropertyOfJesus schreef:Omdat je in de leugen leeft Wim,
Je bent bedrogen, er is maar een drie-enige God en ik hoop & bid dat Hij je ogen nog zal willen openen. Als je niet in Christus gelooft voor je sterft heeft dat inderdaad impact op je eeuwige leven, en dat wens ik niemand toe.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten