Moderator: Moderafo's

geaaart schreef: Nee, als je homo bent of ongelovige zoals ik dan lig je eruit bij de het zelfverheerlijkende volk in zwarte kleding die zichzelf een als soort übermensch beschouwen en menen "boven"ons te moeten staan omdat zij denken "beter" te zijn dan wij...
Mijn homoseksualiteit is niet mijn probleem, maar dat van degenen die er niet mee om weten te gaan.
En daar wil ik ze best een beetje bij helpen
Het is precies zoals ik zei in het topic over homofilie geloof ik, dat er eigen IK, het genot, als koning heerst in menig leven.
Maar dat een huwelijk zoveel rijker is als je dienend probeert te zijn.
Gericht op het welzijn en geluk van de ander.

Mortlach schreef:Even een stukje uit het gesloten topic, omdat ik er toch graag op wil reageren en er naar dit topic wordt verwezen.
Schelpje, als je het vervelend vindt, haal ik deze posting direct weer weg. Dat is geen probleem
Ik vraag me oprecht af hoe het single (moeten) blijven van een homo het geluk en welzijn van anderen dient. Zou je kunnen toelichten hoe jij dat ziet?

Tante Pollewop schreef:Maar dat kan ook allemaal als je niet single bent...

Tante Pollewop schreef:Nou, wat Mortlach vraagt. Hoe is het single blijven van de homo tot nut van anderen?
De dingen die jij noemt kan de homo-in-relatie namelijk ook allemaal doen.
maaarten schreef:Beste aart,
Bovendien hebben ze zich in 1967 helemaal niet van 'vrijzinnig gereformeerden' afgescheiden, maar van de 'vrijgemaakt gereformeerden' (of eigenlijk GKV, 'gereformeerde kerken (vrijgemaakt)'). De NGK is eerder meer vrijzinnig dan de GKV, waar ze zich van afgesplitst hebben!
geaaart schreef:
In de 13 ! gereformeerde stromingen in Nederland (zie http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gereformeerd.svg )
zie ik dat je gelijk hebt, de NGK is afgescheiden van de vrijgemaakten. Maar het is voor een leek als ik dan ook bijna niet te bevatten dat er in ons land voor één en hetzelfde geloof 13 van elkaar afgesplitste gereformeerde stromingen zijn. In de huidige tijd met veel fusie's zou het héél goed zijn als iedereen z'n "protest" van het protestant zijn eens laat varen en saamhorigheid gaat tonen door er weer één gereformeerde kerk van te maken.
De één "mag" wél een TV in huis en de ander niet, de één is dit en de ander is dat, ik denk dan bij mezelf, jongens kom op , er is toch maar één God, kruip lekker bij elkaar een hebt elkander lief. Gooi jullie gereformeerde "verschillen" overboord en maak er weer gezellig één kerk van. Stop met elkander de maat nemen en met vingerwijzingkjes tegen andersdenkenden of mensen van vlees en bloed maar een andere geaardheid en laat iedereen in hun waarde. Een homosexueel veroordeelt gereformeerden toch óók niet omdat zij gereformeerd zijn ?....
Dat de NGK veel vrijer zou zijn dan andere stromingen kan ik niet beoordelen. Het enige wat ik van hun "buitenkant" heb kunnen ontdekken is dat ze inderdaad gewoon een tap achter de kerk zetten als er iets te vieren is en ze gewoon een TV in huis hebben en gekleed zijn zoals iedereen, dus geen zwarte pakken bij de heren met streepjes en knotjes in het haar bij de dames. Maar mijn ervaring met de enkele mensen van de NGK tot nog toe is dat ik ze op schapen in wolfskleren vind lijken. Als zij afgescheiden zijn omdat zij "meer volgens de bijbel wilden gaan leven" zoals zij zelf op hun site aangeven dan denk ik bij mezelf dat zij dus volgens de bijbelteksten van 2korinthe hfdst. 6 verzen 14 en 17 leven. Dus keert u af van de ongelovigen, eerst dan neem ik u aan.... En mijn zoon mag als ongelovige niet in één span lopen met zijn bijbels opgevoede vrouw dus is hij enorm onder druk gezet om zich te bekeren voordat hij mocht trouwen met haar. En of hij wel erkend werd als ongelovige vader bij de doop van zijn kind in de NGK ? Ik geloof er niks van. Vandaar dat hij onder zware druk een week voor de doop van z'n kind ook heeft "besloten" zich tegelijk te laten dopen met zijn kind. Wolf in schaapskleren dus.....
gr. Aart

Speedy schreef:Wie neemt nou wie de maat? Wie zit er nu met zijn vinger hier te wijzen? En je moet nog maar meer in gaan verdiepen het zwarte pak is bij ngk amper in gebruik en tv is volledig geaccepteerd. En zo langzamerhand begin ik je zoon en schoondochter te begrijpen. Als je op deze manier ze blijft benaderen is de kans dat je je kleinkinderen zou krijgen te zien heel erg klein.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 36 gasten