Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor hubert » 07 jun 2013 10:13

date2shine schreef:Het is inderdaad lastig in de bijbel word duidelijk gezegt dat het een gruwel voor god is!

Het is ook wel lastig, maar dat wil niet zeggen dat je deze tekst zomaar op een ander kunt/mag plakken.
Teksten moet je sowieso in hun context lezen en ook nog bedenken dat het een heel andere cultuur was.
Verder wordt er gelukkig genoeg inhoudelijk over gediscussieerd op het forum over dit onderwerp.
Ik hoop dat de uitkomst is dat homo's in de kerk er beter van worden, meer zichzelf kunnen zijn en de liefde van hun leven kunnen beantwoorden. Het instituut huwelijk is slechts een juridische gegeven. Het gaat er uiteindelijk om of andere mensen (in dit geval homo's en lesbiennes) net zo gelukkig in de liefde mogen zijn als wij.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2013 10:50

date2shine schreef:Het is inderdaad lastig in de bijbel word duidelijk gezegt dat het een gruwel voor god is!

Er is wel meer een gruwel, zoals polyester en je slapen scheren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PropertyOfJesus » 07 jun 2013 16:10

hubert schreef: Het gaat er uiteindelijk om of andere mensen (in dit geval homo's en lesbiennes) net zo gelukkig in de liefde mogen zijn als wij.

Ware liefde is toch ook zondaren op hun zonden wijzen, als je iemands ziel werkelijk liefhebt zoek je die toch te redden? Dan heb ik liever dat ze onder verdrukking misschien tot inkeer komen en de ziel eeuwig behouden kan worden, dan dat ze het gemakkelijk hebben en vergaan!

Romeinen 1:26-27 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PropertyOfJesus » 07 jun 2013 16:20

hubert schreef:Jezus was ook niet zo van het wettisisme.

Jezus zei ook in Mattheüs 5:19-20 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen. 20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeën, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2013 16:28

PropertyOfJesus schreef:Ware liefde is toch ook zondaren op hun zonden wijzen, als je iemands ziel werkelijk liefhebt zoek je die toch te redden? Dan heb ik liever dat ze onder verdrukking misschien tot inkeer komen en de ziel eeuwig behouden kan worden, dan dat ze het gemakkelijk hebben en vergaan!

O, exact de argumentatie waarmee christenen eeuwenlang de meest vreselijke zaken hebben goedgepraat, tot aan brandstapels en marteling toe! Want het zielenheil!

PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PropertyOfJesus » 07 jun 2013 16:34

Mortlach schreef: O, exact de argumentatie waarmee christenen eeuwenlang de meest vreselijke zaken hebben goedgepraat, tot aan brandstapels en marteling toe! Want het zielenheil!

Mattheüs 10:28 En vreest niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel.

Je zou bijna gaan denken dat de ziel belangrijk is..

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 jun 2013 17:13

Beste POJ, je hebt het vast niet in de gaten, maar je claim op de waarheid en op de kennis van de wil van God zal homo's en niet-christenen alleen maar verder bij God vandaan brengen.

PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PropertyOfJesus » 07 jun 2013 17:32

Tante Pollewop schreef:Beste POJ, je hebt het vast niet in de gaten, maar je claim op de waarheid en op de kennis van de wil van God zal homo's en niet-christenen alleen maar verder bij God vandaan brengen.

Ik probeer alleen op de Bijbel te wijzen & op Christus en te zeggen: dit is waar! Jozua 24:15 Kiest dan heden, wie gij dienen zult. Zal die boodschap veel niet-gelovigen afstoten? Absoluut, maar dat maakt het niet minder belangrijk toch?

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 07 jun 2013 17:46

PropertyOfJesus; Ben jij ook van de afdeling "stenigen"?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 jun 2013 18:13

PropertyOfJesus schreef:
Romeinen 1:26-27 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

Wat word ik toch kotsmisselijk van deze pedante arrogantie: daar komt weer eens iemand binnenstormen die denkt even met teksten te moeten gaan meppen...
ALSOF HOMO'S DIE NIET KENNEN!!

Hou toch op man! Deze teksten kennen christenhomo's door en door en veel beter dan jij. Ze zijn dwars door christenhomo's heen gegaan. En jij denkt even te moeten roeptoeteren dat we de Bijbel moeten lezen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 jun 2013 18:14

Je verkettert er ook je medegelovigen mee.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 07 jun 2013 19:14

Laat me vast raden naar zijn volgende bericht: ik kan er ook niets aan doen, ik zeg alleen wat God zegt. Voor de rest zeg ik alles uit liefde, ontferming, bladiebladiebladie blah.

Zo nederig en de mensheid dienend, maar nèt iets meer nederig en dienend dan alle anderen. Dat zou je toch ook iedereen gunnen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2013 20:24

yobem schreef:Laat me vast raden naar zijn volgende bericht: ik kan er ook niets aan doen, ik zeg alleen wat God zegt. Voor de rest zeg ik alles uit liefde, ontferming, bladiebladiebladie blah.

Zo nederig en de mensheid dienend, maar nèt iets meer nederig en dienend dan alle anderen. Dat zou je toch ook iedereen gunnen?

Ja, en vervolgens mensen tot zelfmoord drijven - denk ook aan de familie - en dan nog zeggen: ja, maar ik deed het voor zijn zielenheil!

Niet het soort lui waar ik naast zou willen zitten op het kerkbankje...

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 07 jun 2013 20:39

PropertyOfJesus schreef:
Ik probeer alleen op de Bijbel te wijzen & op Christus en te zeggen: dit is waar! Jozua 24:15 Kiest dan heden, wie gij dienen zult. Zal die boodschap veel niet-gelovigen afstoten? Absoluut, maar dat maakt het niet minder belangrijk toch?

Als jouw Christus dit soort dingen zegt dan hoef ik Hem niet. Ben ik even blij dat ik een andere Christus ken die een stuk liefdevoller is dan wat jij nu zegt. Is het voor jouw ook belangrijker dat ik een rok draag dan dat ik weet waar het in Christus liefhebben om draait? :-k

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 07 jun 2013 20:47

PropertyOfJesus schreef:Ik probeer alleen op de Bijbel te wijzen & op Christus en te zeggen: dit is waar! Jozua 24:15 Kiest dan heden, wie gij dienen zult. Zal die boodschap veel niet-gelovigen afstoten? Absoluut, maar dat maakt het niet minder belangrijk toch?

Je beseft dat je met dit soort praatjes gevaarlijk dicht aanschurkt tegen aberraties als de Westboro Baptist Church? Je verpakt het (nog) niet zo agressief, maar je boodschap is in wezen dezelfde.

Terug naar “[Religie] - Open forum”