Het huisdierentopic (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor johannes1 » 03 mei 2013 11:11

Deel 2 al weer.

Wij hebben 3 goudvisjes.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor LeChat » 03 mei 2013 12:29

En beleven die nog wat spannends, johannes1? :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor johannes1 » 03 mei 2013 14:57

LeChat schreef:En beleven die nog wat spannends, johannes1? :)

nou speedy wil nog wel eens boven water springen, maar voor de rest zijn het saaie beestjes :D
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor Kvinna » 03 mei 2013 17:25

Misschien moet je er een kat bij nemen :mrgreen: Dat geeft vast wat vuurwerk.
Ik zou ook wel een paar visjes willen, maar met onze twee katten kan het echt niet. Ze zouden niet rusten voor ze ze te pakken hadden. Ik heb één winter twee parkieten in huis gehad, en ze cirkelden er de ganse dag als haaien omheen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor schelpje3 » 06 mei 2013 10:44

Ik had een vuilniszak met kleding klaargezet, om in de kledingcontainer te dumpen.
Eén van de huistijgers is het hier kennelijk niet mee eens.
Ik hang net een was buiten op, kom terug, meneertje heeft de zak volledig leeggehaald en aan stukken getrokken :shock:

Wij hadden 2 cavia's, dat ging best goed met de katten. Ze wisten alleen niet goed wat ze met die "dingen" aan moesten, echt aanvallen deden ze niet. Ze zaten altijd een beetje sullig te kijken. :lol:
Maar vissen kan niet, een buum had ooit een vijver koikarpers. Ik zag uit het raam boven één van onze "vissers" wel eens aan het randje zitten, totdat hij er een keer inkukelde en drijfnat thuiskwam, als een verzopen katje, letterlijk
ik geloof dat hij het meteen afgeleerd heeft.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor jaccootje85 » 09 mei 2013 15:54

Bij ons is het bijna elke dag wel feest met een jonge jack russel! Pas geleden had ik wat boterhammen gesmeerd en op tafel gezet om in de keuken nog ff een bakkie thee te maken. Ik kom terug en meneer zit zo trots als een pauw met mijn boterham in zn bek! Dat heeftie geweten!
Helaas komtie sindsdien smorgens niet meer om zn brokken maar om een boterham bedelen... [-X
Szent az Úr

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor liefie » 29 mei 2013 10:12

Pfff en toen hadden we nog maar 1 poes in plaats van 2...
Gisteren vroeg een achterbuurman of wij een poes hebben uhm ja 2 zwarte (heb niet zo een goede band met die man schrok dacht gelijk o nee wat heeft Bibi nu weer gedaan)
Hij vroeg wat voor kleur ik zei pikzwart met een lichtblauw bandje. Dan heb ik slecht nieuws denk ik ze is net door de dierenambulance mee genomen :shock: :(
Ze lag onder een auto op de parkeerplek (weggekropen) Ik ben gelijk gaan bellen en kwam bij onze dierenarts uit of we wilden komen want het zag er niet best uit... Mijn man daar heen die was gelukkig op weg naar huis.
In elk geval was haar achterpoot gebroken en de andere achterpoot moest eraf was helemaal kapot :(
En zeer waarschijnlijk bekken ook kapot... Toen hebben wij besloten met dierenarts dat het beter was om ze in te slapen :cry:

Echt zo raar dat een van je huisdieren zo weg is...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor schelpje3 » 29 mei 2013 12:56

liefie schreef:Pfff en toen hadden we nog maar 1 poes in plaats van 2...
Gisteren vroeg een achterbuurman of wij een poes hebben uhm ja 2 zwarte (heb niet zo een goede band met die man schrok dacht gelijk o nee wat heeft Bibi nu weer gedaan)
Hij vroeg wat voor kleur ik zei pikzwart met een lichtblauw bandje. Dan heb ik slecht nieuws denk ik ze is net door de dierenambulance mee genomen :shock: :(
Ze lag onder een auto op de parkeerplek (weggekropen) Ik ben gelijk gaan bellen en kwam bij onze dierenarts uit of we wilden komen want het zag er niet best uit... Mijn man daar heen die was gelukkig op weg naar huis.
In elk geval was haar achterpoot gebroken en de andere achterpoot moest eraf was helemaal kapot :(
En zeer waarschijnlijk bekken ook kapot... Toen hebben wij besloten met dierenarts dat het beter was om ze in te slapen :cry:

Echt zo raar dat een van je huisdieren zo weg is...

Ow wat erg :cry: :cry: :cry:
Zou er een grote auto over haar heen gereden zijn?
Een gebroken bekken en een breukje in een pootje, kan prima genezen. Wij hebben ook een poes die zich helemaal kreupel naar huis sleepte. Ze heeft 8 weken in een bench moeten doorbrengen, was op het laatst bijna niet meer te doen. De laatste week mocht ze er af en toe uit om te revalideren, maar ze mocht niet springen.
Dus ik liep er continue achter aan te dartelen met een groot kussen. ::((
Maar bij jouw kat was er dus teveel kapot.
Hoe oud is ze geworden liefie?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor liefie » 29 mei 2013 13:23

Volgens de Dierenarts is het flink hard gegaan in elk geval (ene pootje zag er echt afschuwelijk uit mijn man heeft het gezien :cry: )
De dierenarts durfde ook gewoon niet te zeggen dat ze de operatie ging redden en hoe ze eruit zou komen grote kans dat ze het dan nog niet ging redden.
En die ellende wilden we haar besparen.

Bibi is 3,5 jaar geworden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor schelpje3 » 29 mei 2013 13:35

liefie schreef:Volgens de Dierenarts is het flink hard gegaan in elk geval (ene pootje zag er echt afschuwelijk uit mijn man heeft het gezien :cry: )
De dierenarts durfde ook gewoon niet te zeggen dat ze de operatie ging redden en hoe ze eruit zou komen grote kans dat ze het dan nog niet ging redden.
En die ellende wilden we haar besparen.

Bibi is 3,5 jaar geworden.

Ach, nog heel jong dus.
Ga je haar begraven of heb je haar bij de d.a. achtergelaten en hoe zijn je kinderen er onder?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor liefie » 29 mei 2013 17:55

Ja nog heel jong... We hebben haar daar gelaten ik heb ze ook niet meer gezien.
Onze dochter is net 2 jaar die heeft het helemaal niet door.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor schelpje3 » 29 mei 2013 21:20

liefie schreef:Ja nog heel jong... We hebben haar daar gelaten ik heb ze ook niet meer gezien.
Onze dochter is net 2 jaar die heeft het helemaal niet door.

Maar misschien dat ze toch gaat vragen waar poes is?
Ik vind het altijd heel verdrietige dingen. Je weet dat ooit de tijd van afscheid komt, maar op 3 jarige leeftijd is dat wel vroeg.
Sterkte! Het is toch een rouwverwerking.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor schelpje3 » 30 mei 2013 09:04

Twee poezen zijn dol op die dental sticks.
Ze waren in de aanbieding bij C 1000, dus ik had een paar pakjes gekocht.
Ik was de boodschappen aan het wegruimen, in de koelkast, de kelder, zie ik opeens een poes met een heel pakje met 3 sticks erin, voorbij rennen :shock:
Eer ik haar te pakken had, had ze al 2 strookjes opengebeten.
Die dingen zitten luchtdicht verpakt, ze heeft ze uit de tas gevist... tsss :roll:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor schelpje3 » 31 mei 2013 10:31

Er stonden kattengrasplantjes bij de bloemist, maar ff 2 van meegenomen.
Het werkte meteen :-&

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor LeChat » 31 mei 2013 15:20

Wat verdrietig, liefie!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten