Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor liefie » 16 apr 2013 15:09

Hopelijk heeft iemand de tip...

Nina is nu al een week of 3 s' ochtends droog maar wil absoluut niet op de wc op pot plassen.
Toch aandringen of juist niet? Nu doe ik haar luier maar weer terug aan en dan zegt ze o plassen... En laat der plas lopen. :lol:
Ze kan dus makkelijk haar plas ophouden want gaat 19.30 naar bed en is rond 08.00 meestal wakker soms nog later.

Ik wil graag beginnen buiten met zindelijk worden of moet ik nu echt aan de slag met zindelijk worden?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 apr 2013 18:10

Wat ideaal dat ze al droog is.
Zelf zou ik niet dwingen. Frederiek heeft er soms interesse in, maar heeft het vaak niet eens door dat ze plast denk ik. En op andere momenten wordt ze boos als ik maar opper om op het toilet te gaan. Ondertussen heb ik wel geleerd dat pas als ze iets zelf graag wil, dat het lukt. Zo lang dat niet het geval is, werkt het hier in ieder geval niet.

Ik ben ook van plan haar in de zomer maar in haar blote billen buiten te laten lopen, wie weet krijgt ze het dan door. En zo niet ach, 1 kindje in de luiers vind ik geen probleem. Toen ze net geboren was had Jurian ook nog een luier om, en dat was ik snel zat, 2 kinderen verschonen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 apr 2013 18:32

654321 schreef:Kan meevallen hoor... hier een zoon die tot 1,5/ 2jaar echt pittig was (ook dat gedrag, erg driftig enz.). En het is nu zo heerlijk, makkelijk kind.

Ik hoop het! Gelukkig zagen we dit soort gedrag al wel aankomen en zijn we er al 5 jaar ervaringsdeskundig mee, het hoort gewoon bij de kinderen die we hebben. Kunnen zij ook niets aan doen natuurlijk, is puur hun achtergrond en dan is het ook wel 'makkelijker' om te accepteren (al baal ik er op het moment natuurlijk wel erg van ;))

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 apr 2013 19:29

tja.. ik wacht nog wel ff, helemaal geen zin in plasje op potje strijd ed!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 apr 2013 19:42

paprikameisje2 schreef:tja.. ik wacht nog wel ff, helemaal geen zin in plasje op potje strijd ed!

M is nog niet zindelijk 's nachts. Ook als we hem 's avonds nog wakker maken voor een plas is hij ws 7 vd 10 keer toch nog nat 's ochtends. Zaterdagavond had hij z'n Pull-Up stiekem uitgedaan en toen we om 10 uur binnen kwamen lag hij in een nat bed....en hij had het niet eens gemerkt :?

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 16 apr 2013 20:57

Hier ook een dochter die met 2,5 jaar iedere ochtend met een droge luier uit bed kwam. Vervolgens deed ze binnen een half uur/uur zo'n grote plas dat het bijna d'r luier uitliep! Op een gegeven moment was ik het zat. Ik heb op een goede ochtend gezegd dat ze NU moest plassen van mama en ze mocht kiezen op de wc of het potje. Het werd de wc, ze heeft dus nooit op het potje gezeten.
Wie weet, soms werkt het dus zo!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 apr 2013 19:07

Hier juist andersom, met slapen nog een (volle) luier,
en overdag helemaal droog.

Dat herken ik wel van Ilona.
Was met 20 maanden zindelijk, maar pas met 3 jaar 's nachts geen luier meer.

Eerst zette ik haar gewoon na een bepaalde tijd op de WC,
maar vandaag heeft ze zelf aangegeven dat ze moest plassen.
Gaat de goede kant op dus.

Ze vond eerst het potje een de WC ook maar niets,
maar ik ben toen heul veul boekjes gaan lezen, terwijl ze op het potje zat.
Toen ging ze er aan wennen...

Inmiddels een mooie roze wcbrilverkleiner gekocht, die ze prachtig vindt.
Dus gebruik het potje niet meer.
En ze mag een mooie sticker plakken, als ze heeft geplast. :)

Ik ben begonnen met gewoon de luier uit te houden.
Een onderbroekje aan, en dan ziet ze zelf wat de gevolgen van plassen zijn. ;)
Vind alleen maar eens een passend onderbroekje voor die kleine billetjes....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 apr 2013 20:32

Hier nog totaal niet gedacht aan zindelijk worden. We zien wel, hij is net 18 maanden. Geen idee hoe of wat aan te pakken. :oops:
Volgens mij zijn meisjes ook sneller toch?

Wat ben ik blij met dit weer... heerlijk vandaag de hele dag buiten gespeeld (muv zijn slaapjes). En zelfs buiten gegeten.
Laatst gewijzigd door Evelien op 26 apr 2013 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 apr 2013 22:01

M.i werkt t niet echt om er mee te beginnen as je kind er nog niet aan toe is. Bij E meerdere keren geprobeerd maar was al 3 toen ze zindelijk werd. Nu nog steeds 's nachts een luier. R komt wel bij me als ze n grote boodschap in de luier heeft maar plassen geeft ze meestal nog niet aan. Nou ja, komt wel.

Mooie foto's evelien. Heerlijk ja dit weer. Fietst S al op zon fiets? Wat knap!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 apr 2013 22:29

Wauw? Lekker al die zindelijk wordende kinderen.
Bij F wisselt het per moment. Soms wil hij meerdere keren per dag op de wc zitten, soms vertikt hij het weer een poosje. Ik laat t maar lekker. Van de zomer wil ik 'm ook in boxershort laten lopen thuis zodat hij voelt wat er gebeurt als hij plast.

Dit weer is inderdaad heerlijk! Vandaag 2x een stuk wezen fietsen, heerlijk blij jochie op de fiets :)

Nog een vliegen met kids vraagje: iemand tips om de druk op de oren te verminderen bij stijgen/landen?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 apr 2013 05:43

Ik heb nog nooit met een kind gevlogen maar ik zou me voor kunnen stellen dat het helpt als je hem drinken geeft?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 apr 2013 07:08

Ik zou haar ook niet dwingen liefie. Dan ontwikkelt ze een aversie tegen het hele gedoe. Ik begin meestal rond de twee jaar om ze voor het douchen op de wc te zetten. Vooral dochterlief had geen flauw idee wat ze daar moest doen. Het 'persen'hebben wij ook echt moeten aanleren. Meestal doen ze bij mij tussen de 2- en 2,5 jaar de grote boodschap al een tijdje op de wc voordat de rest komt. Met 2,5 doe ik de rest. Zoonlief was binnen een week dag en nacht droog en dochterlief heeft 's nachts nog een luier om. Zij is nu ongeveer 3 van de 7 nachten droog.

MissF schreef:En zo niet ach, 1 kindje in de luiers vind ik geen probleem. Toen ze net geboren was had Jurian ook nog een luier om, en dat was ik snel zat, 2 kinderen verschonen.

Grappig dat jij dat vervelend vindt. Ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht, maar wij hebben er steeds een periode ( een jaar ongeveer) 2 in de luiers. Ik verwacht namelijk niet dat J zindelijk is in juli, dat zal ook pas volgend jaar worden.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 apr 2013 09:45

Ik moet volgende week met R. voor bloedprikken en dan moet ik ook de urine laten onderzoeken. Geen idee hoe ik dat van te voren op moet vangen, heeft een van jullie daar ervaring mee? Zal ik gewoon proberen ze op het potje te zetten? Ze is pas 13 mnd, ik heb geen idee of ze blijft zitten. Hele stapel boekjes en speeltjes mee denk ik, dan houdt ze het wel een half uur vol...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 18 apr 2013 09:49

ik zou het direct na het eten proberen, of als ze goed kan zitten eten geven terwijl ze op het potje zit.

( als het echt niet lukt heb je ook speciale plaszakjes die je opplakt, waar dan hopelijk urine in komt. )

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 apr 2013 10:20

Saskia schreef:Ik moet volgende week met R. voor bloedprikken en dan moet ik ook de urine laten onderzoeken. Geen idee hoe ik dat van te voren op moet vangen, heeft een van jullie daar ervaring mee? Zal ik gewoon proberen ze op het potje te zetten? Ze is pas 13 mnd, ik heb geen idee of ze blijft zitten. Hele stapel boekjes en speeltjes mee denk ik, dan houdt ze het wel een half uur vol...

Er bestaan speciale "plakzakjes". Handig met luierkindjes, je plakt ze zo vast, al is dat bij jongetjes ietsje makkelijker dan bij meisjes.
Wel steeds even kijken of er al in geplast is, want ze kunnen toch leeglopen.
Ik kreeg ze destijds mee van de kinderarts-assistente.

Terug naar “Archief”