Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 08 apr 2013 21:06

Optimatus schreef:Die Palestijnen die Israel weg willen hebben, zullen op dat punt hun zin dan niet krijgen. Israel is binnen de grenzen van 1948 een internationaal erkend land met alle rechten en plichten die daarmee verbonden zijn. Als Israel zich binnen die grenzen terugtrekt, zou ik me kunnen voorstellen dat Israel, bijvoorbeeld, tot de NAVO toe zou kunnen treden om meer bondgenoten te krijgen. Zelfs een EU lidmaatschap zou ik overweegbaar vinden (meer dan Turkije).

Turkije gaat dezelfde kant op als de arabische ''lente-oorden'' .

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 apr 2013 20:10

Turkije wil graag invloed in het Midden-Oosten, maar Arabieren moeten doorgaans niets van Turken hebben (een paar eeuwen Ottomaanse overheersing waren genoeg).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 mei 2013 21:23

http://nos.nl/artikel/502700-google-erk ... stina.html

Google erkent Palestina. Ik ben benieuwd of daar nog iets mee of tegen gedaan gaat worden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 04 mei 2013 11:50

Damascus en Syrie worden straks groot Israel.
Google krijgt het nog druk.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 mei 2013 13:10

Jij gelooft dat echt?

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 05 mei 2013 20:43

Optimatus schreef:
Jij gelooft dat echt?

Vast en zeker. Of zoals de Belgen het zeggen: zeker en vast... lees Ezechiel 47.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 mei 2013 21:41

Waar zijn al die stammen gebleven?

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 06 mei 2013 08:15

Optimatus schreef:Waar zijn al die stammen gebleven?

Dat hoeven wij nu ook niet te weten. Als het Gods tijd is wordt dat vanzelf duidelijk. Wat te denken van b.v. Bnei Menashe?
Een eeuw geleden werden mensen voor gek verklaard als ze beweerden dat er binnen 100 jaar een Joodse staat zou komen. Nu is die staat er.
Nu worden mensen voor gek verklaard als ze beweren dat de 10 stammen terug gaan keren. Binnen afzienbare tijd zou ook dit wel eens realiteit kunnen zijn. Of we dit nu leuk vinden of niet. Gewoon, omdat het in de profetieën staat (Ez. 47 werd al genoemd). Zo simpel is dat eigenlijk.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 06 mei 2013 20:19

dalethvav schreef:Dat hoeven wij nu ook niet te weten. Als het Gods tijd is wordt dat vanzelf duidelijk. Wat te denken van b.v. Bnei Menashe?
Een eeuw geleden werden mensen voor gek verklaard als ze beweerden dat er binnen 100 jaar een Joodse staat zou komen. Nu is die staat er.
Nu worden mensen voor gek verklaard als ze beweren dat de 10 stammen terug gaan keren. Binnen afzienbare tijd zou ook dit wel eens realiteit kunnen zijn. Of we dit nu leuk vinden of niet. Gewoon, omdat het in de profetieën staat (Ez. 47 werd al genoemd). Zo simpel is dat eigenlijk.

Moet Ezechiël 47 niet naast Openbaring 22 gelegd worden, welke verwijst naar de nieuwe aarde?

Ezechiël 47,12
12 Aan de oevers van de rivier zullen allerlei vruchtbomen opkomen, waarvan de bladeren niet zullen verwelken en de vruchten niet zullen opraken; elke maand zullen ze vrucht dragen. Het water stroomt immers uit het heiligdom. De vruchten zullen eetbaar zijn en de bladeren geneeskrachtig.’

Openbaring 22,1-2
1 Hij liet me een rivier zien met water dat leven geeft. De rivier was helder als kristal en ontsprong aan de troon van God en van het lam. 2 In het midden van het plein van de stad en aan weerskanten van de rivier stond een levensboom, die twaalf vruchten gaf, elke maand zijn eigen vrucht. De bladeren van de boom brachten de volken genezing.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 06 mei 2013 21:20

dalethvav schreef:Dat hoeven wij nu ook niet te weten. Als het Gods tijd is wordt dat vanzelf duidelijk. Wat te denken van b.v. Bnei Menashe?

JHM schreef:Moet Ezechiël 47 niet naast Openbaring 22 gelegd worden, welke verwijst naar de nieuwe aarde?

Ezechiël 47,12
12 Aan de oevers van de rivier zullen allerlei vruchtbomen opkomen, waarvan de bladeren niet zullen verwelken en de vruchten niet zullen opraken; elke maand zullen ze vrucht dragen. Het water stroomt immers uit het heiligdom. De vruchten zullen eetbaar zijn en de bladeren geneeskrachtig.’

Openbaring 22,1-2
1 Hij liet me een rivier zien met water dat leven geeft. De rivier was helder als kristal en ontsprong aan de troon van God en van het lam. 2 In het midden van het plein van de stad en aan weerskanten van de rivier stond een levensboom, die twaalf vruchten gaf, elke maand zijn eigen vrucht. De bladeren van de boom brachten de volken genezing.

Dom, dom, dom, moet natuurlijk Ez. 37 zijn waar ik naar wilde verwijzen.

Overigens een interessante vraag die je stelt. Even off-topic: Is er op de nieuwe aarde nog genezing nodig zoals Op. 22 zegt. Hoeft hier en nu niet beantwoordt te worden, leg het alleen maar even als vraag neer om over na te denken, anders gaan we veel te ver off topic.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 mei 2013 21:23

Uw Koninkrijk kome.
In den hemel EN op aarde.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 mei 2013 22:21

Er is in die profetie ook sprake van een vorst. Moet ik daaruit concluderen dat de monarchie in Israel zal worden ingevoerd?

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 07 mei 2013 08:00

Optimatus schreef:Er is in die profetie ook sprake van een vorst. Moet ik daaruit concluderen dat de monarchie in Israel zal worden ingevoerd?

Dat lijkt me inderdaad een juiste conclusie: Die vorst (koning, melech zoals er in het Hebreeuws staat), zal de Messias zelf blijken te zijn.

Eén dag voor Hemelvaartsdag lijkt het me goed om ook te verwijzen naar Hand. 1:6 en 7:
Op de vraag van de discipelen of aan Israël het koninkrijk "in deze tijd" weder opgericht zal worden, antwoordt Jezus niet dat het niet zal gebeuren maar dat ze "het niet toekomt te weten de tijden en gelegenheden".
M.a.w.: Als ik aan iemand vraag wanneer iets zal gebeuren en die persoon antwoordt me dat ik niet hoef te weten wanneer dat is, dan weet ik in ieder geval één ding wel zeker, dát het ooit zál gebeuren. Anders zou die persoon me zeker gezegd hebben dat ik het mis had met die vraag en dat er wat zou staan te gebeuren.
Jezus zou dat zeker gedaan hebben op het moment dat hij afscheid nam. hij zou ze vast niet hebben laten zitten met een vraag (verwachting) die onterecht zou zijn toch?

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 07 mei 2013 09:26

Optimatus schreef:

Er is in die profetie ook sprake van een vorst. Moet ik daaruit concluderen dat de monarchie in Israel zal worden ingevoerd?

Dalethwav schreef:
Dat lijkt me inderdaad een juiste conclusie: Die vorst (koning, melech zoals er in het Hebreeuws staat), zal de Messias zelf blijken te zijn.

Eén dag voor Hemelvaartsdag lijkt het me goed om ook te verwijzen naar Hand. 1:6 en 7:
Op de vraag van de discipelen of aan Israël het koninkrijk "in deze tijd" weder opgericht zal worden, antwoordt Jezus niet dat het niet zal gebeuren maar dat ze "het niet toekomt te weten de tijden en gelegenheden".
M.a.w.: Als ik aan iemand vraag wanneer iets zal gebeuren en die persoon antwoordt me dat ik niet hoef te weten wanneer dat is, dan weet ik in ieder geval één ding wel zeker, dát het ooit zál gebeuren. Anders zou die persoon me zeker gezegd hebben dat ik het mis had met die vraag en dat er wat zou staan te gebeuren.
Jezus zou dat zeker gedaan hebben op het moment dat hij afscheid nam. hij zou ze vast niet hebben laten zitten met een vraag (verwachting) die onterecht zou zijn toch?

De troon van David stond in Jeruzalem, niet in de hemel. Jezus zal als Koning op aarde heersen, vanuit Jeruzalem.
Luc 1:32 'Hij zal groot zijn de Zoon van de Allerhoogste genoemd worden, en God, de Here, zal Hem de troon van Zijn vader David geven.'

Ps 132:11 'De Here heeft David in waarheid gezworen, en Hij zal daar niet van afwijken: Eén van de vrucht van uw schoot (wordt tegen Israel gezegd) zal Ik op uw troon zetten.

Jesaja 9:6 'Aan de uitbreiding van deze heerschappij en aan de vrede zal geen einde komen, op de troon van David en over zijn koninkrijk, om het te grondvesten en het te ondersteunen door recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid'

Zach 2:10 'Juich en verblijd u, dochter van Sion, want zie, Ik kom, en zal in uw midden wonen'

Ez 34: 24 'En Ik, de HERE, zal een God voor ze zijn, en Mijn Knecht David zal Vorst zijn in uw midden.'

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 07 mei 2013 15:53

dalethvav schreef:Dat lijkt me inderdaad een juiste conclusie: Die vorst (koning, melech zoals er in het Hebreeuws staat), zal de Messias zelf blijken te zijn.

Op grond waarvan stel je dit?

Dit doet me denken aan de reactie van de discipelen op het antwoord van Jezus aangaande Johannes: Dat als hij niet zou sterven, wat zou het hen aangaan?
De Heere Jezus noemt niet alleen de tijden, maar ook de gelegenheden. Dit kun je ook verklaren dat ze de toekomst niet mogen weten, in de meest brede zin van het woord.

Typisch dat die duidelijkheid er niet was over Johannes. Het heeft een verwachting bij jou opgewekt, maar je kunt ook berusten in het gegeven dat de woorden van Jezus alleen aangeven dat Hij er niets over zegt.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

Terug naar “Archief”