Boaz schreef: Je aanvaardt de Bijbel niet als Gods Woord, begrijp ik. Geloof je wel in God, geloof je dat Hij de Schepper is van hemel en aarde?
Make an educated guess...
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Boaz schreef: Je aanvaardt de Bijbel niet als Gods Woord, begrijp ik. Geloof je wel in God, geloof je dat Hij de Schepper is van hemel en aarde?
Harmonica schreef:Make an educated guess...
Make an educated guess...
Floppie schreef:?????
Tweetalig forum?
Boaz schreef:. Maar als dat niet het geval is: wat doet iemand dan op een christelijk forum als je alles alleen maar onderuit wil halen en elk tegenwoord van de tafel veegt als een verzinsel? Een beetje de boel verzieken?
Wees blij dat ook dit soort mensen gebruik maken van het forum. Die wijzen je constant op de zwakke punten van je overtuiging waardoor je er goed over na gaat denken.
Boaz schreef:Het kan natuurlijk best zo zijn dat Wim2600 wel nieuwsgierig is, maar God (nog) niet kent als zijn Maker en Vader. Ik zou niet zonder mijn hemelse Vader verder willen leven, niets mooier als dat meer mensen Hem leren kennen en gaan eren als hun Schepper en Vader. En als Wim2600 daarin geinteresseerd is, wil ik graag het gesprek aangaan. Maar als dat niet het geval is: wat doet iemand dan op een christelijk forum als je alles alleen maar onderuit wil halen en elk tegenwoord van de tafel veegt als een verzinsel? Een beetje de boel verzieken?
Dan schudt ik het stof van mijn voeten en ga verder. Dus aan Wim2600 of hij verder wil met het gesprek..
Boaz schreef:Voor het scherpen van mijn gedachtengangen heb ik meer aan een pittig gesprek met een andere gelovige.
Dus voor het scherpen van je gedachtengangen heb je meer aan iemand die het grotendeels met je eens is? Natuurlijk kan een gesprek met een andere gelovige ook nuttig zijn, maar dan gaat de discussie nooit over alle facetten van je overtuiging, er zijn immers een heleboel facetten waar je het al over eens bent...
Boaz schreef:Iemand die de Bijbel niet voor waar aaneemt, kan mijn gedachten gangen inderdaad niet scherpen. Als ik met een tekst aankom, waarvan de andere (niet gelovige) de waarde niet ziet als Gods Woord, wordt het wel heel lastig praten. Anders wordt het, wanneer iemand die ook gelovig is, en Gods Woord van kaft tot kaft aanvaardt. Vooral als iemand van een ander kerkgenootschap is, zijn er vaak grote verschillen in interpretaties. En dat vind ik wel leerzaam.
Boaz schreef:Iemand die de Bijbel niet voor waar aaneemt, kan mijn gedachten gangen inderdaad niet scherpen.
Als ik met een tekst aankom, waarvan de andere (niet gelovige) de waarde niet ziet als Gods Woord, wordt het wel heel lastig praten. Anders wordt het, wanneer iemand die ook gelovig is, en Gods Woord van kaft tot kaft aanvaardt. Vooral als iemand van een ander kerkgenootschap is, zijn er vaak grote verschillen in interpretaties. En dat vind ik wel leerzaam.
yobem schreef:wat een heerlijke orgastische ervaring moet dat zijn; een dichtgetimmerd christen-onderonsje wat zegt: "ik ben in de waarheid en iedereen die tegen mij zegt "jij bent in de waarheid", die is zelf ook stévig in de waarheid."
Helemaal als daarop volgt:
"En iedereen die zegt "jullie zijn niet in de waarheid" die mag er niet bij, want als je dat zegt, dan ben je per definitie níet in de waarheid".
Gut gut wat klopt het toch allemaal lekker!
yobem schreef:wat een heerlijke orgastische ervaring moet dat zijn; een dichtgetimmerd christen-onderonsje wat zegt: "ik ben in de waarheid en iedereen die tegen mij zegt "jij bent in de waarheid", die is zelf ook stévig in de waarheid."
Helemaal als daarop volgt:
"En iedereen die zegt "jullie zijn niet in de waarheid" die mag er niet bij, want als je dat zegt, dan ben je per definitie níet in de waarheid".
Gut gut wat klopt het toch allemaal lekker!
irmo schreef:Juistem. En dat is nu precies waarom ik niet graag discussieer met een christen. Geen zinnig woord uit te krijgen in de meeste gevallen. En hopeloos arrogant...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten